Pääkaupunkiseutulaiset, missä näistä asuinalueista asuisit mieluiten?
ja missä taas et missään nimessä suostuisi asumaan?
Tikkurila, Leppävaara, Itäkeskus, Kontula, Malmi, Myyrmäki ja Kannelmäki.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:35"]ja missä taas et missään nimessä suostuisi asumaan?
[/quote]
Malmi, Kontula, Tikkurila.
Vähiten Leppävaara, Itäkeskus.
Moni sanoo, ettei haluaisi Leppävaaraan seutulipun takia. Se toki maksaa enemmän, mutta Espoossa on pienempi veroprosentti ja lisäksi saa verovähennyksen matkoista. Itse asuin ennen Espoossa ja laskin, että hävisin tuossa seutulipussa 15 euroa kuukaudessa, siis sen verran minulle jäi vähemmän rahaa kuin nyt asuessani Helsingissä. Seutulipussa on toki myös se hyvä puoli, että voi matkustaa vapaasti Helsingin, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan alueella.
Itse asuisin noista mieluiten.
1. Itäkeskus
- hyvät kulkuyhteydet, paljon kauppoja ja ostosmahdollisuuksia, paljon myös edullisia kauppoja. Hyvät ulkoilumahdollisuudet.
2. Malmi
- hyvät palvelut ja kulkuyhteydet junalla ja bussilla
3. Leppävaara
- sama kuin edellä, hyvät kulkuyhteydet, kaupat, kävelyetäisyys Helsingin keskustaan (10 km)
4. Kontula
- vähän ränsistynyt, mutta kulkuyhteydet hyvät ja Kontulan ostoskeskukselta saa lähes kaikki palvelut mitä tarvitsee. Itäkeskukseen kävelymatka (noin 5 km).
5. Tikkurila
- muuten kiva, mutta Vantaan puolella (korkeampi veroprosentti)
6. Kannelmäki
- junayhteys hyvä puoli, mutta muuten aika huonot palvelut ja vähän epämieluisa alue.
7. Myyrmäki
- Vantaalla (korkea veroprosentti) ja vaikka on Myyrmanni ym. niin hieman ankean ja harmaan oloinen alue.
Noista mieluiten asuisin varmaankin Leppävaarassa tai Tikkurilassa ja puolestani en lähes mistään hinnasta muuttaisi Kontulaan (pahin), Itäkeskukseen (lähes yhtä paha) tai Myyrmäkeen. Kannelmäki ja Malmi ovat siinä välimaastossa noista - kaikkein neutraaleimpia.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:27"]
Noista mieluiten asuisin varmaankin Leppävaarassa tai Tikkurilassa ja puolestani en lähes mistään hinnasta muuttaisi Kontulaan (pahin), Itäkeskukseen (lähes yhtä paha) tai Myyrmäkeen. Kannelmäki ja Malmi ovat siinä välimaastossa noista - kaikkein neutraaleimpia.
[/quote]
Kaikki M-junan nistit ja sekakäyttäjät näyttävät kyllä asuvan Kantsussa.
Siitä eteenpäin Vantaankoskelle asti on sitten ihan rauhallista (ja hajutonta) aina.
Ja siis Leppävaara ja Tikkurila olisivat parhaita liikenneyhteyksiensä (=nopeasti junalla Helsinkiin) sekä palveluidensa (kauppakeskukset sekä runsaasti muutenkin kauppoja) ansiosta. Lisäksi ne ovat maineiltaan neutraaleja kaupunginosia, eivät mitään ghettoja tietääkseni ainakaan.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:19"]
Kaikissa noissa kaupunginosissa on hyvät ja huonot alueet. On pientaloaluetta ja kalliimpaa kerrostaloaluetta (omistus) ja sitten on se gheton puoli.
Asuin itse pari vuotta sitten vuoden Myyrmäessä siinä uudella Kilterin(?) alueella. Kämppien hinnat lähtee 200 000€ -> niin ei siellä paljon denoja näkynyt. Itse toki asuin vuokralla, mutta 1200€/kk 70m2 kämpästä takasi myös, ettei vuokrallaakaan ollut sosiaalitoimen asiakkaita.
Olen asunut myös Espoossa Soukan ghetossa, mikä oli aivan karsea mesta. Vastaavasti vieressä on Soukan pientaloalue, jossa on jo jotain miljoonataloja jne.
Liikenneyhteydet ratkaisevat, eli junaradan varteen. Metro on liian rajoitettu.
[/quote]
1200 euroa on ihan normaali vuokra nykyään kolmiosta. Kyllä moni sossun asiakas (perhe) tuon hintaisissa asuu kun ei niitä halvempia asuntoja kaikille riitä.
