Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä lapsena oli periaate, että läksyt tehdään itse, eikä vanhemmat niissä auttaneet. Eikö nykyään muka ole näin?

Vierailija
18.09.2021 |

Lapsen kotitehtäviähän ne on.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta ja perheestä ja läksyistä. Omille lapsilleni sopii, etten liikoja kyttää. Kysyn kyllä välillä, että onhan läksyt tehty.

Vierailija
2/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi voi auttaa, jos ei vaikka ymmärrä matematiikan laskukaavoja, jotka ovat joskus melko haastavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Vierailija
4/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan lapsia aina kun apua tarvitsevat ja tenttaan koealuetta. Muutoin ovat itse hoitaneet. Esikoinen vetelee lukiossa kymppejä kv-linjalla. Ei juuri apua tarvi.

Vierailija
5/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Vierailija
6/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Vierailija
8/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tekevät läksyt jo koulussa, kotona ei ole enää mitään tehtävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Ja siltikään eivät pysy kouluopetuksessa mukana?

Vierailija
10/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Ja siltikään eivät pysy kouluopetuksessa mukana?

Missäköhän noin väitin? Koulussa ei ole opetusta, joten ei siinä mukana pysy kukaan. Osa luokasta on keskenään (ne lukutaitoiset) ja opettaja yrittää opettaa Suomessa syntyneille lukemisen aakkosia vielä kolmannella luokalla.

Vierailija
12/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.

Onhan se kamala huomata, että osaa vähemmän kuin 9v ikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.

Onhan siinä opettajalla naurussa pitelemistä, kun koululainen kysyy, miksi opettaja väittää, että Suomessa ja Virossa on sama kansallislaulu. Eikö ne typerykset tiedä, että on se sama, vaikka vain Suomessa lauletaan säkeistön loppu kahteen kertaan.

Vierailija
14/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsekin ajattelin näin. Nyt lapseni on ekalla, ja minun täytyy joka päivä kuitata "päivikseen", olenko kuunnellut hänen lukutehtävänsä. Lisäksi pitää viikottain kuitata päivikseen nähneensä kotitehtävälistan ja viikkopalautteen. Että silleen. Joudun siis kyttäämään lapsen läksyjä alituiseen. Toki pyytäessä autan läksyissä muutenkin, mutta lapsi on tosi taitava ja pärjää itsekin pääasiassa tosi hyvin eli se on koulu, joka vaatii tätä läksyjen kyttäämistä. Itse kun olin lapsi, tein läksyt omatoimisesti ellei sitten sattunut olemaan jokin todella hankala tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.

Onhan se kamala huomata, että osaa vähemmän kuin 9v ikäinen.

Sinähän sen tiedät.

Vierailija
16/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei edes katso, onko läksyt tehty. Parempi, että äitinä katson lasten tekemiset ja sitten korjataan, jos on tehty väärin. Opettaja ei tiedä edes lasten nimiä.

Vierailija
17/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Ja siltikään eivät pysy kouluopetuksessa mukana?

Missäköhän noin väitin? Koulussa ei ole opetusta, joten ei siinä mukana pysy kukaan. Osa luokasta on keskenään (ne lukutaitoiset) ja opettaja yrittää opettaa Suomessa syntyneille lukemisen aakkosia vielä kolmannella luokalla.

Yllä oleva keskusteluketju sen kertoo. Oma kokemuksesi on, että mitään ei opeteta uudelleen, ja siksi et halua lasten tekevän kotitehtäviä väärin, vaan opetat itse.

Vierailija
18/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset hoitavat itse kouluasiansa niin kuin minä ja siskonikin aikoinamme. Kokeisiin joskus kyselen ja autan tietysti aina, jos lapset pyytävät apua.

Vierailija
19/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin, että toivottavasti näin. Jos lapset eivät osaa tehtäviä, niin opelle se on viesti, että asiaa ei ole opittu - eli se opetellaan uudelleen.

Pahinta on vanhemmat, jotka pitävät lapsilleen ”kotikoulua” ja sitten valittavat, kun mitään ei opeteta. Antakaa sen kakaran hoitaa itse koulunsa. Se on parasta palautetta opettajalle. Terv. Opettaja

Oma huomio on se, että mitään ei opetella uudelleen, joten meidän perheelle paras vaihtoehto on se, että minä opetan lapsia ja opettajat koulussa opettavat niitä, joilla aivotoiminta on aika lailla olematonta. Tarkoitus on ensisijaisesti oppia ja vasta seuraavana on antaa opettajalle tietoa siitä, että hän ei osaa opettaa.

Jos sinun pitää opettaa lapsiasi kotona, niin millä tasolla heidän aivotoimintansa on? Olemattoman alapuolella?

Ihan kohtalainen aivotoiminta, kiitos kysymästä. Osaavat paremmin kuin opettaja ja pystyvät kertomaan tälle, miten asiat oikeasti ovat. Kaikki opettajat eivät esimerkiksi erota lehmusta ja metsälehmusta toisistaan. Kolmasluokkalainen laskee lääkelaskuja, koska hänen mielestään ne ovat mielenkiintoisia ja niitä voi kokeilla netissä.

Voi kun ihania nämä kultamussukat, jotka kertovat opelle miten ”asiat oikeasti ovat”. Välillä mietin miten opettajilla pitää pokka.

Onhan siinä opettajalla naurussa pitelemistä, kun koululainen kysyy, miksi opettaja väittää, että Suomessa ja Virossa on sama kansallislaulu. Eikö ne typerykset tiedä, että on se sama, vaikka vain Suomessa lauletaan säkeistön loppu kahteen kertaan.

Minun täytyy häpeäkseni tunnustaa, että olin alakoulussa juuri tuollainen knoppailija. Minulle ei oikein oltu opetettu kunnolla sosiaalisia taitoja tai tilannetajua, mutta olin lukenut paljon nippelitietoa.

Kesti vuosia ennen kuin ymmärsin, että oikeasti toisia ei kiinnosta oma erinomaisuuteni vaan itse asia. Melodia on sama kummassakin laulussa, ja se on se ydinasia, ei se että kuka on oikeassa tai kuka väärässä. Olen pyrkinyt opettamaan lapsilleni tätä taitoa pienestä pitäen, jotta he pääsisivät helpommalla elämässä.

Vierailija
20/58 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Onhan se kamala huomata, että osaa vähemmän kuin 9v ikäinen.”

No, jaa… onhan se sika valikoivaa, jos puutarhuri vanhempien kansss on jotkut puuasiat tutumpia ja on syventynyt.

Ei diellä kiikussa tarvi tietää kaikilta syvyyksistä.

Kullä sillä opettajalla, joka on kouluttautunut, on ihan opetussuunnitelmassa vastineet.

Kuva, että lapset harrastaa, mutta harhaista on luulla lasten olevan tietävämpiä kaikessa. Jos nyt sen yhden lajikkeen tietää, niin hieno homma!

Opettaja kasvattaa ja opettaa.

Lapsi voi tietää detaljeja.,