Miksi teinit haukkuu toisiaan, jos seurustelu loppuu?
Kyseessä nyt ihan kersat, 14v ja niiden ns. seurustelusuhde.
Seurustelu kesti n. 2 kk, joka varmaan jo aika pitkä aika?
No sitten kun tytöllä oli paljon läksyjä, luki kokeisiin, harrastuksia ja muuta normaalia kiirettä ja ei kerennyt joka tekstariin vastaamaan, poika otti ja suuttui.
Sitten alkoikin kamala haukkuminen ja julkinen huorittelu??!!
Kertokaa mulle, miksi siis aletaan haukkua, ihan syyttä suotta ja koulussa puhutaan kaikkea paskaa selän takana?
Kommentit (36)
No mitäs täällä av:lla mammat tekee? Oisko oppi ja esimerkki tullut siitä?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:25"]
No mitäs täällä av:lla mammat tekee? Oisko oppi ja esimerkki tullut siitä?
[/quote]
Varmaan noin...
Itse olen todella tarkka ja olen opettanut lapseni niin, että osaavat ajatella toisia, jopa ennen itseään ja siihen ei haukkuminen kuulu. En hauku ketään, en arvostele ulkonäköä jne. sen vuoksi onkin vaikea tajuta sitä miten muut tekee.
ap.
Teininä se on tommosta. Ja aika ilkeetä puhetta teineiltä kuulee muutenkin nykyään, sekä tytöt haukkuvat poikia että pojat tyttöjä. Onneksi ikä yleensä kasvattaa järkeä eikä olla niin dramaattisia ja ehdottomia enää.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:33"]
Teininä se on tommosta. Ja aika ilkeetä puhetta teineiltä kuulee muutenkin nykyään, sekä tytöt haukkuvat poikia että pojat tyttöjä. Onneksi ikä yleensä kasvattaa järkeä eikä olla niin dramaattisia ja ehdottomia enää.
[/quote]
Miksi se on mennyt tuollaiseksi? En muista omassa nuoruudessa ollenkaan vastaavaa?!
ap.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:37"]
[/quote]
Miksi se on mennyt tuollaiseksi? En muista omassa nuoruudessa ollenkaan vastaavaa?!
ap.
[/quote]
No ei mun nuoruudessa, kaukaisella 90-luvulla, ollu tällaista haukkumiskulttuuriakaan kuin nykyisin. Tai jos oli, se ei ollut niin räikeää. Kiusaamista on ollut aina, mutta netti on tehnyt siitä aivan liian suurta ja helppoa.
Julkisesta huorittelusta soitto poliisille niin ottavat pojan vanhempiin yhteyttä ja poika puhutteluun. Ne on pistettävä kuriin jo nuorena.
Olen kohta 20 ja toi ei todellakaan oo pelkästään 14vuotiaiden juttu. Mä oon viime suhteen jälkeen saanu netissä nimettömiä viestejä siitä kuinka ämmä oon...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:37"]
[/quote]
ap.
[/quote]
No ei mun nuoruudessa, kaukaisella 90-luvulla, ollu tällaista haukkumiskulttuuriakaan kuin nykyisin. Tai jos oli, se ei ollut niin räikeää. Kiusaamista on ollut aina, mutta netti on tehnyt siitä aivan liian suurta ja helppoa.
[/quote]
Tosi karmea suunta, jos se vaan pahenee jatkuvasti, varmaan syntyy suurempia ongelmia.
Mutta alkup. kysymykseen, MIKSI?
Miten se auttaa itseään, jos haukkuu muita?
En vaan tajua...
ap.
Miten nyt sitten autan tuota haukuttua tyttöäni, miten selitän hänelle, että tää on vaan tätä nykyistä toimintaa? Itse se tee noin, joten ei oikeen tajua, miksi muut tekee...en minäkään tajua.
Haluaisin konkreettisesti kertoa, MIKSI?!
ap.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:41"]
Julkisesta huorittelusta soitto poliisille niin ottavat pojan vanhempiin yhteyttä ja poika puhutteluun. Ne on pistettävä kuriin jo nuorena.
[/quote]
No joo, arvata vaan voi kuinka sitten käy...tyttö saa paljon enemmän haukkumisia?
Veikkaisin, ettei se tule loppumaan poliisien puhutteluun.
ap.
Toisaalta tyttäresi oppii tästä, ettei pidä luottaa poikiin (eikä tietenkään kaikkiin tyttöihinkään) liian helposti. Se on iha hyvä asia. Näin nuorten kyseessä ollessa ottaisin yhteyttä pojan vanhempiin.
Eivät toki kaikki teinit hauku. Yhteys pojan vanhempiiin. Itse ainakin kolme pojan äitinä toivoisin sitä.
Voin vain kuvitella tilanteen, pojan vanhemmat alkaa haukkumaan minua...
ap.
Yhteys poikaan ja pojan vanhempiin. Jos ovat samassa koulussa, myös kouluun.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:41"]
[/quote]
No joo, arvata vaan voi kuinka sitten käy...tyttö saa paljon enemmän haukkumisia?
Veikkaisin, ettei se tule loppumaan poliisien puhutteluun.
ap.
[/quote]
Onpahan todisteita jos ja kun menee pahemmaksi. Et voi tietää millainen hullu naisvihaaja siellä on kasvamassa.
Koska teininä seurustelevat on wt.