Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kaikki 3. luokkalaiset jo uida?

Vierailija
03.11.2014 |

Siinä se :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne suurimmaksi osaksi osaa jo uida. Itse opin juurikin kolmosluokalla ja olin kutakuinkin viimeisiä uimataidottomia tuolloin.

Vierailija
2/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aikuisia, jotka ei osaa uida... tuskin ne kolmannellakaan osasivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mun lapsi on nyt nelosella ja kun olivat kolmosella, niin muutamia oli heidän luokassa, jotka eivät osanneet. Lapseni mukaan lukien.

Nuorempi lapsi on nyt kakkosella eikä hänkään vielä osaa. Enkä usko, että ensi kesänäkään vielä kunnolla oppii. Sen verran heikkoa nytkin kesällä oli.

Vierailija
4/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin uimaan suurin piirtein tuon ikäisenä

Vierailija
5/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, itse kuvittelin aivan muuta.

Vierailija
6/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa ne yleensä

Vierailija
7/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa osaa, mutta ei tietenkään kaikki.

Vierailija
8/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:53"]

Ei. Mun lapsi on nyt nelosella ja kun olivat kolmosella, niin muutamia oli heidän luokassa, jotka eivät osanneet. Lapseni mukaan lukien.

Nuorempi lapsi on nyt kakkosella eikä hänkään vielä osaa. Enkä usko, että ensi kesänäkään vielä kunnolla oppii. Sen verran heikkoa nytkin kesällä oli.

[/quote]

uimakouluun?

Vierailija
9/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Uimataito meinaa 250 metristä yhtäjaksoista uimista josta 50 metriä selkää.

Pinnalla pysyminen lastenaltaassa tai jotenkuten 50 metriä max. 100 metriä ei tarkoita uimataitoa. Oma nelosluokkalainen hyppii 3 metristä ja ui pois altaasta, pärjää lastenaltaassa mutten koe että olisi uimataitoinen. 5- vuotiaana alkoi olla itsenäinen uimaan vedessä.

Vierailija
10/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:00"]

[/quote]

uimakouluun?

[/quote]

Miten olis jos ihan itee?

Vierailija
11/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:00"]

[/quote]

uimakouluun?

[/quote]

Ei meillä ole mitään uimakouluja. :D Koulun kanssa käyvät muutaman kerran uimassa talven aikana ja siellä on kyllä hiukan opetusta.

Ei meillä onneksi ole mikään kiire. Ehtii oppia ajallaan ja jos ei opi, niin ei se maailmaa kaada.

Vierailija
12/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesluokkalaisista noin 80% osaa uida. Nuoremmista luonnollisesti vähemmän. Eli alakoulussa 25 oppilaan luokassa on uimataidottomia 5 tai enemmän.

n. 25% suomalaisista ei osaa uida. Uimataidottomia on kaikissa ikäryhmissä, jostain syystä kyllä eniten 55-64 vuotiaissa joista vain puolet osaa uida.

Lähde suh.fi

OT jauhantaa,

Itse olen uimataidoton aikuinen, mutta nykyään tekniikka rupeaa olemaan jo siinä vaiheessa että pääsen 10 metriä vedessä. Kaikkien uimataidottomien kannattaa käydä harjoittelemassa! En ole kohdannu yhtään kieroon katsomista vaikka olen räpiköinyt siellä altaassa.

Vierailija
13/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri oli kolmosluokkalaiset tytöt koulusta uimassa. Ja kuulemma kaksi kolmasosaa tytöistä oli ollut vain lastenaltaassa! Toki varmaan jollain lailla osaavat uida ja pysyvät pinnalla, mutta ilmeisesti eivät sitten sitä 25 m, mikä koulun liikuntatunnilla vaaditaan, jotta saa mennä isoon altaaseen. Tai sitten vanhemmat eivät uskaltaneet laittaa lupalappua. Mutta yllättynyt olen.

Vierailija
14/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enot, nuoret pojankoltiaiset, höynäyttivät minua, että kun kouluun menee, pitää osata uida ja ajaa pyörällä. Niinpä sitten enojen avituksella opin uimaan (sekä pyöräilemään) kuusivuotiaana. Lukea, laskea ja kirjoittaa olin oppinut edellisenä talvena. Ei noista taidoista ollut mitään haittaa koulussa jos ei kaikista hyötyäkään. Emme esim. koskaan käyneet alaluokilla uimassa. Tosin halliakaan ei ollut, mutta yläkoulua vastaavilla luokilla kävimme liikuntatunnin jälkeen uimassa keväällä ja syksyllä luonnon vesissä, jos sää salli ja vesi oli sopivan lämmintä.

Vierailija
15/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:00"]

[/quote]

uimakouluun?

[/quote]

Ei meillä ole mitään uimakouluja. :D Koulun kanssa käyvät muutaman kerran uimassa talven aikana ja siellä on kyllä hiukan opetusta.

Ei meillä onneksi ole mikään kiire. Ehtii oppia ajallaan ja jos ei opi, niin ei se maailmaa kaada.
[/quote] herkkyys oppia uimaan on 4-7 vuotiaana. Sen jälkeen muuttuu vaikeaksi kun tulee lisää kokoa uimarille. Uimataito on samanlainen perustaito kuin lukeminen ja molempiin pitää kodinkin panostaa. Usein näissä molemmissa pätee että heikosti osaavilla vanhemmilla on heikosti osaavat lapset. Surullista, voisi ajatella että lapselle haluaisi parempaa. Terv ope

Vierailija
16/16 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea opettaa lasta, joka kertakaikkiaan pelkää vettä niin paljon, ettei uskalla laittaa kasvoja veteen. Täyttää pian 7, uimakouluja on takana 4 kpl eikä edistystä yhtään :( Asumme uimahallin vieressä ja pienestä asti siellä on käyty, jos nyt ei uhan viikoittain niin ainakin kuukausittain. Asia turhauttaa ja masentaa, mutta minkäs teet. Toivon, että silti joskus oppii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi