Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain työkyvyttömyyseläkkeen

Vierailija
19.09.2021 |

On kyllä niin juhlan paikka 🥰 Kerrankin Kela on ihan parasta virastoa mitä Suomesta ja koko maailmasta löytyy!

Tämän kuun loppuun asti olen määräaikaisella kuntoutustuella, sen jälkeen... voitte lukea ilouutiset oheisesta kuvasta! 😍 🥰🥳

Iso taloudellinen taakka on nostettu harteiltani pois tämän hyväksytyn Kelan päätöksen myötä.

On niin ihanan levollinen mieli. Voin tehdä, jos jaksan ja jättää tekemättä, jos en jaksa. ❤

Niin ja muuten, nyt vissiinkin alkaa sitten ne kuuluisat eläkeläisen kiireet. 😅 Töissähän olen ollut osa-aikaisena jo neljä viikkoa, kaiken tämän hyvän lisäksi on ollut alustavaa puhetta jopa vakinaistamisesta. 🥰

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kuin 7 oikein lotossa, onnea!

Vierailija
2/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vilpittömästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako suomessa vielä joku oikeasti työkyvyttömyyseläkkeen?

Että lääkäri oikein puoltaa, eikä patista pää kainalossa kortistoon?

Vierailija
4/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Minäkin saan työkyvyttömyyseläkkeen, koska kaikki aika menee täällä palstalla ja en jaksa enkä kerkiä töitä tekemään.

Ja kyllä jotakin taas harmittaa, kun saan myös asumistukea vielä kaupanpäälle.

Itse olen ihan tyytyväinen.

Vierailija
5/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pystyykö työkyvyttömyyseläkkeellä työskentelemään ja opiskelemaan?

Vierailija
6/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pystyykö työkyvyttömyyseläkkeellä työskentelemään ja opiskelemaan?

Pystyy.

Vierailija
7/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä diagnoosilla sait? Mulla on ocd, ja mun hakemus hylättiin.

Vierailija
8/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret Onnittelut!

Vierailija
9/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla lääkityksellä, jos mielenterveyssyistä hakee työkyvyttömyyseläkettä?

Vierailija
10/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkejä:

-älä tee vuosittain tai useita kuukausia töitä koska vaikuttaa asumistukeen eli luetaan toistuvaksi työnteoksi.

-voit tehdä vuodessa muutaman hassun kuukauden töitä ja saat rapiat 800€/kk

-jos teet enemmän töitä eläke laitetaan katkolle ja muut tulot. huomio että asumistuen käsittely kelalla kestää 3kk.

-et saa mitään lainaa.

olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja koitan päästä siitä eroon. on kiikun kaakun onko kannattavaa. jos siitä haluaa eroon on lääkärin kanssa käytävä verinen riita asiasta.

Vierailija
11/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko olla lääkityksellä, jos mielenterveyssyistä hakee työkyvyttömyyseläkettä?

mielenterveydellistä hoitoa/kuntoutusta ei taida saada muuten kuin nappeja popsimalla.

Vierailija
12/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Minäkin saan työkyvyttömyyseläkkeen, koska kaikki aika menee täällä palstalla ja en jaksa enkä kerkiä töitä tekemään.

Minulle tulee lapsilisä ja elatustuki sekä toimeentulotuki. Suomessa on kyllä hyvä asua.

Vierailija
13/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mielenterveydellistä hoitoa/kuntoutusta ei taida saada muuten kuin nappeja popsimalla.

Ei sitä saa vaikka nappeja söisikin. Eläke ei ole kuntoutusta eikä hoitoa, eikä sitä ole myöskään kuntoutustuki. Olen ollut yli 10 kuntoutustuella eikä minua ole kuntoutettu millään tavalla.

Vierailija
14/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy nallekarkit. Taitavat arpoa ne, joille eläke myönnetään?

Vierailija
15/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet osa-aikaistyötä joka ollaan vakinaistamassa, ja hait työkyvyttömyyseläkkeen? Miten se työkyvyttömyys siis näyttäytyy, ja miten sait huijattua Kelan ja lääkärin puoltamaan eläkettäsi?

Vierailija
16/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä täysin työkyvyttömänä tuntuu pahalta kun työkykyiset saavat eläkettä ja turvaa mutta itse joutuu hakemaan n 9kk vuoden välein uuden päätöksen kuntoutustuesta. Mutta onnittelut ap:lle, ehkä minunkin vuoroni vielä tulee saada oikeasti levätä.

Vierailija
17/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla tylsä elämä. Ei susta muuhunkaan toisaalta olisi.. Olet aika turha ihminen

Vierailija
18/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä täysin työkyvyttömänä tuntuu pahalta kun työkykyiset saavat eläkettä ja turvaa mutta itse joutuu hakemaan n 9kk vuoden välein uuden päätöksen kuntoutustuesta. Mutta onnittelut ap:lle, ehkä minunkin vuoroni vielä tulee saada oikeasti levätä.

Saat sitten haudassa levätä, mutta nyt töihin!

Vierailija
19/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon eläke kuukaudessa?

Vierailija
20/38 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sitten haudassa levätä, mutta nyt töihin!

Niin. Olen 12 vuotta nyt työkyvyttömänä ollut.