Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menette töihin alle 3000€ bruttopalkalla?

Vierailija
02.11.2014 |

Ihan aidosti kiinnostaa. Mulle oli selvä juttu että mun aikani on arvokasta, sillä olen hyvä ja ahkera työntekijä, ammattilainen ja siitä kannattaa maksaa. Ensimmäinen työpaikkani sain v. 2011 tuntipalkka oli 14,71€+lisät nykyään 22,53€+lisät (Olen vaihtanut työpaikkaa). Koulutukseni on pelkkä perustutkinto. Työkaverini tekevät samaa työtä jopa puolet halvemmalla kun eivät osaa vaatia enempää palkkaa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:30"]

Alalle solmitut työehtosopoimukset määrittelevät palkan. Osa ihmisistä on sopimuspalkalla mutta kaikilla aloilla tämä ei ole mahdollista. Lisäksi palkan määrä riippuu siitä missä satut asumaan.

Asuessani pääkaupunkiseudulla sain aina sopimuspalkkaa joka oli yli alan taulukkopalkkojen. Muutettuani nykyiselle paikkakunnalle täällä totesin että kaikki saa TESsin mukaista palkkaa.

[/quote]

Nykyisissä työehtospimuksissa on taulukkopalkat pienet. Pääkaupunkiseudulla taulukkopalkka on ehdoton alaraja, siitä lähdetään neuvottelemaan palkan määrää. Muualla taulukkopalkka on ehdoton yläraja, senttiäkään enempää ei makseta. Olen kyllä tyytyväinen työehtosopimuksiin, muuten täällä maksettaisiin vieläkin pienempää palkkaa, kun työnhakijoista valittaisiin ne, jotka tekevät sen halvimmalla.

[/quote]Ai, että ehdoton yläraja on taulukkopalkka muualla??? No ei satavarmasti pidä paikkaansa. Itse olen työskennellyt sekä pk-seudulla että pk-seudun ulkopuolella ja tällä hetkellä Pohjanmaalla. Tulin tänne Savosta ja sekä täällä että Savossa neuvottelin itse työsuhteen alkaessa palkkani korkeammaksi kuin mun taulukkominimi olis ollut. Työskentelen hoitoalalla julkisella sektorilla. Tuo on pelkkä myytti että julkisella puolella taulukkopalkat on kiveen valettu tapa, sillä tiedän aika monen muunkin saavan henkilökohtaisia lisiä. Niistä kannattaa sopia työhönottotilanteessa ja kirjata en työsopimukseen. Taulukkopalkkahan on pelkkä lähtökohta.

[/quote]

Itse olen työskennellyt sekä yksityisellä että julkisella puolella, en hoitoalalla, ja joka työpaikassa on sanottu ihan kaikille, että taulukkopalkoilla mennään.

Vierailija
2/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:04"]Mitä työtä teet ap? [/quote] Olen sosiaali- ja terveysalalla vanhustenhoitajana. Ap [/quote] Teetkö pelkkiä yövuoroja, joiden lisäksi olet rohmunnut kaikki pyhävuorot? Noin toimien ehkä brutto nousee just ja just 3000 eur, mutta mikä idea tuolla on kehuskella? Ei tuo ole vielä sellainen palkka, että sitä kukaan kadehtisi. Enemmän kehuskelusi herättää huvittuneisuutta. Sikäli kuin on edes totta  :)   [/quote] Yksityisellä olen. Ja hei - Itseasiassa olen pidetty työkaveri. En sairastele turhia, lomien ajankohdalla ei ole minulle merkitystä. Yhtä paljon minulla pyhävuoroja kuin muillakin. Pidän työstäni ja asiakkaistamme. Työnantajan kanssa on ollaan sovittu että pääsen jatkamaan koulutustani ensi vuonna. Ap

[/quote]

Hoitoalallahan on huonommat palkat yksityisissä hoitokodeissa kuin julkisella puolella. Siksihän niitä on yksityistetty, kun yksityinen voi palkata epäpätevää henkilökuntaa halvemmalla kuin kunnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla äiti tai kummitäti ei ole pomona.

Vierailija
4/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Keh keh. Ei se maailma kato sillä tavalla toimi, että kaikki työt, mistä saa vähemmän kuin 3000 bruttona, jäisi tekemättä.

Vierailija
5/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pomo muistaacsanoa että ikkunoista ja ovista tulossa uusia tilalle. Ei ole rakettitiedettä työni.

Vierailija
6/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menekään.. Olen tienannut alle 3000 euroa bruttona viimeksi vuonna 2003, äitiyslomat toki poislukien. Nyt saan nettonakin reilusti enemmän.

Vierailija
7/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:33"]Kaikilla äiti tai kummitäti ei ole pomona.
[/quote]

En ole ensimmäistäkään työtä suhteilla saanut, ihan avoimen rekryn kautta.
Saahan se pomo sanoa että uusia tulee ovista ja ikkunoista, ei niistä yksikään ole yhtä pätevä kuin minä. Ei munkaan työni haastavaa ole, mutta teen sen oikeasti hyvin.
Ap

Vierailija
8/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alallani irtisanotaan ihmisiä jatkuvasti ja näkymät ovat heikot. Olen ihan tyytyväinen, että minulla vielä ylipäänsä on kuukausipalkkainen työ, vaikka siitä maksetaankin vain 2500 e brutto.

Vierailija
9/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hoitajat saamme vähän yli 2000€, vaikka työmme on helvetin raskasta..toisten paskan siivoamista, kusta, räkää jne. Tylsää olisi maata kotona, itseasiassa en edes kehtaisi.

Vierailija
10/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työstä saan bruttona 1900 e.

Vierailija
11/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en asu helsingissä ja alle 3000e kuukausi tuloilla pärjää ihan hyvin.

Vierailija
12/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:31"]

Ihan aidosti kiinnostaa. Mulle oli selvä juttu että mun aikani on arvokasta, sillä olen hyvä ja ahkera työntekijä, ammattilainen ja siitä kannattaa maksaa. Ensimmäinen työpaikkani sain v. 2011 tuntipalkka oli 14,71€+lisät nykyään 22,53€+lisät (Olen vaihtanut työpaikkaa). Koulutukseni on pelkkä perustutkinto. Työkaverini tekevät samaa työtä jopa puolet halvemmalla kun eivät osaa vaatia enempää palkkaa.

[/quote]

Ei näistä hommista makseta edes kolmea tonnia.

t. sairaanhoitaja

Vierailija
13/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta oletko ap vähän tyhmä??

Vierailija
14/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saan sitten tulevaisuudessa eläkettä sen 700e/kk. Toivottavasti pysyn terveenä.

Vierailija
15/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa sossusta saisin kolmea tonnia. 2000 e bruttona on vähän mutta tässä taloustilanteessa kun moni tuttukin on saanut kenkää olen äärimmäisen onnellinen että mulla on työpaikka johon mennä. Ehkä ei loppuelämän unelmatyö mutta mielekästä kuitenkin.

Vierailija
16/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tykkään työstäni enkä ole siellä pelkästään rahan takia.

Vierailija
17/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen blogisti nyt pääsee tuohon jos viitsii vähänkin kirjoitella ja hankkia sponssia.

Täysi toope vain ei silloin pidä olla. Tai se ei toimi kuin hetken.

Vierailija
18/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Tänä päivänä saa olla iloinen, jos ylipäätään on työpaikka. Minulla on valitettavasti vain osa-aikatyö. Olisihan se mukavaa, jos saisi kokopäivätyön ja edes 2000 euroa kuukausipalkkaa. Mulla ei edes ole kuukausipalkkaa, vaan mulle maksetaan tehdyistä tunneista. Moni alallani on vielä huonommassa tilanteessa, joten olen iloinen, että mulla on edes tämä työ. Ansioni jäävät reilusti alle kahden tonnin.

Vierailija
19/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun YT:t tulee on AP ensimmäinen uloslähtijä, koska näin saadaan suurin kustannussäästö.

Vierailija
20/56 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teet ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi