12 vuotta täyttävä poika on niin huonokäytöksinen että ei tekisi mieli mitään synttäreitä järjestää edes
Ei viitsi tehdä koulutehtäviään, haistattelee, kiroilee, käskyttää ja määrää pikkuveljeään hakemaan laturia, puhelinta, sukkia ja milloin mitäkin. Samoin tulee vaan ja tönäisee veljen penkiltä alas ja ottaa ohjaimen kädestä kun haluaa itse pelata. Ei anna mun nukkua kun tulen yövuorosta vaan tulee mankumaan ja häiritsemään milloin mitäkin kesken unien. Ei esim. halua syödä normaalia ruokaa mitä olen laittanut kaappiin valmiiksi, eikä mukamas jaksa laittaa sitä lautaselle. Sitten tulee herättämään ja huutamaan hampurilaisia ja karkkia. Paiskoo ovia ja heittelee tavaroita kun sanon että kaapista ruokaa. Sen jälkeen purkaa raivon pikkuveljeen ja karjuu sen painumaan v ittuun. Ei halua myöskään vapaaehtoisesti pesulle, nukkumaan, herätä..
Hyviä hetkiäkin on tietysti, ja poika osaa olla ihana. Josta tietysti kehun kovasti.
Huono käytös on valitettavasti niin huonoa, että tuon lapsen rakastaminen alkaa käydä jo työstä. Olen yksinhuoltaja. Onneksi isänsä on täällä usein että pääsen karkuun.
Huomenna on pojan synttärit ja koko tämän päivän käytös on ollut suoraan helvetistä. Huomenna sitten pitäisi lahjoja antaa ja juhlia tuota lasta joka tekee elämästämme hermoja raastavaa joka ikinen päivä.
Kommentit (69)
Älä osta herkkuja.
Etuudet pois jos ei osaa olla kiltisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummastelen aina miten asiat menee tuohon pisteeseen. Jos mun poika haistattelisi tai töisisi veljensä penkilta niin puhelin ja pelit lähtisi heti viikoksi lukkojen taakse.
Puhelin ja pelit pois...🤦
Aina jaksan ihmetellä miten on taannuttu tähän, että lähes kaikki kasvattavat lapsiaan viemällä puhelimen tms pois. Mennään siitä mistä aita on matalin, kun muuta ei osata.
Oliko sinulla jotain konkreettisia keinoja tarjota?
Esim. lapsi lyö tai muuten fyysisesti alistaa sisarustaan 46:n kerran tässä kuussa. Sanoitetaanko taas tunteita ja keskustellaan, minkä jälkeen lapsi myötäilee, että ei tee tällaista enää. Kuluu kaksi tuntia ja lapsi on vääntämässä pienempäänsä solmuun niin että nivelet rutisee.
Onko vaikea ymmärtää että on lapsia
Puhuminen ei ole riittävästi. Kännykkä pois jos lyö. Jos lyö toisen kerran menettää peliajan. Kolmannesta kerrasta lähtee omaan huoneeseen tunniksi.
Suosittelen katsomaan supernanny Suomi nää ohjeet mitä hän antaa toimii kyllä kaiken ikäisille, selkeät säännöt, rutiinit, rajat ja selkeä seuraus asioita.
Hyvin olet kasvattanut! Syyllinen löytyy peilistä kun katsot sinne.
Joko 12-vuotiaatkin käyttäytyvät noin? Kuulostaa joltain nelosluokkalaisen angstaamiselta :D
Kasvatus mennyt pieleen. 12-vuotiaaseen voi vielä vaikuttaa, mutta taidat tarvita jonkun ammattilaisen apua tehokkaiden ja hyvien keinojen opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vanha sanonta sitä niittää mitä kylvää on aika osuva lastenkin kasvatuksessa
Perimän voi saada aggressiiviswn luonteen tai psykopatian. Vaikea tuolle on mitään tehdä.
Miten vaikka ne helsinkiläiset alaikäiset 3 poikaa, jotka ki duttivat kaverinsa kuoliaaksi. Onko heillä syy perimä vai kasvatus.
Oma syy, kun pyöräytit lapsen abdullahin kanssa, jotta tämä saisi kansalaisuuden.