Sinä, joka et käytä autoillessa vilkkua
Mikä on tekosyysi tahalliseen liikenteen vaarantamiseen? Pari poikkeusta ymmärrän, esim. vanhukset joilla ei enää hoksottimet toimi ihan täysillä eikä välttämättä ole edes tiedossa vilkkusääntöjä esim liikenneympyrästä poistuttaessa. Toinen on kokematon nuori vasta kortin saanut ekaa kertaa kylillä itsenäisesti auton ratissa, jolloin jännittäessä saattaa unohtua vilkku. Näitä lukuunottamatta lähes kaikki muu on tietoista vilkun käyttämättä jättämistä. Kerro tekosyysi, sana on vapaa!
Kommentit (45)
Minä huomaan joskus vain unohtavani käyttää sitä.
Volkkarinainen
Vierailija kirjoitti:
Menetän yllätysedun jos paljastan viholliselle aikeeni liian aikaisin vilkuttamalla.
Joo. Viereinen jono kuroo kaistanvaihtotilan umpeen, jos tiedotan aikeistani. Ei Krimillekään menty hallitusohjelman viisivuotissuunnitelman viitoittamana.
Tiedän itse mihin olen kääntymässä ja mitä se sulle kuuluu. t aut(d)isti
Käytän vilkkua aina kaistanvaihdossa ja kääntymisessä silloin, jos kyseiseltä kaistalta saa ajaa moniin suuntiin.
Välttämättä silloin en vilkuta, jos missään ei näy ketään.
Osoitan tällä aina mieltäni teille, jotka teette virheitä liikenteessä. Olet siis itse toiminut jotenkin väärin, joten katso peiliin. Hidastelet esimerkiksi liikkeelle lähdöissä, ajat autoa kuin sinulla olisi kakka housussa tai jotain muuta vastaavaa.
En käytä vilkkua, sillä juuri sitä ne odottavat.
Vilkkuviiksi tulee postissa vasta kun viimeinen erä on maksettu. t audiuros
Käytän aina vilkkua, yksin mökkitielläkin. Autokoulussa opin käyttämään sitä automaattisesti, ja on kätevää, kun asiaa ei tarvitse miettiä.
Sama juttu suojatien edessä pysähtymisen kanssa. En toki pysähdy, jos ketään ei tule, mutta tarkistan tilanteen joka kerta.
Liikenteessä huomaa, miten itsekkäitä/ajattelemattomia monet kanssaihmiset onkaan. Mullakin on ADHD, mutta ei se liikennesääntöjen noudattaminen nyt niin monimutkaista ole…
Mahtaakohan nämä vilkun käyttäjät olla näitä, jotka menevät kiirreessä lähes kävelijöiden varpaiden päältä?
Itselle käynyt suojatiellä pari kertaa tuollalailla.
Siis ylempään viestiin vilkun käyttämättä jättäjät tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia tässä ovat nämä nuoret ja nuorehkot saksalaisvalmisteisten autojensa ratissa, jotka yrittävät niin epätoivoisesti olla "cool", ja siihenhän ei vilkun käyttö kuulu. Niin noloa, niiiiiin noloa että ihan myötähäpeää puskee. No, se on sitä nuoruutta, kyllä se itsetunto siitä kasvaa.
Saastuttimen käyttö ylipäätään on noloa.
Sana k a i s t a on kielletty? Hyväksyntään meni viesti.
Vierailija kirjoitti:
90% en muista esim työmatkastani mitään. Voi olla, että on tullut tehtyä virhe jos toinenkin. 30 vuotta on kuitenkin tullut jo ajeltua ilman kolarointia. Anteeksi vaan ettei me kaikki muut olla yhtä hyviä kuskeja kuin sinä.
Suosittelen siirtymistä julkisten kulkuneuvojen kuljetettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Osoitan tällä aina mieltäni teille, jotka teette virheitä liikenteessä. Olet siis itse toiminut jotenkin väärin, joten katso peiliin. Hidastelet esimerkiksi liikkeelle lähdöissä, ajat autoa kuin sinulla olisi kakka housussa tai jotain muuta vastaavaa.
Miksi sitten näytät niin säikähtäneeltä, kun tulee läheltä piti -tilanne?
Vilkuttomuus ei ole niinkään naisten ongelma. Nuorehkoja miehiä tämä enemmän vaivaa. Ja jos ajaa pk-seudulla, huomaa myös muutoksen menneeseen. Maailmassa on paljon maita, joissa vilkkuja ei käytetä juuri lainkaan. Nyt meille on tullut työvoimaa näiltä kulttuurialueilta. Tavalliset autot, mutta myös useat taksit ja bussit eivät enää viitsi turhia vilkutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia tässä ovat nämä nuoret ja nuorehkot saksalaisvalmisteisten autojensa ratissa, jotka yrittävät niin epätoivoisesti olla "cool", ja siihenhän ei vilkun käyttö kuulu. Niin noloa, niiiiiin noloa että ihan myötähäpeää puskee. No, se on sitä nuoruutta, kyllä se itsetunto siitä kasvaa.
Saastuttimen käyttö ylipäätään on noloa.
Joukkoliikenteen käyttö kuule noloa vasta onkin...
Mie ajelen yleensä vain täällä meiän pienellä kylällä, jossa kaikki tietäät miun vanhan latukan ja samoin ossaavat kulukusuunnasta piätellä, mihin mie oon menossa!
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina vilkkua, yksin mökkitielläkin. Autokoulussa opin käyttämään sitä automaattisesti, ja on kätevää, kun asiaa ei tarvitse miettiä.
Sama juttu suojatien edessä pysähtymisen kanssa. En toki pysähdy, jos ketään ei tule, mutta tarkistan tilanteen joka kerta.
Liikenteessä huomaa, miten itsekkäitä/ajattelemattomia monet kanssaihmiset onkaan. Mullakin on ADHD, mutta ei se liikennesääntöjen noudattaminen nyt niin monimutkaista ole…
Hyvä ystävä, liikenteessä se sinun ADHDTV on yksi pienimmistä haitoista. Jos se edes on haitta.
En lakkaa ihmettelemästä tätä liikennekultyyriä missä kaikenlainen haitanteko toisella on lähinnä ..liikennesääntö nro 1.
Miksi? Itse jos joku vilkkuu tai luen että tuo kuormuri/bussi haluaa tulla ja ei sovi ellei tule kaistan yli niin kyllähän minä hiljennan/ toppailen/ vinkkaan/väläytän valoo että tuu nyt. Usein ""menetän"" muutaman sekunnin mutta se toinen säästää minuutteja.
Vierailija kirjoitti:
Olen mulkku. Mulkku ei käytä vilkkua.
Mulkku ei vilkuta? mulku mulkuttaa?
Koska ajan autolla jossa on ratti mulkun käsissä. Pelkään jos löysään otetta niin menee vithun.