Miksi lähes kaikilla 20-30v naisilla on vaelluskuvia Tinderissä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ootko huomannut sellaisen ilmiön kuin korona tässä viimeisen 1,5v aikana?
Mitäpä luulet jos henkilöllä ei ole ainuttakaan ihmissuhdetta elämässään ehkä äidin lisäksi.
Nyt sellainen sattuu olemaan muodissa. Naiset tekevät sitä mitä muutkin naiset tekevät. Vaellusharrastus loppuu suurelta osalta kun kuvilla ei ole enää statusarvoa somessa. Hienoja ihmisiä ovat ne, jotka eivät kulje massojen mukana, vaan menevät oikeasti mieltymyksiensä perässä.
Millaisia vaelluksia nämä tytsyt sitten tekevät? Parin kilsan retki Saariselän ympäristössä?
Kyllä tavismiehet ja -naiset ovat muutenkin niin tylsiä. Siksi en deittaile.
Kaikki luontokuvat eivät ole vaelluskuvia. Usein kesällä ulkona ottut kuvat onnistuvat paremmin kuin talvella loisteputkilampun valossa otetut kuvat, ja toisaalta korona-aikana on nähty kavereita enemmän ulkona - ja kaveri voi ottaa niitä kuvia. Itse saisi otettua vain selfietä. Ja kyllä itse ainakin laittaisin Tinderiin muitakin kuin selfietä, jotka usein myös vääristävät kasvojen piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vaelluksia nämä tytsyt sitten tekevät? Parin kilsan retki Saariselän ympäristössä?
Ja puolet matkanteosta menee kuvien ottamiseen ”hei ota kuva kun oon näin ja sit vielä kun katson tonne päin ja hei näyttäähän perse nyt hyvältä? Laitan tän Tinderiin!”
Vierailija kirjoitti:
Väärin ulkoiltu, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisen vuoden aikana deuttaillut aika paljon vaeltavia naisia. Osa vaeltaa ihan oikeasti pitkiä päivämatkoja ja osaa homman. Sitten on se isompi osa, jonka jo mainitsitkin. Käydään kerran jossain että saadaan kuva someen.
Nää ketjut kuvaa hyvin sitä mitä olisi olla parisuhteessa palstamiehen kanssa. Mikään ei kelpaa. Ja aina haetaan pahinta tulkintaa asioista, esim korona vs Instagram retkeilykiinnostuksen selittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puolet matkanteosta menee kuvien ottamiseen ”hei ota kuva kun oon näin ja sit vielä kun katson tonne päin ja hei näyttäähän perse nyt hyvältä? Laitan tän Tinderiin!”
Mitäs pahaa siinä on, jos molemmilla on kivaa? Valokuvaaminen on ihan mukavaa puuhaa ja samalla ajanvietettä kaverin kanssa. Ja jos kerran aikoo laittaa kuvia Tinderiin, kannattaa niihin panostaa - eikä ottaa vain jotain sierain-selfietä nopeasti vessassa.
Eihän niitä harrastuskuvia saanut olla? Ainakaan jos on miehestä kysymys.
Usko tai älä, kun mulla oli tinderin ensimmäisenä kuvana otos, jossa paistan makkaraa laavulla tuulitakki päällä, niin tykkäyksiä sateli ihan hirvittävää vauhtia. Perus selfie naama meikattuna ei toiminut läheskään yhtä hyvin. Ja parasta oli, että tuolla makkaranpaistokuvalla aivan tavalliset ja aidosti mukavat miehet ottivat yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Nää ketjut kuvaa hyvin sitä mitä olisi olla parisuhteessa palstamiehen kanssa. Mikään ei kelpaa. Ja aina haetaan pahinta tulkintaa asioista, esim korona vs Instagram retkeilykiinnostuksen selittäjänä.
Niinpä, aiemmin valitettiin viinistä ja matkustamisesta ulkomailla, nyt kun ihmiset ulkoilevat luonnossa ja vaeltavat Suomen metsissä, sekin on väärin.
