Antipsykootit ja alkoholi
Käytättekö alkoholia, vaikka teillä on antipsykoottilääkitys? Onko tullut haittavaikutuksia? Onkohan alkoholin kohtuukäyttö lainkaan mahdollista, jos on antipsykoottisella lääkityksellä? Sitä tässä pohdiskelen..
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:03"]
Ketipinorinkaa ei kannata ottaa tosiaankaan alkoholia.
[/quote] mitä seuraa, jos ottaa?
[/quote] onko kokemusta
Oli ketipinor pitkävaikutteisena. Otin ehkä kolme, meinasin nukahtaa paikoilleni baarissa. Heti alkuillasta, ehkä klo 10. Pakko lähteä kotiin kun ei siitä tullut mitään.
Olanzapinia syön 20 mg illassa ja kyllä pystyy käyttämään ihan normaalisti alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:05"]
[/quote] onko kokemusta
[/quote]
Ikävä kyllä.
Itselläni ketiapiinia annoksella 800mg-1200mg. Ikinä ei ole mitään sivuvaikutuksia tullut. Olen syönyt lääkettä vuodesta 2007. Juon pari kertaa kuussa ihan humalaan asti.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:43"]
Olanzapinia syön 20 mg illassa ja kyllä pystyy käyttämään ihan normaalisti alkoholia.
[/quote]hyvä kuulla
Vuosia Seroquelia/Ketipinoria eri annoksina syöneenä olen joskus juonut tosi paljonkin lääkkeestä huolimatta. Nykyään en juo enää yhtään mutta kännissä ollut kuin ankka varmaan sata kertaa ja ei ole lääkkeeseen liittyen ollut ongelmia. Muutenhan se juominen on paskaa mutta lääke ei vaikuttanut.
Viisasta se ei toki ole mutta mitään antabusefektejä ei tarvi pelätä. Toki kannattaa olla tarkkana aluksi jos lääkitys on uusi. Paraneminen ja hyvinvointi ei varmasti ainakaan nopeudu jos ottaa alkoholia. Mutta voi ottaa. -24
Minulla menee 4 mg risperidonia päivässä. Ei puhettakaan, että uskaltaisin ottaa alkoholia sen kanssa kun lääkkeen annos on noin suuri. Siinä voi tulla vakavia haittavaikutuksia jotka voi johtaa jopa kuolemaan. Risperidon vaikuttaa vähän myös keskushermostoon ja alkoholi voi voimistaa sen vaikutusta. Lisäksi alkoholin vaikutus voimistuu tuolla lääkkeellä.