Mikä ihmeen "vapauden puolesta"? Rokotettuna saa elää varsin vapaasti
En ihan ymmärrä tuota mielenosoitusta koronatoimia vastaan ja vapauden puolesta. Rokotteet ovat vapaaehtoisia, rokotepassista (jos sitä edes tulee) tulee vapaaehtoinen, koronarajoituksia puretaan joka puolelta. Ainoa koronaan liittyvä pakkotoimi on tartuntatautilääkärin määräämä karanteeni tai eristys, joiden rikkomisesta voi tulla sakkoja, mutta sama laki koskee myös muita vaarallisia kulkutauteja yhtä lailla.
Tuplarokotettuna olen elellyt hyvin vapaasti jo kuukauden päivät käyden uimahallissa, toimistolla, ravintoloissa. Tavaten ystäviä ja sukulaisia. Normaalia elämää, mitä nyt maskia tulee käytettyä kaupoissa jne ihan vapaaehtoisesti (näytän paremmalta maskin kanssa, voisin käyttää sitä aina).
Tämä ei propagandaa rokotteen puolesta. Sanonpa vaan, että vapauteni on ihan sen ansiota, ettei minun rokotettuna tarvitse enää pelätä vaikeaa koronan muotoa kuten ennen. Eikä tämä "pelko" ole mitään median luomaa illuusiota, vaan omaa päättelyäni tilastojen pohjalta sekä siltä perustalta, että minulla on muutama vaikea sairaus ennestään enkä halua altistaa itseäni tahallaan esimerkiksi keuhko- tai neurologisille vaurioille.
Mitä vastaan rokottamattomat siis osoittavat mieltään? Kyllä hekin saavat elää normaalisti, mutta korona tulee leviämään väestöön rajoitusten poistuttua ja siinä voi käydä huonosti, jos ei ole rokotteen tuomaa suojaa vaikeahoitoista koronaa vastaan. Ketään ei olla pakottamassa rokotettavaksi.
Suomessa on todellakin vapaus valita. Vaan taitaa se oma valinta sittenkin kaduttaa, kun siitä tarvitsee tehdä niin iso numero kun me muut jo siirrymme kohti normaalia elämää.
Kommentit (19)
Totta. Sekä rokottamattomat että rokotuksen saaneet saavat jo elää hyvin normaalia elämää, eikä rajoituksia enää tulla tiukentamaan ellei koronavirus mutatoidu vaarallisemmaksi.
Se on sitten oma valinta, elääkö normaalia elämää joutuen pelkäämään sairaalahoitoon ja hengityskoneeseen joutumista vaiko ei.
Rokotettuna en enää käytä maskia ja jos saan sen taudin niin sitten saan. En aio loputtomiin käyttää maskia.
Olen elänyt koko ajan normaalisti. Ärsytti kyllä ravintoloiden, keikkojen, museoiden ja teattereiden sulut. Ja etenkin matkustuskuelto.
Maskia olen pakotettu käyttämään töissä eli sen suosituksen toivon päättyvän. Muualla en ole käyttänyt maskia.
Ja kaikkien ravintolarajoitusten, vqikken itse käy myöhään ravintoloissa.
Lisäksi koulujen kaikki laulurajotukset ja hiljainen ruokailu pois! Etäkoulu pois.
Miettikää. Lapset ei saa laulaa päiväkodissa ja koulussa. Lapset ei saa puhua ruokaillessa. Instrumebtteja ei saa soittaa, koska ne pitäisi desinfioida. Älytöntä!
Mulle on tullut näistä rokotteen pelkääjistä sellainen mielikuva, ettei heistä kukaan tiedä, millaista on vammautua tai sairastua vakavasti. En tiedä ainoatakaan pitkäaikaissairasta henkilöä, joka ei olisi ottanut rokotetta kiitollisena vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Rokotettuna en enää käytä maskia ja jos saan sen taudin niin sitten saan. En aio loputtomiin käyttää maskia.
Eipä tavallinen maski sinua suojaakaan, vaan, ironista kyllä, rokottamattomia jotka ovat myös maskien käyttöä vastaan. Lol.
Niin, nyt se on "vapaaehtoista", mitä nyt vähän painostetaan. Mutta jos meininkiä muualla Euroopassa tai USA:ssa katsoo, niin ei vaikuta enää kovin vapaaehtoiselta. Käsittäisin, että osoittavat mieltään, ettei mentäisikään niin pitkälle kuten esim. joku Italia. Tämän puolesta voisin minäkin mieltäni osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko ajan normaalisti. Ärsytti kyllä ravintoloiden, keikkojen, museoiden ja teattereiden sulut. Ja etenkin matkustuskuelto.
Maskia olen pakotettu käyttämään töissä eli sen suosituksen toivon päättyvän. Muualla en ole käyttänyt maskia.
Lisäksi koulujen kaikki laulurajotukset ja hiljainen ruokailu pois! Etäkoulu pois.
Miettikää. Lapset ei saa laulaa päiväkodissa ja koulussa. Lapset ei saa puhua ruokaillessa. Instrumebtteja ei saa soittaa, koska ne pitäisi desinfioida. Älytöntä!
