Erolla uhkailu aina riidellessä
Mitä ajattelisitte ja tekisitte, jos miesystävänne heiluttelisi joka riidan yhteydessä erokorttia, välillä myös jättäisi, mutta aina riidan jälkeen muuttaa mielensä tai yrittää olla kuin ei olisi erokorttia heilutellutkaan?
Kommentit (41)
Vaikea hylkäämisen tunnelukko voi myös aiheuttaa kyseisen kaltaista käytöstä.
Suosittelen lukemaan lisää aiheesta
https://www.evermind.fi/hylkaamisen-tunnelukko/
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi uhkailuna, vaan toteaisin, että ero on yksi vaihtoehto. Sitten miettisin tahollani, haluanko olla miehen kanssa, joka ei vaikuta sitoutuneelta suhteeseen.
Hyvä pointti.
Mies kertoo, millä ehdoilla jatkaa suhdetta. Miksi ap ei tee niin? Haluaako ap vain helppoutta toistaiseksi? Jos se riittää, turha on heilaa moittia hänen kriteereistään.
En missään tapauksessa ottaisi takaisin. Jos haluaa erota, sitten myös erotaan eikä soudeta ja huovata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanon poikkipuolisen sanan vaimolleni, niin hän välittömästi sanoo että "voit hakea itsellesi asuntoa".
Ei kestä mitään kritiikkiä, kamalan varovainen joudun olemaan. Ja miksikö siedän sitä? No pienten lasteni vuoksi, en halua joutua eroon heistä.Ovatko lapset, tai edes yksi heistä, alle 3-vuotiaita? Lain mukaan lapsen osoitetta ei saa vaihtaa ilman huoltajan suostumusta, kun lapsi on alle 3-vuotias. Lapsi/lapsi jäisi sinulle, kun maistraatti kysyisi suostumustasi, etkä sitä antaisi.
anteeksi, kirjoitin kiireellä enkä ihan ajatellut. Mutta jos vaimo on herkkä, älä kiusaa häntä - käyttämäsi termi vähän vihjaa, että saatat olla sanavalinnoissasi outo. Ja ärsyttävä. Yritä olla siedettävä, ja ota enemmän vastuuta perheesi mukavuudesta.
Se kritiikki ei ole vaimoa itseään kohtaan, tapanani ei ole moittia toisia henk.koht. Vaimolla on mt-ongelmia, niin ei siedä juuri mitään eriäviä mielipiteitä.
Naisena kannattaa huomata, että nuoruus on valttikortti ja jos sen käyttää helppoon halpaan heilasteluun, jossa säännöt menevät asunnon omistajan mukaan... Voi vanhuus ja yksinäisyys yllättää. Naisesta näkee vasta vanhemmalla iällä, kuinka viisas hän on ollut.
Riidellään harvoin mutta senkin edestä sitten. Olen päättänyt että ikinä en vedä erokorttia esiin vaikka kuinka tekisi mieli ja olisi tilaisuus.
Tosi juttu on se että kenen se asunto on se määrää . Ja sille se jää. Kun menee yhteen pitää sopia säännöt ja maksaa puolet asunnosta tai vuokrasta eikä niin että se on yksin toisen . Eikä maksattaa toisella kuluja vaan puoliksi. Kun erotaan tulee yhteishuoltajuus maksatte puoliksi hoidatte lapset tasataan elatusmaksut . Aamen.
Henkistä väkivaltaa. Yhden kerran kävisin tiukan keskustelun, että jos uhkailu ei lopu, lähitisin itse suhteesta. Jos ei menisi aikuiselle ihmiselle siitä yhdestä keskustelusta jakeluun eli jos vielä kerrankin uhkaisi niin oikeasti lähtisin itse ja jättäisin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanon poikkipuolisen sanan vaimolleni, niin hän välittömästi sanoo että "voit hakea itsellesi asuntoa".
Ei kestä mitään kritiikkiä, kamalan varovainen joudun olemaan. Ja miksikö siedän sitä? No pienten lasteni vuoksi, en halua joutua eroon heistä.Ovatko lapset, tai edes yksi heistä, alle 3-vuotiaita? Lain mukaan lapsen osoitetta ei saa vaihtaa ilman huoltajan suostumusta, kun lapsi on alle 3-vuotias. Lapsi/lapsi jäisi sinulle, kun maistraatti kysyisi suostumustasi, etkä sitä antaisi.
anteeksi, kirjoitin kiireellä enkä ihan ajatellut. Mutta jos vaimo on herkkä, älä kiusaa häntä - käyttämäsi termi vähän vihjaa, että saatat olla sanavalinnoissasi outo. Ja ärsyttävä. Yritä olla siedettävä, ja ota enemmän vastuuta perheesi mukavuudesta.
Se kritiikki ei ole vaimoa itseään kohtaan, tapanani ei ole moittia toisia henk.koht. Vaimolla on mt-ongelmia, niin ei siedä juuri mitään eriäviä mielipiteitä.
Käytätkö epämääräisiä ilmaisuja, symbolista kieltä? Kritisoitko häntä kiertoteitse, koska et uskalla suoraan sanoa? Jos näin teet, se saattaa olla hänelle jopa vaikeampaa: isket epämääräisellä tavalla, josta voisit kaupan päälle syyttää vainoharhaiseksi. Toivottavsti et tee näin kierosti.
Älytöntä asua miehen tai toisen omistamassa asunnossa . Parempi maksaa vuokraa omasta sitten tai ostaa oma. Hirveää kidutusta että saako olla vai ei.
Pitää tietää, millä hinnalla itsensä "myy". Jos vastineeseen on tyytyväinen ja sietää ajatuksen, että diili voi milloin tahansa päättyä, niin mikä on ongelma? Mies kertoo, mitä haluaa, jotta diili voi jatkua ja sinä joko hyväksyt sen, tai et hyväksy. Ja kerrot omat ehtosi, jos tarpeen.
Ap, jos sulla on halpa diili, se ei tee itsetunnollesi hyvää. Suomessa asumisesi voitaisiin maksaa verorahoilla, tai sitten yksinkertaisesti aikuisena ihmisenä kustannat sen itse. Aikaa suttaantuu nyt "helpolla" pääsemiseen. Vuodet vierii. Ehkä sun kannattais ruveta miettimään elämääs pidemmälle. Et voi helposti mitään vakavaa suhdettakaan saada, jos heilastelet toisen nurkissa...
Itse heiluttelin ekassa suhteessani erokorttia koska halusin erota mutten uskaltanut. Toivoin, että mies tosissaan lähtisi ja ottaisi vastuun erosta, niin pääsisin itse vastuusta. Lopulta uskalsin ottaa ihan itse sen eron.
Nykyisellä miehellä oli edellisten suhteiden takia taakkana vaikeus luottaa puolisoon. Joskus vajaan vuoden seurustelun jälkeen tämä otti esiin erokortin kun halusi "testata" mua, jäisinkö rinnalle uhkailusta huolimatta. Juteltiin vakavasti (sen jälkeen kun riita oli sovittu) ja tein kerralla selväksi, että seuraavan kerran kun puhuu erosta niin ero myös tulee. Ei ole nyt neljään vuoteen puhunut.
Eli jos uhkailee toistuvasti niin tee palvelus toiselle ja eroa.
Eli vähän perspektiiviä ongelmaan, ap! Ongelma ei näytä siltä, että koska se heila taas näyttää ovea. Mieti koko elämääsi, älä heilan sormen suuntaa. Ylpeydelläkin on hintansa, josta ehkä kannattaa maksaa. Älä vitkuttele!
Joskus kun ihmiset ei uskalla ottaa vastuuta erosta, ne rupee inhottaviks. Mököttää vähintään. Se on raukkamaista...
Moni suomalainen nainen kauhean paljon miettii asioita miehen puolesta, jotenkin oudosti. Miksi keskiössä ei ole oma minuus, omat halut?
Ei ole täysin onnellinen suhteessa. Riitoja on jokaisessa liitossa, eikä ero ole ratkaisu. Nykyään erotaan ilman syytä turhaan! Lapsia ei ajatella!!! Eron ottaa usein nainen. Tekevät 2 tai 3 lasta ja sit ero päälle ni voi taas bailata ja elarit juoksee
Kiitos vastauksista. Mies katuu kyllä aina, hänellä itse asiassa on myös masennus ja traumatausta. Liekö nämä selittäisivät tuota hätää ja defensiivistä vihaisuutta, kun erokortti alkaa heilua. Pitää miettiä mitä itse teen nyt.
Ps. Vastauksissa alkoi olla yhdessä asumisesta ym.asiaa. Emme asu yhdessä.
Miksi olet suostunut miehen talutusnuoraan? Eihän tuo ole mitään muuta kuin kontrollointia ja vallankäyttöä eli henkistä väkivaltaa.