Asun itse Kannelmäen vanhalla puolella ja todella erilainen meininki sitratorin alueeseen verrattuna. Itse tykkään asua täällä tosi paljon ja koskaan ei ole mitään häiriötä tai epäilyttävää meininkiä tullut vastaan. Sitratorilla pelottaa välillä päivälläkin :D
Leppävaarassa ja Tikkurilassakin voisin asua sen perusteella mitä alueita tunnen. Eivät vaikuta mitenkään ihmeellisiltä paikoilta. Itäkeskuksessa on outo tunnelma ja Myyrmäessä nykyään melkein vielä oudompi, noihin en mielelläni muuttaisi. Kontulasta ja Malmista ei ole kokemusta
Te, jotka puhuttu seutulipusta - pian se on historiaa. Lipuissa siirrytään vyöhykemalliin - välimatka ratkaisee. Aina joutuu kuitenkin ostamaan "kaksi vyöhykettä" eli asuit sitten vaikka Leppävaarassa, Katajanokalla tai Lauttasaaressa, maksat saman verran, kun siirryt jonnekin kakkos- tai ykkösvyöhykkeen sisällä.
Kolmannelle vyöhykkeelle sijoittuvat sitten mm. Östersundom, Kirkkonummi ja Tikkurila ja sinne matkustaminen on kalliinpaa.
Tikkurila kolmosvyöhykkeellä? Mitä karttoja sä olet lukenut?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:19"]
Tikkurila kolmosvyöhykkeellä? Mitä karttoja sä olet lukenut?
[/quote]
Kyllä Tikkurila valitettavasti on jäämässä c-vyöhykkeelle.
En ikinä asuisi missäänpäin itä-Helsinkiä
Näistä jos on pakko valita, niin
- Espoo (Leppävaara)
- Helsinki (Malmi)
- Vantaa (Myyrmäki)
tosin en haluaisi asua juna-aseman lähellä.
Ykkösenä Kannelmäki koska on Helsinkiä. Kannelmäestäkin kelpaisi vain vanha puoli. Joku sanoi ettei siellä ole mitään, no onhan kaikki peruspalvelut; ostari, kauppoja, kirjasto, monitoimitalo, terkkari, juna, lisäksi iso kauppakeskus Kaari. Vantaan puolella haluaisin asua Tikkurilassa. Iso keskittymä, jossa paljon harrastemahdollisuuksia kulttuurista liikuntaan ja kauppoja löytyy, iso korjasto jne. Espoon Leppävaara samoin kuin edelliset junaradan äärellä ison kauppakeskuksen ympärillä.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 18:35"]
ja missä taas et missään nimessä suostuisi asumaan?
[/quote]
Tikkurilassa aseman vieressä nousseet hinnat todella paljon, uusia kalliita asuntoja. Joten siellä. Muut suhteellisen karua. Itiksessä toiseksi, koska sielläkin hyvät kulkuyhteydet ja palvelut (kaupat, kirjasto jne. lähellä). Jos saa hiljaiset naapurit eikä liiku paikallisbaareissa viikonloppuna niin aivan sama. Itse kyllä olen Etelä-Helsingissä onnellisin, mutta toki on asunnon koosta tingittävä vastapainoksi.
Asuin pitkään Leppävaarassa, nyt asun Myyrmäessä. Niiden välissä olen majaillut mm. Arabianrannassa ja Kauniaisissa. Kaikki ovat olleet kivoja alueita, mutta Lepuskissa ja Myrtsissä on ollut parhaat palvelut ja liikenneyhteydet. Loppujen lopuksi oma arkeni on kuitenkin rullannut samalla tavalla joka paikassa, missään en ole tuntenut itseäni muita paremmaksi tai huonommaksi ihmiseksi kotiosoitteeni vuoksi.
Vastaan Itis, kun on ainoa noista missä olen käynyt! Ihan tosi juttu.
T. 32-v. Viikistä
Pientalossa tai uudessa kerrostalossa voisin asua noissa kaikissa.
Kaikissa noissa kaupunginosissa on hyvät ja huonot alueet. On pientaloaluetta ja kalliimpaa kerrostaloaluetta (omistus) ja sitten on se gheton puoli.
Asuin itse pari vuotta sitten vuoden Myyrmäessä siinä uudella Kilterin(?) alueella. Kämppien hinnat lähtee 200 000€ -> niin ei siellä paljon denoja näkynyt. Itse toki asuin vuokralla, mutta 1200€/kk 70m2 kämpästä takasi myös, ettei vuokrallaakaan ollut sosiaalitoimen asiakkaita.
Olen asunut myös Espoossa Soukan ghetossa, mikä oli aivan karsea mesta. Vastaavasti vieressä on Soukan pientaloalue, jossa on jo jotain miljoonataloja jne.
Liikenneyhteydet ratkaisevat, eli junaradan varteen. Metro on liian rajoitettu.