Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pahoinpideltiin kahden ihmisen toimesta

Vierailija
25.10.2014 |

Jouduin muutama päivä sitten pahoinpitelyn uhriksi. Aluksi minua lyötiin nyrkillä kolme kertaa kasvoihin. Kaaduin maahan ja sen jälkeen minua potkittiin suurimmaksi osaksi päähän ja kylkeen. Olen itse nainen ja pahoinpitelijät olivat mies ja nainen. Vammat jäivät melko lieviksi, mitään pysyvää haittaa en saanut. Pohdin, että onko asiasta rikosilmoituksen tekeminen kaiken vaivan arvoista, koska korvauksia en tulisi juurikaan saamaan ja pahoinpitelijätkään tuskin saisivat sakkoja kummempaa rangaistusta. Poliisi on tietoinen pahoinpitelystä, koska saapuivat paikalle. En vain ole tehnyt rikosilmoitusta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee.

Vierailija
2/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 02:19"]

Jouduin muutama päivä sitten pahoinpitelyn uhriksi. Aluksi minua lyötiin nyrkillä kolme kertaa kasvoihin. Kaaduin maahan ja sen jälkeen minua potkittiin suurimmaksi osaksi päähän ja kylkeen. Olen itse nainen ja pahoinpitelijät olivat mies ja nainen. Vammat jäivät melko lieviksi, mitään pysyvää haittaa en saanut. Pohdin, että onko asiasta rikosilmoituksen tekeminen kaiken vaivan arvoista, koska korvauksia en tulisi juurikaan saamaan ja pahoinpitelijätkään tuskin saisivat sakkoja kummempaa rangaistusta. Poliisi on tietoinen pahoinpitelystä, koska saapuivat paikalle. En vain ole tehnyt rikosilmoitusta.

[/quote] Sinahan toimit kuten koko Suomenmaa, potkia ja pahoinpidella saa ihan vapaasti ei tule mitaan seuraamuksia. Kun tasta oppivat ja innostuvat sinut hakkaamaan hengettomaksi niin haudastako sitten vaadit korvausta kivusta ja sarysta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 02:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 02:19"]

[/quote] Sinahan toimit kuten koko Suomenmaa, potkia ja pahoinpidella saa ihan vapaasti ei tule mitaan seuraamuksia. Kun tasta oppivat ja innostuvat sinut hakkaamaan hengettomaksi niin haudastako sitten vaadit korvausta kivusta ja sarysta?

[/quote]Tässä on sekin ongelma, että rikosilmoituksen teko luultavasti vaan provosoi näitä henkilöitä hakkaamaan minut pahemmin. AP

Vierailija
4/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 02:40"]

Tässä on sekin ongelma, että rikosilmoituksen teko luultavasti vaan provosoi näitä henkilöitä hakkaamaan minut pahemmin. AP

[/quote]

jos et tee asialle mitään, ei heillä ole mitään uhkaa sinun kaltoinkohtelusta. Jos annat poliisin hoitaa asiaa, he tuskin tohtivat enää pahoinpidellä, koska tietävät siitä olevan seurauksia ja tietävät poliisin heitä vahvemmaksi.

Vierailija
5/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä tiedät millaisia ne on niin tee päätös sen perusteella. Tosta voi seurata myös ongelmia sulle. 

Vierailija
6/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä alistu, älä jätä rikosilmoitusta tekemättä. Vaikka pelottaakin, niin ne ovat voittaneet jos et ilmoitusta tee.

Vierailija
7/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Suomen oikeuslaitos on täysin kädetön, eikä mitään todellista rangaistusta ole pahoinpitelijöille luvassa. Samoin poliisilla ei ole mitään keinoja (ja tuskin halujakaan) suojella sinua noiden henkilöiden kostolta/väkivallalta. Jos epäilet väkivallan uhan jatkuvan, ainoa keino on muuttaa itse kauas noista vaaran aiheuttajista, ellet sitten omaa suhteita henkilöihin, jotka pystyvät sinua auttamaan ohi virallisten kanavien. Itse suosittelen muuttoa. Ihan turhaa lähteä oikeuteen kiusaamaan itseään ja rikastuttamaan asianajajia veronmaksajien pussista rikollisten nauraessa "tuomiolle" (mikäli sellaista ylipäänsä koskaan saisivat).

Vierailija
8/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:22"]

Valitettavasti Suomen oikeuslaitos on täysin kädetön, eikä mitään todellista rangaistusta ole pahoinpitelijöille luvassa. Samoin poliisilla ei ole mitään keinoja (ja tuskin halujakaan) suojella sinua noiden henkilöiden kostolta/väkivallalta. Jos epäilet väkivallan uhan jatkuvan, ainoa keino on muuttaa itse kauas noista vaaran aiheuttajista, ellet sitten omaa suhteita henkilöihin, jotka pystyvät sinua auttamaan ohi virallisten kanavien. Itse suosittelen muuttoa. Ihan turhaa lähteä oikeuteen kiusaamaan itseään ja rikastuttamaan asianajajia veronmaksajien pussista rikollisten nauraessa "tuomiolle" (mikäli sellaista ylipäänsä koskaan saisivat).

[/quote]Tiedän, että tulevat korvaukset ja tuomiot tulisi olemaan niin mitättömiä, että tuntisin oloni sen jälkeen vieläkin nöyryytetymmäksi. Asun kyllä kaukana näistä henkilöistä, joten muuttoa ei tarvitse harkita. Aion katkoa kaikki yhteydet näihin ihmisiin ja jatkan elämääni eteenpäin. AP

Vierailija
9/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin teet.

Eikö poliisi neuvonut siihen, vai ovatko jo niin ryytyneitä hommaansa, että näkivät heti suoraan, että toi on tommonen vässykkä jota voikin pätkiä pitkin korvia, se vaan tykkää siitä.

Vierailija
10/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vähän hämmentynyt. Vain lievä pahoinpitely on asianomistajarikos, ja kahden ihmisen voimin maassa makaavan potkiminen päähän kuulostaa kyllä lievää vakavammalta pahoinpitelyltä. Sanottiinko sulle siis, että sun pitää itse tehdä rikosilmoitus?

Vierailija
11/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:22"]

[/quote]Tiedän, että tulevat korvaukset ja tuomiot tulisi olemaan niin mitättömiä, että tuntisin oloni sen jälkeen vieläkin nöyryytetymmäksi. Asun kyllä kaukana näistä henkilöistä, joten muuttoa ei tarvitse harkita. Aion katkoa kaikki yhteydet näihin ihmisiin ja jatkan elämääni eteenpäin. AP

[/quote]

Eli ne on sun kavereita ja voi olla hyvinkin läheisiä. Mun mielestä sä teet ihan oikein kun annat asian olla kun et siitä mitään voi hyötyäkään.

Vierailija
12/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:18"]

Olen nyt vähän hämmentynyt. Vain lievä pahoinpitely on asianomistajarikos, ja kahden ihmisen voimin maassa makaavan potkiminen päähän kuulostaa kyllä lievää vakavammalta pahoinpitelyltä. Sanottiinko sulle siis, että sun pitää itse tehdä rikosilmoitus?

[/quote]Asia jäi auki, koska sanoin, että otan itse myöhemmin yhteyttä, jos haluan tehdä rikosilmoituksen. Sanoin kyllä alusta asti, että en halua poliisien sotkeentuvan tähän asiaan. Vammat jäivät kuitenkin niin vähäisiksi, että lievänä pahoinpitelynä tämä tultaisiin katsomaan. AP

Vierailija
13/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on saanut vähäisemmästä pahoinpitelystä parin tonnin korvaukset joten miten niin eivät joutuisi korvaamaan mitään?

Vierailija
14/14 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinpitely on yleisen syytteen alainen rikos. Poliisilla on velvollisuus tutkia se, vaikket tee rikosilmoitusta.