Meillä lapsena oli periaate, että läksyt tehdään itse, eikä vanhemmat niissä auttaneet. Eikö nykyään muka ole näin?
Kommentit (58)
Vanhempi voi auttaa, jos ei vaikka ymmärrä matematiikan laskukaavoja, jotka ovat joskus melko haastavia.
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Autan lapsia aina kun apua tarvitsevat ja tenttaan koealuetta. Muutoin ovat itse hoitaneet. Esikoinen vetelee lukiossa kymppejä kv-linjalla. Ei juuri apua tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Meillä lapset tekevät läksyt jo koulussa, kotona ei ole enää mitään tehtävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Ja siltikään eivät pysy kouluopetuksessa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Ja siltikään eivät pysy kouluopetuksessa mukana?
Missäköhän noin väitin? Koulussa ei ole opetusta, joten ei siinä mukana pysy kukaan. Osa luokasta on keskenään (ne lukutaitoiset) ja opettaja yrittää opettaa Suomessa syntyneille lukemisen aakkosia vielä kolmannella luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.
Onhan se kamala huomata, että osaa vähemmän kuin 9v ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.
Onhan siinä opettajalla naurussa pitelemistä, kun koululainen kysyy, miksi opettaja väittää, että Suomessa ja Virossa on sama kansallislaulu. Eikö ne typerykset tiedä, että on se sama, vaikka vain Suomessa lauletaan säkeistön loppu kahteen kertaan.
No itsekin ajattelin näin. Nyt lapseni on ekalla, ja minun täytyy joka päivä kuitata "päivikseen", olenko kuunnellut hänen lukutehtävänsä. Lisäksi pitää viikottain kuitata päivikseen nähneensä kotitehtävälistan ja viikkopalautteen. Että silleen. Joudun siis kyttäämään lapsen läksyjä alituiseen. Toki pyytäessä autan läksyissä muutenkin, mutta lapsi on tosi taitava ja pärjää itsekin pääasiassa tosi hyvin eli se on koulu, joka vaatii tätä läksyjen kyttäämistä. Itse kun olin lapsi, tein läksyt omatoimisesti ellei sitten sattunut olemaan jokin todella hankala tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.
Onhan se kamala huomata, että osaa vähemmän kuin 9v ikäinen.
Sinähän sen tiedät.
Opettaja ei edes katso, onko läksyt tehty. Parempi, että äitinä katson lasten tekemiset ja sitten korjataan, jos on tehty väärin. Opettaja ei tiedä edes lasten nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Ja siltikään eivät pysy kouluopetuksessa mukana?
Missäköhän noin väitin? Koulussa ei ole opetusta, joten ei siinä mukana pysy kukaan. Osa luokasta on keskenään (ne lukutaitoiset) ja opettaja yrittää opettaa Suomessa syntyneille lukemisen aakkosia vielä kolmannella luokalla.
Yllä oleva keskusteluketju sen kertoo. Oma kokemuksesi on, että mitään ei opeteta uudelleen, ja siksi et halua lasten tekevän kotitehtäviä väärin, vaan opetat itse.
Meillä lapset hoitavat itse kouluasiansa niin kuin minä ja siskonikin aikoinamme. Kokeisiin joskus kyselen ja autan tietysti aina, jos lapset pyytävät apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.
Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja
Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.
Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?
Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.
Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.
Onhan siinä opettajalla naurussa pitelemistä, kun koululainen kysyy, miksi opettaja väittää, että Suomessa ja Virossa on sama kansallislaulu. Eikö ne typerykset tiedä, että on se sama, vaikka vain Suomessa lauletaan säkeistön loppu kahteen kertaan.
Minun täytyy häpeäkseni tunnustaa, että olin alakoulussa juuri tuollainen knoppailija. Minulle ei oikein oltu opetettu kunnolla sosiaalisia taitoja tai tilannetajua, mutta olin lukenut paljon nippelitietoa.
Kesti vuosia ennen kuin ymmärsin, että oikeasti toisia ei kiinnosta oma erinomaisuuteni vaan itse asia. Melodia on sama kummassakin laulussa, ja se on se ydinasia, ei se että kuka on oikeassa tai kuka väärässä. Olen pyrkinyt opettamaan lapsilleni tätä taitoa pienestä pitäen, jotta he pääsisivät helpommalla elämässä.
” Onhan se kamala huomata, että osaa vähemmän kuin 9v ikäinen.”
No, jaa… onhan se sika valikoivaa, jos puutarhuri vanhempien kansss on jotkut puuasiat tutumpia ja on syventynyt.
Ei diellä kiikussa tarvi tietää kaikilta syvyyksistä.
Kullä sillä opettajalla, joka on kouluttautunut, on ihan opetussuunnitelmassa vastineet.
Kuva, että lapset harrastaa, mutta harhaista on luulla lasten olevan tietävämpiä kaikessa. Jos nyt sen yhden lajikkeen tietää, niin hieno homma!
Opettaja kasvattaa ja opettaa.
Lapsi voi tietää detaljeja.,
Riippuu lapsesta ja perheestä ja läksyistä. Omille lapsilleni sopii, etten liikoja kyttää. Kysyn kyllä välillä, että onhan läksyt tehty.