Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostatko niin sanottua maalaisjärkeä?

Utelias
18.09.2021 |

Vai niin sanottua kirjaviisautta? Itse taidan olla tuo jälkimmäinen ja lisäksi vähän utopistinen luonteeltani. Ja oon aina näin aikuisiällä arvostanut maalaisjärkeä, joka iteltäni puuttuu, enemmän.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole näköjään kummallakaan tavalla viisas tai järkevä, sillä en ole koskaan ymmärtänyt noita käsitteitä.

Mitä jos maalainen lukee kirjasta vaikka jostain ongelmaratkaisusta, kokeilee sitä ja toteaa hyväksi, ja sitten kertoo siitä suullisesti toiselle? Onko se sillä hetkellä muuttunut kirjaviisaudesta maalaisjärjeksi?

Vierailija
2/7 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan maalaisjärkeä ja esim käsistään käteviä.  Kirjaviisas taas... jollain tapaa mutta ei kuitenkaan hirveästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ihmisiä, jotka saavat asioita tapahtumaan. Usein ovat sellaisia, joilla on maalaisjärkeä. Kaikki osaavat kyllä keskustella ja välillä viisastellakin, mutta hatunnosto heille, jotka oikeasti edistävät asioita.

Vierailija
4/7 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan molempia, molempia tarvitaan. Sen sijaan vierastan termiä maalaisjärki, järki ei noin yleisesti ottaen asu maalla junttien pääkopissa vaan kaupungeissa.

Vierailija
5/7 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Maalaisjärkeä ei ole olemassakaan.

Vierailija
6/7 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärjellä retostelevat on yleensä tyhmiä ja "elämäm_kolulaisia". Älykkäillä ihmisillä on yleensä molempia

Vierailija
7/7 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset on tyhmiä juntteja enkä arvosta heidän "järkeään" juurikaan. Sen sijaan käytännöllistä älykkyyttä arvostan yhtä paljon kuin teoreettista, molempia tarvitaan.