Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö opettajakoulutuksessa osata hyvin matikkaa?

Vierailija
18.09.2021 |

Tietääkö kukaan?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ainakin piti kun valmistuin matikan opettajaksi

Luokanopettaja ei paljoa matikkaa tartte

Luokanopettajakoulutukseen ei päässyt hän, jolla oli ylioppilastodistuksesssa L pitkästä matematiikasta. Tästä voisi päätellä, että matemaattinen lahjakkuus on pikemminkin haitta. Ikävää, että se näkyy myös alakoulun opetuksessa. Mennään vain kirjan mukaan ja sillä selvä.

Kasvatustieteet ja opettajakoulutus yliopistossa ovat aivan eri asia. Opettajaopinnoista kasvatustiedettä on aika pieni osa, alle puolet. Kasvatustieteen maisterin opinnoissa ei opettamisesta ole kuin muutama kurssi. Tämän voi jokainen epäilijä tarkistaa itse yliopistojen sivuilta.

Luokanopettajilla yleensä pääaine on kasvatustiede. Niitä opintoja on puolet. Maisteri opinnoissa käydään kasvatustieteen syventävät opinnot, 80 opintopistettä. Lisäksi luokanopettajat valmistuvat kasvatustieteen maisteriksi.

Tiedän. Olen ollut samoilla kursseilla luokanopettajaksi opiskelevien kanssa.  Kasvatustieteen syventävissä opinnoissa on käsittääkseni edelleen gradu, jonka aihe voi olla ihan mitä tahansa. Voi olla myös matematiikan opetuksesta, sellaisen olen nähnyt. Se on sitten vähän tulkinnanvaraista, voiko kaikkia graduja pitää varsinaisina kasvatustieteen opintoina koko laajuudessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi