2-vuotiaan mahdollisesti uusiutunut korvatulehdus. Päivystykseen?
Kolme viikkoa sitten lääkäri totesi kuumeisen ja nuhaisen lapsen molemmissa korvissa tulehdukset, jotka hoidettiin antibiootilla.
Kaksi viikkoa sitten, kuurin loputtua, flunssa jatkui edelleen (varmaankin jo jokin toinen tauti perään), lapsi valitti toista korvaansa, joka todettiin lääkärissä ärtyneeksi, mutta ei enää tulehtuneeksi.
Nyt lapsi jo toista päivää sanoo, että on pipi olo ja korviin koskee. On myös viime päivinä jättänyt päiväunet nukkumatta, mutta esim. viime yön nukkui ihan ok (tosin halusi välttämättä äidin kainaloon nukkumaan). Juuri mitattu lämpö kainalosta 35,9, ei nuhaa tai yskää. Leikkii ja iloitsee, mutta tosiaan on sanonut jo tänään useamman kerran korvastaan (ollut hereillä pari tuntia).
Minulla on mahdollisuus viedä lapsi yksityiselle (vakuutus on), antaa särkylääkettä ja odottaa huomiseen tai viedä päivystykseen.
Kokemuksen kaikuvat rintaäänet teiltä viisaammilta esikoisen äidille? :)
Kommentit (7)
No ei päivystykseen! Ei ole korvatulehdus (etenkään noin vähäoireinen) päivystysasia! Anna särkylääkettä joka tapauksessa. Voit tietenkin viedä tänään yksityiselle tai odottaa huomiseen. Ihan vapaa valinta. Olen joskus vienyt sunnuntaisinkin yksityiselle ihan siitä syystä, että se on ollut logistisesti perheellemme paljon helpompaa, kuin arkena.
Korvatulehdus ei ole päivystysasia. Anna särkylääkettä ja vie teveysasemalle huomenna. Jos käytät yksityisiä palveluja, voit tehdä mitä lystäät.
Kuten edellä on jo sanottu: särkylääkettä ja huomenna varaat ajan päiväsaikaan.
Entäs oireileva (punoittava, rähmivä, kutiseva) silmätulehdus? Onko päivystysasia?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:51"]Entäs oireileva (punoittava, rähmivä, kutiseva) silmätulehdus? Onko päivystysasia?
[/quote]
Ei ole.
Minä kyllä varmaan lähtisin käymään jo tänään siellä päivystyksessä...