Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12 vuotta täyttävä poika on niin huonokäytöksinen että ei tekisi mieli mitään synttäreitä järjestää edes

Vierailija
18.09.2021 |

Ei viitsi tehdä koulutehtäviään, haistattelee, kiroilee, käskyttää ja määrää pikkuveljeään hakemaan laturia, puhelinta, sukkia ja milloin mitäkin. Samoin tulee vaan ja tönäisee veljen penkiltä alas ja ottaa ohjaimen kädestä kun haluaa itse pelata. Ei anna mun nukkua kun tulen yövuorosta vaan tulee mankumaan ja häiritsemään milloin mitäkin kesken unien. Ei esim. halua syödä normaalia ruokaa mitä olen laittanut kaappiin valmiiksi, eikä mukamas jaksa laittaa sitä lautaselle. Sitten tulee herättämään ja huutamaan hampurilaisia ja karkkia. Paiskoo ovia ja heittelee tavaroita kun sanon että kaapista ruokaa. Sen jälkeen purkaa raivon pikkuveljeen ja karjuu sen painumaan v ittuun. Ei halua myöskään vapaaehtoisesti pesulle, nukkumaan, herätä..

Hyviä hetkiäkin on tietysti, ja poika osaa olla ihana. Josta tietysti kehun kovasti.

Huono käytös on valitettavasti niin huonoa, että tuon lapsen rakastaminen alkaa käydä jo työstä. Olen yksinhuoltaja. Onneksi isänsä on täällä usein että pääsen karkuun.

Huomenna on pojan synttärit ja koko tämän päivän käytös on ollut suoraan helvetistä. Huomenna sitten pitäisi lahjoja antaa ja juhlia tuota lasta joka tekee elämästämme hermoja raastavaa joka ikinen päivä.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärilahjana menolippu laitokseen. Ei tuollaista menoa tarvitse katsoa.

Vierailija
2/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt tuon ikäiselle mitään synttäreitä enää järjestetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Vanha sanonta ”sitä niittää mitä kylvää” on aika osuva lastenkin kasvatuksessa

Vierailija
4/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lahjaksi risuja

Vierailija
5/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata nyt herranjumala lastasi! Miten oot päästänyt sen tuollaiseksi monsteriksi?

Vierailija
6/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa esimurrosiältä?! Itselläkin samanikäinen on ollut uskomattoman itsekäs ja ärsyttävä. En tiedä mikä auttaa paitsi aika, mutta tsemppiä.

Vierailija
7/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vanha sanonta ”sitä niittää mitä kylvää” on aika osuva lastenkin kasvatuksessa

Olet sitten niin viisas. Miten selität sen että saman perheen muut lapset ovat hyvinkäyttäytyviä tavallisia lapsia?

Mene uuniin.

Vierailija
8/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kovin tutulta. Taas tänään on oölut vaikea päivä meidän 13v tytön kanssa.

Hän kiroilee, mahtailee ja esim saattaa tulla ihan naaman eteen napsauttelemaan sormia tms.

Saattaa toisinaan myös tönäistä pikkusiskoa.

Oon niin loppu.

Siis mitä tämä on? Murrosikää?

Ja älkää sanoko ettei yritetä pitää rajoja.

Tiedän että lapsi haluaisi huomiota, mutta on vaikeaa antaa myönteistä huomiota kun toinen puhuu huutamalla ja haistattaa.

Vierailija
9/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa stressaantuneelle esiteinille. Tottakai voi antaa lahjat ja kakun, ei ole pakko itse viettää aikaa hänen kanssa kauaa. Voisiko häntä ymmärtää paremmin, ei vastakkainasettelua pelkästään. Aikuiset voivat tosin vetäytyä omaan rauhaan.

Vierailija
10/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttais muakin :D Kysy siltä haluuks se alkaa käyttäytyyn normaalisti vai haluuks se lastenkotiin oppiin tavoille? Liekö syynä surkeat geenit vai kasvatus, toiseen voit itse vielä ainakin vaikuttaa.

Vierailija
11/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen aina miten asiat menee tuohon pisteeseen. Jos mun poika haistattelisi tai töisisi veljensä penkilta niin puhelin ja pelit lähtisi heti viikoksi lukkojen taakse. 

Vierailija
12/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummastelen aina miten asiat menee tuohon pisteeseen. Jos mun poika haistattelisi tai töisisi veljensä penkilta niin puhelin ja pelit lähtisi heti viikoksi lukkojen taakse. 

Jep, tätä samaa ihmettelen minäkin! Ilmiö on havaittavissa myös superlihavilla, miksi eivät ole ottaneet itseään niskasta kiinni jo ennen kuin tilanne on tosi paha?

Vierailija
13/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jaksako länkyttää, ettei käytös muka liity kasvatukseen! Jossain kohtaa lapsi on päässyt siihen käsitykseen, että voi surutta huutaa, haistatella ja käyttäytyä aggressiivisesti. Auktoriteettia ei ole. Ollaan lähdetty hyssyttelemällä anelemaan.

Kärsitään huonoa omaatuntoa ties mistä ja tavallaan hyväksytään lapsen äksyily sen vuoksi.

Vanhemmuus hukassa.

Sorry, mut mitäpä asiaa kaunistelemaan?

Jos sulta löytyy selkäranka, ilmoitat lapsellesi peruvasi synttärit. Sanot, ettet aio nyt etkä tulevaisuudessa palkita huonoa käytöstä.

Vierailija
14/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten niin viisas. Miten selität sen että saman perheen muut lapset ovat hyvinkäyttäytyviä tavallisia lapsia?

Mene uuniin.

Äidiltään näköjään oppinut käytöstavat

Vierailija
15/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ottaa puhelin pois kun tarvitsee esim. saada vanhemmalle soittaa töihin? Tai koulumatkalla puhkeaa pyöränrengas? Tai miten ottaa pelit pois kun sisaruksen kanssa on yhteinen huone ja yksi pelilaite? Miten kontrolloida pelaamista tai puhelimella oloa kun aikuinen joutuu olemaan töissä? Joutuuko sisarus olemaan pelilakossa samalla?

Vierailija
16/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kirjoitustyylisi on niin paljastava ettei kenenkään muun tällä palstalla. Nyt nukkumaan ja ota määrätyt lääkkeet.

Vierailija
17/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa perheterapiaan, mars.

Vierailija
18/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ottaa puhelin pois kun tarvitsee esim. saada vanhemmalle soittaa töihin? Tai koulumatkalla puhkeaa pyöränrengas? Tai miten ottaa pelit pois kun sisaruksen kanssa on yhteinen huone ja yksi pelilaite? Miten kontrolloida pelaamista tai puhelimella oloa kun aikuinen joutuu olemaan töissä? Joutuuko sisarus olemaan pelilakossa samalla?

Annetaan sellainen vanhanmallinen puhelin jolla ei voi pelata. En tiedä miten toimitaan jos on sisaruksen kanssa yhteinen huone tai yhteiset pelit, ei olla niin köyhiä että jouduttaisiin tuollaiseen tilanteeseen. 

Vierailija
19/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nääs nääs nääs....

Puhelin ja pelit pois. Aika nopsaan alkaa käytös muuttua. Pelilakko ei tee pahaa sisaruksellekaan.

Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen.

Vierailija
20/69 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin käyttöön ainakin nämä ehdottomat säännöt: pikkuveljelle ei sanota painu **ttuun, muuten puhelimen netti pois esim viikoksi.

Nukkuvaa äitiä ei herätetä, 12v osaa kaapista itse etsiä ruokaa. Jos ei nukkumisrauhaa kunnioiteta niin esim viikorahan tai netin poisto.

Tuo on niin huonoa käytöstä että mikään murrosikä-äksyily ei sitä anna anteeksi. Kiukkuinen saa olla, mutta joku roti pitää olla. Ala rohkeasti AP laittamaan seuraukset peliin sillä se on lapsenkin paras.