Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhinta, mitä lapsiperheille yritetään myydä?

Vierailija
02.11.2014 |

Mua nauratti kovasti, kun ehkä vuosi sitten blogeissa markkinoitiin niitä pillimehupidikkeitä :D Siis oikeesti, kokeeko joku pillimehun juottamisen lapselle oikeasti niin suureksi ongelmaksi, että pitää sitä varten hankkia oikein apuväline? 

Kommentit (76)

Vierailija
42/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:26"]

Muistaako kukaan 90-luvulta vaippoja jotka oli suunniteltu erkseen tytöille ja pojille? Liberoa taisi olla.

[/quote]

Muistan! Pikkuveljeni on syntynyt 1991, eikä sukuun tai kaveripiiriin tullut ennen omaa esikoistani lapsia, joiden kohdalla olisin vaippahommiin kiinnittänyt lainkaan huomiota. Olin vähän jopa yllättynyt vaippahyllyä zoomaillessani 2006, kun siellä ei ollutkaan "poikien" vaippoja, vaikka olin ennakkoon miettinytkin, että miten sitä sitten osaa ostaa oikeanlaisia vaippoja kotiin valmiiksi, kun vauvan sukupuoli ei rakenneultrassa selvinnyt. :')

Ja itse aiheeseen:
Konttauskypärä on minusta turhake. Meillä lapset nousseet seisomaan tukea vasten alle seitsenkuisina ja tulleet alaskin useasti ja rumastikin, mutta kypärää ei ole ollut. Mielestäni lapsen pitää oppia tajuamaan, että jos tekee näin, loukkaa itsensä. 

[/quote]

Musta taas konttauskypärä oli hyvä. Mä en usko että tuonikäinen vielä oppii vahingoista, tai meillä ei ainakaan oppinut. Kyllä mua hirvitti kun lapsi toistuvasti kaatui suorilta jaloilta kivilattialle selälleen ja aina löi päänsä. Ostin kirppikselta konttauskypärän ja sitä käytettiin ehkä maksimissaan pari kuukautta. Sen jälkeen lapsi oppi laskeutumaan kivuttomasti alas ja kypärä oli turha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:23"]

Se värkki millä imetään räkää nenästä. Vuoden Turhake!

[/quote]

todellakin! kerran kokeilin, vauva pelästyi aivan kamalasti ja itki varmaan tunnin. kokeilin sit omaan nenään, tuntu ihan hirveeltä.
[/quote]

Me ei oltais tultu toimeen ilman:-)

Vierailija
44/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tuo lastenistuin ostoskärryihin teki aika sanattomaksi :D Huhhuh, onneksi tuli vastaan täällä eikä livenä missään kaupassa, olisin meinaa tietämättömänä katsonut varmaan "vähän" pitkään...

Vierailija
45/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipparoskis. Meillä vaipat menee samaan roskiin muun sekajätteen kanssa ja näin ollen tulee roskis vietyä vähintään kerran päivässä.

Vierailija
46/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:26"]

Muistaako kukaan 90-luvulta vaippoja jotka oli suunniteltu erkseen tytöille ja pojille? Liberoa taisi olla.

[/quote]

Muistan! Pikkuveljeni on syntynyt 1991, eikä sukuun tai kaveripiiriin tullut ennen omaa esikoistani lapsia, joiden kohdalla olisin vaippahommiin kiinnittänyt lainkaan huomiota. Olin vähän jopa yllättynyt vaippahyllyä zoomaillessani 2006, kun siellä ei ollutkaan "poikien" vaippoja, vaikka olin ennakkoon miettinytkin, että miten sitä sitten osaa ostaa oikeanlaisia vaippoja kotiin valmiiksi, kun vauvan sukupuoli ei rakenneultrassa selvinnyt. :')

Ja itse aiheeseen:
Konttauskypärä on minusta turhake. Meillä lapset nousseet seisomaan tukea vasten alle seitsenkuisina ja tulleet alaskin useasti ja rumastikin, mutta kypärää ei ole ollut. Mielestäni lapsen pitää oppia tajuamaan, että jos tekee näin, loukkaa itsensä. 
[/quote]anteeksi alapeukutin vahingossa.

Vierailija
47/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Huggies

Vierailija
48/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ysärin boy- ja girl-vaipat ollut ihan joka merkillä?

