"Tulethan paikalle rokotettuna ja terveenä!"
Loukkaantuuko joku, jos laitan juhlakutsuun tuon lauseen? Kaikillahan on ollut mahdollisuus saada ainakin eka rokote tähän mennessä.
Kommentit (44)
Ei tuollaisia tarvitse pistää kutsuun. Ihmiset osaavat muutenkin jäädä kipeenä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin tuon tarkoittavan että pitää olla kaksi rokotetta. Lähinnä tuollainen muutenkin vain naurattaisi. Se että paikalle tullaan terveenä pitäisi olla itsestään selvää muutenkin kuin korona-aikana. Sen vuoksi huvittaisi emäntä joka noin paljon pelkää että joku oireeton rokottamaton tartuttaa itseensä tuplarokotettuun koronan.
Jättäisin menemättä vaikka rokotettu olenkin koska en jaksa tuollaisia hysteerikkoja.
Tuo 'vain terveenä paikalle tuleminen' ei ole ollut läheskään kaikille itsestäänselvää ennen koronaa eikä sen aikanakaan.
Kuulostaa minusta siltä, että joku henkilö yrittää nyt esittää isompaa auktoriteettia kuin onkaan. Olen itse saanut kaksi rokotetta, mutta minua ärsyttäisi tuollainen. En halua yhteiskunnan menevän sellaiseen, että kuka vaan utelee joko suoraan tai kautta rantain toisen terveystietoja, ja että se olisi kaikkien mielestä ihan ok. Yksityishenkilöillä vaan ei ole oikeutta asettaa ehtoja kenellekään. Ajattelen itse tämän niin, että olen suojannut itseni rokotteilla, joten minua ei oikeastaan muiden rokotustilanne kiinnosta. Saatan saada tartunnan rokottamattomalta tai rokotetultakin (toki rokotetuilta se tarttuisi epätodennäköisemmin), mutta sen takia olen ne rokotteet ottanut, että luotan niiden tehoon, ja luotan niiden suojaavan minua vakavilta muodoilta. Itse en ikinä esittäisi rokotusvaatimuksia muille omissa kutsuissani - kutsun ne, jotka haluan, ja otan sitten minimaalisen riskin siitä, että jollain olisi korona. Mutta oikeastaan en olisi asiasta edes huolissani. Mautonta esittää mitään rokotusvaatimuksia. Jos se on ehdotonta, niin kutsu vain ne, joista tiedät muutenkin heidän saaneen rokotteet. Ei muilla ole mitään velvollisuutta paljastaa sinulle rokotustietojaan. Ja sitä paitsi valehtelu on helppoa, joten tuollaiset vaatimukset ovat ihan turhia.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin menemättä, munrä rokotustiedot on yksityisasia.
Pysy vain kotona ja napsi mielialalääkkeitä. Sitäpaitsi ei sinua kuitenkaan kukaan kutsuisi minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tauti voi niistä rokotetuistakin tarttua.
Mutta eihän se rokotettuihin tartu. Paikalla olisi vain rokotettuja.
Onko ollut joku informaatiokatkos tässä sinulla? Koronarokotettu voi tartuttaa koronarokotettun. Ei koronarokote suojaa tartunnalta eikä sen levittämiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin tuon tarkoittavan että pitää olla kaksi rokotetta. Lähinnä tuollainen muutenkin vain naurattaisi. Se että paikalle tullaan terveenä pitäisi olla itsestään selvää muutenkin kuin korona-aikana. Sen vuoksi huvittaisi emäntä joka noin paljon pelkää että joku oireeton rokottamaton tartuttaa itseensä tuplarokotettuun koronan.
Jättäisin menemättä vaikka rokotettu olenkin koska en jaksa tuollaisia hysteerikkoja.
Tuo 'vain terveenä paikalle tuleminen' ei ole ollut läheskään kaikille itsestäänselvää ennen koronaa eikä sen aikanakaan.
No on ainakin minun tuttavapiirissäni ollut itsestään selvää. Siksi ihmetyttäisi jos asiasta erikseen mainitaan.
En loukkaantuisi vaan päinvastoin tulisin hyvillä mielin. ❤️ Olettaen tietysti, että olisin ihan oireeton. Erittäin järkevä toive, meille myöskään eivät ole tervetulleita rokottamattomat tai flunssaiset, ikinä. Toimii siis molempiin suuntiin, kohtelen niinkuin tahdon tulla kohdelluksi. Toki jos on oikeasti terveydellinen este olla ottamatta rokote, niin harkitsen asiaa.
Ja kyllä, rokotettu voi tartuttaa, mutta rokottamaton paljon todennäköisemmin. Tauti lakkaisi pyörimästä, jos kaikki ottaisivat rokotteen. Samalla säästettäisiin hirveät summat rahaa, kun ei tarvitsisi terveydenhuoltoa kuormittaa taudilla, johon on rokote. Toivottavasti koronapassi tulee laajaan käyttöön ja jos pääsee sisään ilman rokotetta, testi on maksettava itse.
Just pistin kaverin kanssa välit poikki, joka alkoi rokotusta tivaamaan. Olen rokotettu. En pidä tästä kehityssuunnasta. En ole ihmisten kanssa tekemisissä, jotka eivät edes kahden rokotuksen jälkeen pysty suhtautumaan asiaan normaalista. Hysteerikot olkoon keskenään. En tulisi koko juhliin. Ja menisi ystävyys katkolle myös.
En edes haluaisi mitään salaliittohörhöjä ja muita sekopäitä omiin bileisiini, joten aivan loistava lause kutsuun lisättynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En loukkaantuisi tai ihmettelisi. Pohtisin näin rokotettuna, että kun on tämä nivelreuma, niin se estää juhlat. Terveethän on tervetulleita, emme me kroonista sairautta sairastavat. Kiittäisin kutsusta ja toivottaisin kivaa juhlaa.
Taidat olla yksinkertainen tai sitten trolli. Eiköhän nimittäin tuo ”terve” viittaa koronaoireisiin?
Kutsuja ei sitä kerro, joten termi "terveenä" tarkoittaa kaikin tavoin tervettä, kunnes se täsmennetään.
Tässä tapahtuu rasistista syrjintää koronan takia . Ihmisillä on erilaisia flunssaa ja allergia flunssaa mutta nyt on kaikki yhtä koronaa jos nenä vuotaa.
En loukkaannu. Tosin en lähde mihinkään bileisiin edelleenkään, vaikka olen kaksi rokotusta saanut.
Lopettakaa syrjintä kirjoitti:
Tässä tapahtuu rasistista syrjintää koronan takia . Ihmisillä on erilaisia flunssaa ja allergia flunssaa mutta nyt on kaikki yhtä koronaa jos nenä vuotaa.
Ei jumalauta miten typerä kommentti!😂
Ihanaa! Kerrankin voi jättää juhlat väliin eikä tarvi keksiä tekosyitä. T. Rokottamaton introvertti
Oikeastaan et voi mitenkään varmistaa, että kaikilla on rokotus. Sitä ei näy päällepäin, joten joku vieras voi vaikka valehdella saaneensa rokotukset.
Varminta olis siirtää juhlat sellaiseen aikaan, kun ei olla enää niin suuressa vaarassa.
En mene juhliin, noudatan ja uskon viranomaisten ohjeita.
En tulisi polvien nivelrikko todettu, en ole terve vaan pitkäaikaisesti sairas.
Vierailija kirjoitti:
En tulisi polvien nivelrikko todettu, en ole terve vaan pitkäaikaisesti sairas.
Huoh.
Saisinkohan minä tulla, kun olen ollut jo yli 20 vuotta diabeetikko, verenpainetautinen ja viime talvesta alkaen syöpäpotilas? Tautini eivät liene tarttuvia? Missähän kemut oidetään?