Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tehdä kun vauva puree rinnanpäätä?

01.09.2006 |

vauva 7 kk tajusi eilen, että kahdella naskalinterävällä hampaallahan voi purra myös tissiä :-( tätä ennen on tyytynyt kaluamaan vain leluja ja tissiä on vain hellävaraisesti imetty... mutta eilisestä asti oon pelännyt syöttökertoja. rinnat ei pääse kunnolla tyhjentymään ja ovat ikävän tuntuiset. oon yrittänyt rajoittaa syöttöhetket siihen kun vauva on tosi väsynyt, eikä jaksaisi enää pureskella, vaihtelevalla menestyksellä. miten kauan menee, että vauva oppii yhdistämään väärän pureskelun siihen, että äiti tahtomattaan kiljaisee, kun toinen yhtäkkiä iskee hampailla kiinni? oon kyllä aina sanonu tiukalla äänellä heti sen jälkeen, että EI PURE ja heti perään lempeällä äänellä, että ota mammaa ja tarjoan uudestaan rintaa. harmittaisi kovasti, jos tämä imetys tämän takia loppuisi... meidän kaks muuta lasta saivat vauvoja ollessaan hampaansa niin myöhään, että ymmärsivät heti nuo kiellot, eikä ollut mitään ongelmaa.

kertokaahan äidit hyväksi havaittuja vinkkejä ja kokemuksianne! kiitti!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi hampaiden tultua, että se pureminen on hauskaa hommaa. Äiti päästelee kivoja ääniä. Toruin tyttöä napakasti Ei ja otin tissin hetkeksi pois. Joitain päiviä tämä leikki oli mielessä, mutta unohtui pian. Opin huomaamaan milloin tyttö hidasti imuaan ja selvästi asetteli hampaansa... vetäsin silloin tissin pois. Tosiaan se pureskelu vaihe ei kestänyt kauaa.

Vierailija
2/2 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyttö nyt 6kk 3 vk ja ekat hampaat alas 4kk:n iässä. Silloin oli noin viikon jakso jolloin myös pelkäsin imetystä, kun neiti puri. Kielsin topakasti otin tissin pois ja tarjosin uudelleen. Jos jatkui lopetin sillä kertaa ja ehkä hetken päästä tarjosin uudelleen jos nälkäinen. Sama juttu noin kolme viikkoa sitten kun ylös tuli hampaita. Ikävän tuntuista, eikä kiljahteluilta voinut välttyä, tyttö tuntui vain innostuvan siitä. Molemmilla kerroilla pureminen meni ohi noin viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla