Nautin vauva-arjesta todella
En olisi uskonut, että vauvan kanssa on näin kivaa. Ainostaan negatiivisista asioita kuulin etukäteen.
Kotona on ihanaa olla vauvan kanssa. Vauva puhelee omiaan, nauraa, leikkii leikkimatolla, istuu sitterissä ja katselee kiinnostuneena, kun hommailen kotihommia.
Imetyshetket ovat rauhallisia ja kivoja molemmille. Syö myös pullosta korviketta kiltisti. Nukkuu vaunuissa tai katselee ympärilleen, kun ollaan lenkillä tai kaupungilla. Nukkuu yhdet päiväunet, viihtyy paljon sylissä. Nukkuu yöllä 3 tunnin pätkiä. Hän on vain niin ihana pikkupersoona, oli jo heti synnyttyään. Katsoo kuin ymmärtäisi, selitän, laulan, luen hänelle. Tanssimme yhdessä. Päivät kuluu kiitäen.
Kotona on niin paljon helpompaa ja kivempaa kuin töissä. Olen onnellinen, että elin villin nuoruuden, loin uraa ja tein lapsen näin kolmekymppisenä. Nyt ei tunnu olevan kiire mihinkään. Onni on tässä, sylissä, näissä hetkissä.
Kommentit (7)
Samat fiilikset mulla, ja oon kanssa kolmekymppinen. Poika nyt reilu 1 v., ja yhteiselo sen kun paranee! En millään haluis palata takas töihin ensi syksynä ja olla päiviä erossa pikkuisesta. Vaan mies ei enää suostu tulemaan taloudellisesti, joten pakko.. Mutta nautitaan nyt! Terkut ap:lle!
Olisipa se kaikilla yhtä helppoa. Itselläni on eka lapsi tulossa enkä todellakaan usko että oma vauva-arkeni tulee olemaan kuten AP:lla ja vaikka olisikin, pelkään että mädännyn kotiin enkä saa mitään aikaiseksi ja vaan lihon ja tylsistyn.
Itse sain esikoiseni 25 vuotiaana ja kerkesin olla myös nuoro toki olen edelleen nyt 39 vuotiaana. Minulla kävi samoin nautin kotona olemisesra ja lapsen seuraamisesta. Nyt kun tässä on useamman vuoden hoitanut kotia niin alkaa nyppimään toisinaan jatkuva siivoaminen, pyykit, tiskit, ruuanlaitto, pöydän pyyhkiminen, lelujen keräys yms. Uhmaiässä saa taistella joka asiassa ja kainen tehdä väkisin.. että joo onhan se vauva aika helppoa ja silloin ihmiset jostain syystä kyselevät onko raskasta.. nykyään saa oikein itseään muistuttaa että ihanaa kun saa olla kotona omien pienten kanssa ja halia silloin kun huvittaa..
Niin mäkin enimmäkseen sekä ekan että toisen kohdalla. Toki kaikenlaisia hetkiä löytyy, mustiakin, mutta tykkään hoitaa vauvaa, vauvat on ihania :)
Mä myös nautin arjesta vauvan ja taaperon kanssa. Vauva on nauravainen, tyytyväinen ja äärettömän söpö. Taaperon juttuja on ilo kuunnella ja touhuja hauska seurata. Tietysti välillä vauva huutaa kuin palosireeni nälkää ja väsymystä samaan aikaan kun uhmaikäinen makaa lattialla kirkumassa, ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että töissä on usein vähemmän stressaavaa, mutta ihanaa aikaa tämä on silti.
Ihana kuulla :-) itsekin haaveilen vauvasta ja vauva-arjesta...