Haltin huipulla tuli vastaan ehkä 25-30v yksin retkeilevä nainen. Sieltä voi jo laittaakin kuvan.
t. yksinäinen savottamies
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, kun mulla oli tinderin ensimmäisenä kuvana otos, jossa paistan makkaraa laavulla tuulitakki päällä, niin tykkäyksiä sateli ihan hirvittävää vauhtia. Perus selfie naama meikattuna ei toiminut läheskään yhtä hyvin. Ja parasta oli, että tuolla makkaranpaistokuvalla aivan tavalliset ja aidosti mukavat miehet ottivat yhteyttä.
Kyllä, miehet yleisesti pitävät sellaisista naisista jotka uskaltautuvat ulos ja luontoon. Ei tämä ole mikään salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä harrastuskuvia saanut olla? Ainakaan jos on miehestä kysymys.
Jos haluat naisen sun on ihan oikeasti lopetettava hysteerinen nallekarkkien laskeminen ja edes yritettävä lukea maailmaa sen sijaan että kierrät ympyrää oman napasi ympärillä. Yhdessä lauseessa itket miksi naiset yrittää olla miehiä ja seuraavassa lauseessa itket miksi naiset on naisia. En ota mitään kantaa mitä kuvia saa olla ja mitä ei, mutta sellaisia kuvia käytetään jotka tehoaa vastakkaiseen sukupuoleen. Ihan riippumatta siitä tehoaako ne omaan sukupuoleen vai ei. Sen sijaan että itket mitä kuvia muut ihmiset saa laittaa ja mitä ei, kokeilet minkälaisilla kuvilla SINÄ saat sellaisia naisia jotka sopii sulle. Mut ei. Täällä tulet istumaan maailman tappiin huutamassa mutta mutta mutta eihän noita kuvia saanut laittaa 😭.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kelpaa höpsö. Ainakin minä ihmettelen sitä että harrastuksena on vaellus, mutta todellisuudessa on käyty joku pieni eväsretki jossain lähilaavulla tai kansallispuistossa. Siis se että kerrotaan itsestä jotain mitä ei olla edes tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo tindeissä, mutta veikkaan: vaellusmaisemissa saa hyviä ja edustavia kuvia. Onhan joku tunturimaisema ja hymyilevä, pirteä, kevyesti meikattu naama paljon edustavampi kuin peilin kautta otettu selfie makkarassa. Viestii ihan erilailla. Toki todellisuus suurimmalla osalla on, että arkiminä vain peilailee itseään makkarissa, mutta vähänkään laskelmoivampi nainen ei pistä peiliselfietä profiilikuvaksi.
Öh, kuka lähtee retkeilemään "kevyesti meikattuna" ?
99% tinder-naisista. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kelpaa höpsö. Ainakin minä ihmettelen sitä että harrastuksena on vaellus, mutta todellisuudessa on käyty joku pieni eväsretki jossain lähilaavulla tai kansallispuistossa. Siis se että kerrotaan itsestä jotain mitä ei olla edes tehty.
Jos kuvissa on joku luontokuva, mutta tekstissä ei mainita, että harrastetaan vaellusta, en ainakaan itse olettaisi henkilön harrastavan vaellusta. Melkein kaikki suomalaiset liikkuvat luonnossa edes joskus, ja toisaalta se vaelluskuvalta näyttävä voi olla vaikka kodin lähellä olevalta kalliolta otettu. Katsojan oma vika, jos kaikki luontokuvat tulkitaan valelluskuviksi. Ihminen voi itse kokea, että kuvaa kertoo hänestä, jos se on oman kodin vieressä olevissa hienoissa maisemissa otettu. Mutta kommunikoinnillahan asiat selviävät. Jos nainen on kivannäköinen ja profiilitekstinsäkin perusteella vaikuttaa ihan hyvältä, niin swaippaa oikealle, ja sitten viestitellessä voi kysäistä siitä valelluksesta. Jos vastaus on, että ei harrasta vaellusta, pitää sitten päättää, jatkaako viestittelyä, vai oliko se vaeltamattomuus nyt sitten deal breaker. Sellaista se on. Kuvat eivät ikinä kerro kaikkea, vaan pitää tehdä jotain niinkin radikaalia kuin vaihtaa ajatuksia ja jutella toisen kanssa.
Ootko huomannut sellaisen ilmiön kuin korona tässä viimeisen 1,5v aikana?