Monenlaista turhaketta on, mutta mä nostaisin ykköseksi melulelut. Vihaan niitä. Onneksi kukaan ei kanna meille sellaisia, kaikki tietää, ettei me vanhemmat voida sietää sellaisia. Tai yksi melulelu on, lapsi sai sen käytettynä serkultaan, mutta sitä piipatellaan aika harvoin. 

Vierailija
49/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:23"]

Se värkki millä imetään räkää nenästä. Vuoden Turhake!

[/quote]

Aivan elintärkeä oli meidän korvakierre vauvalle, siis oikea pelastus ja olis ehdottomissa tavaroissa mun top vitosessa.

Vierailija
50/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pillimehupidikettä ollut mutta tuttu kehui että on kätevä automatkoilla tai vaikka rattaissakin, koska pidikkeen saa roikkumaan eikä avattua purkkia tarvitse pitää kädessä tai juoda kerralla.

Vierailija
51/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kestovaippailijoitakin neuvotaan taittelemaan harso eri tavalla tytölle ja pojalle, varmaan kertiksissäkin voisi olla jotain logiikkaa sukupuolierottelussa? 

Vierailija
52/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin jenkeissä lämmityslaitteen kosteuspyyhkeille! Kivasti varmaan muhivat pyyhkeet siellä lämmittimessä...

Vaipparoskis on myös pelkkää rahastusta. Kerran kysyin, mutta kukaan ei osannut mulle kertoa, montako vaippaa menee sellaiseen täyttökasettiin. Eli ei pysty oikein edes laskemaan todellista hintaa niille. En ymmärrä.

Vierailija
53/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:04"]

Kyllähän kestovaippailijoitakin neuvotaan taittelemaan harso eri tavalla tytölle ja pojalle, varmaan kertiksissäkin voisi olla jotain logiikkaa sukupuolierottelussa? 

[/quote]

Ai? Mä en oo törmännyt tuohon. Osaan vain vauvakolmion, en tiedä, käykö muut taittelutavat villahousujen kanssa.

Vierailija
54/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoontaitettava amme, joka maksaa aivan saatanasti, melkein 200 euroa. Sitten on kivaa, kun se pussiosa menee rikki ja koko kallis vehje on ihan tarpeeton :D

Vierailija
55/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuamme

Vierailija
56/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:06"]Ai? Mä en oo törmännyt tuohon. Osaan vain vauvakolmion, en tiedä, käykö muut taittelutavat villahousujen kanssa.[/quote]

Muidenkin kestovaippojen kanssa neuvotaan, että pojille voi laittaa ylimääräistä imua vaipan etuosaan - siitähän se niillä yleensä eniten kastuu. 

Nykyisinhän koko kertisvaippa on tosi ohut mutta silti imukykyinen, mutta voisin kuvitella, että jos siellä on ennen ollut erilainen materiaali imemässä, on ihan fiksua kohdistaa paksuin keroos eri kohtaan tytöille ja pojille.

Vierailija
57/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:23"]Se värkki millä imetään räkää nenästä. Vuoden Turhake!
[/quote]

Jos tarkotat nenä-friidaa, niin ehdoton oli meidän vauvalle. Suolatupat myös.

Vierailija
58/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki lastenvaunut, jotka maksaa yli 1000 euroa...muutenkin huomaa, että joillakin lapsen hyvä hoito korreloi suoraan tarvikkeiden hinnan mukaan..

Vierailija
59/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:04"]Meillä ei pillimehupidikettä ollut mutta tuttu kehui että on kätevä automatkoilla tai vaikka rattaissakin, koska pidikkeen saa roikkumaan eikä avattua purkkia tarvitse pitää kädessä tai juoda kerralla.
[/quote]

Meillä tätä ei ole, eikä paljon mehuja juoda. Mutta telineen idea(tietämättömille) on se ettei lapsi purista mehuja päälleen, ja mielestäni on kyllä siihen tarkoitukseen passeli!

Vierailija
60/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:15"]Kokoontaitettava amme, joka maksaa aivan saatanasti, melkein 200 euroa. Sitten on kivaa, kun se pussiosa menee rikki ja koko kallis vehje on ihan tarpeeton :D
[/quote]

Oonkin tuota miettinyt että mahtaako kestää pidempää käyttöä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme