Varhaiskasvatuksen työntekijät, mikä on tuntipalkkanne?
Kerrothan myös työtehtäväsi (ammatti) ja ikäsi sekä työvuotesi.
Aloitan. Olen varhaiskasvatuksen esiopettaja, työaika 7h 40 min päivä ja tuntipalkka on 12€. Vastaan esiopetuksesta, ikä 46 ja työvuosia alalla 20.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eskarilisä on 60€ ja henk koht lisä 15€ ja vuosisidonnainen lisä 205€. Siinä on lisät. Peruspalkka 2500. Minulla näin. Ja on siis kaikki lisät mitä olla voi.
EsiopeMikä henk.koht lisä ja vuosisidonnainen lisä?
Henkilökohtainen lisä on henkilökohtainen lisä ja vuosisidonnainen lisä on vuosisidonnainen lisä.
Ei sellaisia termejä olekaan. Tai hlökohtainen on, mutta ei se ole kuntapuolelle 15€. Ihme vänkyrä olet.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kunnallisessa varhaiskasvatusyksikössä varhaiskasvatusapulaisena. Palkka on 1800 euroa kuussa.
Varhaiskasvatusapulaisena? Sellaista titteliä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kunnallisessa varhaiskasvatusyksikössä varhaiskasvatusapulaisena. Palkka on 1800 euroa kuussa.
Varhaiskasvatusapulaisena? Sellaista titteliä ei ole olemassakaan.
Entinen päiväkotiapulainen. Kunta muutti tittelit samaan aikaan, kun lastentarhanopettajista tuli varhaiskasvatuksen opettajia, lastenhoitajista varhaiskasvatuksen lastenhoitajia ja päiväkodinjohtajasta varhaiskasvatuksen johtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eskarilisä on 60€ ja henk koht lisä 15€ ja vuosisidonnainen lisä 205€. Siinä on lisät. Peruspalkka 2500. Minulla näin. Ja on siis kaikki lisät mitä olla voi.
EsiopeHenkilökohtainen lisä 15!?!
😂
Vain varhaiskasvatuksessa.
Miksi tarhat eivät voi olla vaan tarhoja vaan niistä on pitänyt tehdä jotain ihmeen varhaiskasvatuksia? Ketä tuollainen palvelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EsiopeHenkilökohtainen lisä 15!?!
😂Vain varhaiskasvatuksessa.
Ei edes siellä.
Jos siis puhutaan siitä henk.koht lisästä jonka voi saada jos oma työsuoriutuminen antaa pomolle aihetta asiaa esittää lautakunnalle.
T. Sain sellaisen keväällä ja summa 120€.
Vierailija kirjoitti:
No palvelisiko vaikka lapsia..
Mitä lapsi hyötyy siitä että hänen hoitajansa titteli on varhaiskasvatus mikälie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsi hyötyy siitä että hänen hoitajansa titteli on varhaiskasvatus mikälie?
Mitä lapsi hyötyy siitä, että hänen lääkärinsä on lastenlääkäri tai ruokalan täti/setä on ruokapalvelutyöntekijä tai ravintolan tyyppi joka teki ruoan on kokki tai sotkujen siivooja on laitoshuoltaja taitaitai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsi hyötyy siitä, että hänen lääkärinsä on lastenlääkäri tai ruokalan täti/setä on ruokapalvelutyöntekijä tai ravintolan tyyppi joka teki ruoan on kokki tai sotkujen siivooja on laitoshuoltaja taitaitai.
Lastenlääkäri ja kokki nyt ovat aivan normaaleja titteleitä. Eikä siis jotain komiteatyönä kehitettyjä "edistyksellisiä" titteleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla tuo 12e totta!
Tuntipalkka näkyy myös tilinauhassa vaikka siis kuukausipalkkalla ollaan.
Oletko yksityisellä? Täydet kokemuslisät ja korkein palkkavaatimusluokka sulla on eli 3.
Tuo ei voi pitää paikkaansa! Ellei tämä ole joku trolli tuntipalkoista?Mulla opena matalin palkkavaatimusluokka 1 ja tuntipalkka olisko 15e? Kuukausipalkka brutto 2440e. Käteen alle 2000e.
No en sitten tiedä, tilinauhasta katsoin että 12. Kalleusluokka ei todella ole 3.
Missä kunnassa olet töissä. Eskarissa palkkaluokka aina 3!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yksityisellä? Täydet kokemuslisät ja korkein palkkavaatimusluokka sulla on eli 3.
Tuo ei voi pitää paikkaansa! Ellei tämä ole joku trolli tuntipalkoista?Mulla opena matalin palkkavaatimusluokka 1 ja tuntipalkka olisko 15e? Kuukausipalkka brutto 2440e. Käteen alle 2000e.
No en sitten tiedä, tilinauhasta katsoin että 12. Kalleusluokka ei todella ole 3.
Mitkä ihmeen palkkaluokat?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen palkkaluokat?
Eri
Mikä on TVA?
Kunnissa työntekijän tehtäväkohtainen palkka perustuu työn vaativuuteen, ja sitä mitataan työn vaativuuden arvioinnilla (TVA). ... TVA on kuitenkin kuntien virallinen tapa mitata työn vaativuutta, ja siksi on hyvä olla selvillä järjestelmän perusteista
Erkkaope ja tuntiliksa hurjat 15€.
Olen varhaiskasvatuksen erityisopettaja, työskentelen ensimmäistä vuotta varhaiskasvatuksessa. Mulla tuntipalkka on 16,30e. Noin yleisesti 2700e/kk on ihan ok palkka. Työn määrään ja vaativuuteen nähden palkka on huono.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarhat eivät voi olla vaan tarhoja vaan niistä on pitänyt tehdä jotain ihmeen varhaiskasvatuksia? Ketä tuollainen palvelee?
Tulee arvostusta lisää ja arvostus taas näkyy palkassa. Jollekin vanhanajan tarhatädille ehkä olikin ok maksaa 1500 e kuussa, mutta varhaiskasvatuksen asiantuntija tarvitsee ainakin tuplat siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EsiopeEli verotettava tulosi on 2780. Ei se ole huono.
Tuohon 2780e on työkokemusta 15-20v. Tuon summan tulisi olla lähtöpalkka, vähintään.
Ja jälleenkö ei varhsiskasvastusihmisillä ole muuta sanottavaa kuin valittaa palkasta.
Ei ihme että homma on päin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee arvostusta lisää ja arvostus taas näkyy palkassa. Jollekin vanhanajan tarhatädille ehkä olikin ok maksaa 1500 e kuussa, mutta varhaiskasvatuksen asiantuntija tarvitsee ainakin tuplat siihen verrattuna.
Jos varhaiskasvatusasiantuntijan hinnalla saa kaksi tarhatätiä niin minä ainakin mieluummin ottaisin lastani hoitamaan ne tarhatädit. Mieluummin pienet ryhmät joissa on riittävästi hoitajia kuin iso "karjalauma".
9 euron kulukorvauksella teen hommia. Tuleehan siitä huimat vähän päälle 2 euroa tunnilta kun on lyhyt päivä. Ammatiltani olen aineenopettaja.