Kokemuksia kun puolisolla on cpap
Saatte itse nukuttua?
Tuliko puolisot virkeämpi?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on. Mies voi huomattavasti paremmin nyt. En ymmärrä miksi minä en saisi nukuttua?.
Jos ap meinasi että se masiina pitää jotain häiritsevää ääntä?
Mun miehelläni oli 90-luvun lopulla muutaman kuukauden ajan MMMBop. Kyllä ärsytti herätä keskellä yötä aina tuohon.
Cpap-laite pitää ääntä, jos maski ei ole kunnolla eli falskaa. Siihen kyllä herää se käyttäjäkin. Muuten laitteen ääni on tasaista ja niin hiljaista ettei se nukkumista haittaa kuin oikein herkkäunisilla. Hyvä hoito uniapneaan.
Miesystävälläni on. Sen ääni on hiljainen, ei mua häiritse ainakaan. Hyvä mieli vaan, että ne hengityskatkokset jää pois ja saa happea.
Mieheni sai laitteen muutama vuosi sitten ja meidän kaikkien nukkuminen, sekä elämän laatu siinä samalla parani valtavasti. Laite pitää vain pientä tasaista ”tuhinaa” joka on itsenällenikin jo rauhoittumisen ääni. Sanoisin jopa että unilääke :D Jos mies työmatkalla niin nukahtaminen hankalaa kun tuo ääni puuttuu.
Jos siis perheessä kuorsaava puoliso, niin ottakaa asia puheeksi ja käykää lääkärissä!
ites sen suu haiseen paskalle tuon koneen käytön kuivumisen takia
Mut hei Mikko Leppilammella on beatapapp.
Vierailija kirjoitti:
ites sen suu haiseen paskalle tuon koneen käytön kuivumisen takia
Niihin saa kostuttimen, oma mies miettii sen hankkimista kun talvella huoneilma on niin kuiva.
Ei se laite häiritse, ollut kaapissa jo vuosia.
Mun miehellä on myös. Itseäni häiritsee se viima, mikä maskista tulee uloshengittäessä jos on kyljellään muhun päin... En pysty nukkumaan toisella kyljellä (naama häneen päin) lainkaan ja selällänikin saan puolinaama tuuletuksen. Nyt oikea olkapää, lonkka ja selkä on kipeä samalla kyljellä nukkumisesta 🙄 mutta ei tarvitse pelätä toisen kuorsaamista ja hengityskatkoksia
On parantanut elämänlaatua paljon. Se katujyrä-kuorsaus häiritsi paljon enemmän. Ja nyt ei tarvitse pelätä hengityskatkoja.
Kannattaa kannustaa sen käyttöön eikä ainakaan ihan ensin valitella omaa pientä epämukavuutta, jos sellaista on. Joillekin käytön oppiminen voi vaatia jonkin aikaa tottumusta, ja sinä aikana sitä on aika herkkä toisenkin epämukavuudelle.
Mies vaihtoi sellaiseen nenämaskiin ja nyt alkanut mun uni häiriintyä. En ymmärrä mistä se ääni tulee, mutta luulisin, että maski vuotaa jollain tapaa? Joudun välillä herättämään miehen ja pyytää, että voiko hän vaihtaa asentoa, se ääni on niin kova. Kokomaskilla ei tätä ongelmaa ollut, mutta mies ei halua sellaista käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaihtoi sellaiseen nenämaskiin ja nyt alkanut mun uni häiriintyä. En ymmärrä mistä se ääni tulee, mutta luulisin, että maski vuotaa jollain tapaa? Joudun välillä herättämään miehen ja pyytää, että voiko hän vaihtaa asentoa, se ääni on niin kova. Kokomaskilla ei tätä ongelmaa ollut, mutta mies ei halua sellaista käyttää.
Todennäköisesti maksi liian löysällä ja ilmaa pääsee reunoista ulos päästäen häiritsevää ääntä. Kiristää vähän niitä tarraremmejä, niin ongelman pitäisi hävitä. Ellei, niin sitten voi olla vikaa maskissa tai letkussa, mitkää saa vaihdettua tarvikejakelusta.
Se tasapainon löytäminen sen maskin tiukkuuden suhteen onkin itselle ollut ainoa haastava juttu, koska ajan/käytön myötä remmit löystyvät ja niitä joutuu väkisin välillä fiksailemaan.
James Gandolfinin leski muuten valitteli jossain dokkarissa, että Jimmy häpesi maskia, eikä suostunut sitä käyttämään, vaikka hänellä oli ylipainosta johtuva uniapnea.
No, vaikka Gandolfini ei kuollut nukkuessaan, niin sydänkohtausta varmaan vauhditti se laiminlyöty uniapnean hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti maksi liian löysällä ja ilmaa pääsee reunoista ulos päästäen häiritsevää ääntä. Kiristää vähän niitä tarraremmejä, niin ongelman pitäisi hävitä. Ellei, niin sitten voi olla vikaa maskissa tai letkussa, mitkää saa vaihdettua tarvikejakelusta.
Se tasapainon löytäminen sen maskin tiukkuuden suhteen onkin itselle ollut ainoa haastava juttu, koska ajan/käytön myötä remmit löystyvät ja niitä joutuu väkisin välillä fiksailemaan.
Miehelläni, jos parta kasvaa liian pitkäksi heti maski vuotaa, sen kanssa ei siis voi oikein pitää mitään joulupukkipartaa, sellainen hyvin trimmattu toimii.
Me nukumme eri huoneissa, ei laitteen takia, vaan kun itse olen niin levoton nukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ongelma edelleen. Tässä käynyt niin, että puoliso nukkuu, minä en. Joka aamuyö alkaa kamala ääni. Mies sanoo, että se kuuluu asiaan, kun kone nostaa painetta. Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelläni oli 90-luvun lopulla muutaman kuukauden ajan MMMBop. Kyllä ärsytti herätä keskellä yötä aina tuohon.
https://en.wikipedia.org wiki M...
"MMMBop" is a song written and performed by American pop rock band Hanson. It was released on March 24, 1997, by Mercury Records as the lead single from ...
Mun miehellä on. Mies voi huomattavasti paremmin nyt. En ymmärrä miksi minä en saisi nukuttua? Paremmin nukun nyt, kun miehellä ei ole enää hengityskatkoksia, eikä kuorsaa.