Nämä kyllä poistuu pikkuhiljaa, malttia nyt siellä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, nyt se on "vapaaehtoista", mitä nyt vähän painostetaan. Mutta jos meininkiä muualla Euroopassa tai USA:ssa katsoo, niin ei vaikuta enää kovin vapaaehtoiselta. Käsittäisin, että osoittavat mieltään, ettei mentäisikään niin pitkälle kuten esim. joku Italia. Tämän puolesta voisin minäkin mieltäni osoittaa.
Vaan kun Suomessa on Suomen perustuslaki, joka turvaa sen vapaaehtoisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti koronapassi tulee voimaan mahdollisimman pian ja mahdollisimman laajasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon tosiaan näin.
Otan ennemmin rokotteen sivu vaikutukset jos sellaisia tulisi kuin koronan.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat sekä säästää kakun (olla ottamatta rokotetta) että syödä sen (välttyä sairastumiselta ja jopa menehtymiseltä). Eivät kuitenkaan myönnä ääneen, että pelottaa ja pitäisi ehkä ottaa rokote.
Sitäpaitsi mitä nuo tuhannet ihmiset tekevät, kun pandemia päättyy? Heidän elämällään ei sitten ole sisältöä, kun ei saa päivittäistä dopamiinipiikkiä YouTube-gurujen videoista ja FB-kommentoinnista.
Mustä päättelet, etteivät he ole ottaneet rokotteita?
Vierailija kirjoitti:
Siksikö piti käydä kuvaamassa lapsia ja lähetellä heille viestejä instassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon tosiaan näin.
Ei ole toivomisesta kiinni, kannattaa perehtyä lakiin ja kuunnella perustuslakiasiantuntijoita. Ei tule menemään pakollinen passi läpi meillä.
Vierailija kirjoitti:
Rajoitukset ovat aivan oikein, jos niitä tarvitaan.
Ja edelleen ne ovat paikallaan ja voimassa siellä missä tarpeen.
Ei todellakaan pidä avata holtittomasti. Rokotetuille voidaan suoda enemmän vapauksia. Rokottamattomille sitten omat ohjeistuksensa.
Koronapassi nyt!
Jos meillä olisi osaava ja vastuuntuntoinen hallitus, maassa olisi ollut jo keväästä asti käytössä rokotuspassi aina siellä, missä tilanne olisi sitä vaatinut. Maata olisi saatu avatuksi turvallisesti enemmän. Tämä on hyvä keino pitää tartunnat kurissa ja estää laajojen rajoitusten voimaan tuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon tosiaan näin.
Ei ole toivomisesta kiinni, kannattaa perehtyä lakiin ja kuunnella perustuslakiasiantuntijoita. Ei tule menemään pakollinen passi läpi meillä.
Vapaaehtoinenhan se on muuallakin. Ei sitä ole pakko hankkia. Jos vaan haluaa tiettyihin paikkoihin, niin sitten sitä vaaditaan sisäänpääsyyn ja se on aivan oikein. Mihinkään välttämättömään palveluun se ei ole vaatimuksena, vaan edelleenkin pääset verotoimistoon, sossuun jne, jos ne tarjoavat henilökohtaista palvelua.
Perustuslakiasiantuntijat eivät ole mitenkään kieltäneet passin käyttöön ottamista esim ravintoloiden ym kohdalla. Ovat vain muistuttaneet, että tiettyjä julkisia palveluita se ei voi koskea. Mikään ei siis muuttuisi rokottamattomien osalta siihen verrrattuna, mikä oli tilanne jyrkimpien rajoitusten aikaan.
Koronapassi on loistava tilanteen kurissa pitämiseen ja mahdollisten rajoitustarpeiden ilmetessä niiden suuntaamisessa oikealle ryhmälle eli rokottamattomille sen sijaan, että kaikki joutuisivat kärsimään heidän takiaan. Toki rassaa narsistista rokottamatonta, mutta se on pieni ongelma se.
Ei näistä salaliittoihin hurahtaneista kauaa tarvitse välittää. Ne jotka tästä eteenpäin kuolee koronaan on just tätä sakkia. Oma valinta, ei paljon hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoitukset ovat aivan oikein, jos niitä tarvitaan.
Ja edelleen ne ovat paikallaan ja voimassa siellä missä tarpeen.
Ei todellakaan pidä avata holtittomasti. Rokotetuille voidaan suoda enemmän vapauksia. Rokottamattomille sitten omat ohjeistuksensa.Koronapassi nyt!
Jos meillä olisi osaava ja vastuuntuntoinen hallitus, maassa olisi ollut jo keväästä asti käytössä rokotuspassi aina siellä, missä tilanne olisi sitä vaatinut. Maata olisi saatu avatuksi turvallisesti enemmän. Tämä on hyvä keino pitää tartunnat kurissa ja estää laajojen rajoitusten voimaan tuleminen.
Ehkäpä hallitus ei osannut ennakoida, että näitä amerikkalaisia apinoivia riemuidiootteja olisi tässä maassa näin paljon eli että passille olisi edes tarvetta.
Haluavat sekä säästää kakun (olla ottamatta rokotetta) että syödä sen (välttyä sairastumiselta ja jopa menehtymiseltä). Eivät kuitenkaan myönnä ääneen, että pelottaa ja pitäisi ehkä ottaa rokote.
Sitäpaitsi mitä nuo tuhannet ihmiset tekevät, kun pandemia päättyy? Heidän elämällään ei sitten ole sisältöä, kun ei saa päivittäistä dopamiinipiikkiä YouTube-gurujen videoista ja FB-kommentoinnista.