Mies kaivoi taas tiskit koneesta ja tiskasi käsin.
Olin laittanut tiskit koneeseen, mies otti ne pois, lämmitti puuhellalla kuuman veden ja tiskasi ne käsin. Toivoisi että minä tekisin samoin jos joutilasta aikaa. Miten taas suhtaudun, olen raivona. En ala noin tiskailemaan, että ärsytti kun se kaiveli koneesta ne ja hulluna tiskailee.
Kommentit (57)
Voihan sillä olla myös pakkoneuroosi astioiden puhtaudesta. Tiedän yhden tällaisen sukulaisen, joka tiskasi (tai yleensä vaati muita tiskaamaan) astianpesukoneesta tulleet astiat, sillä ne eivät olleet tarpeeksi puhtaita, niissä oli pesuainejäämiä yms.
Idiootti mies sulla. Tekee sen varmaan tahallaan ärsyttääksen sinua.
Täytyy kyllä ihan oikeasti olla ylimääräistä aikaa ja tekemisen puutetta...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:17"]
Siinäpä onkin keksintö, jos puuhella lämmitetyllä vedellä saa huuhdeltua juoksevan veden alla.
[/quote]
Kertoiko hän, että huuhteluvesi on lämmitetty puuhellalla? Ei kertonut. Minä ymmärsin, että tiskivesi lämmitettiin ja juoksevalla vedellä huuhdellaan... ap. ymmärsinkö oikein?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:16"]
Kylmävesi on ilmainen meille ja tiskiveden kuumentaa.
[/quote]
No sitten miehesi säästi teiltä 15- 20 senttiä puhdasta rahaa..
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:19"]Voihan sillä olla myös pakkoneuroosi astioiden puhtaudesta. Tiedän yhden tällaisen sukulaisen, joka tiskasi (tai yleensä vaati muita tiskaamaan) astianpesukoneesta tulleet astiat, sillä ne eivät olleet tarpeeksi puhtaita, niissä oli pesuainejäämiä yms.
[/quote]Mut mies kaivaakin likaset astiat mitä olen keränny sinne.
Kyllä minä ainakin keksin aika monta muuta hommaa kuin käsin tiskaaminen jos on luppoaikaa. Toki jos tuollaisesta tekijä saa aidosti iloa ja tyydytystä niin mikäs siinä. Mutta pelkästään siksi ettei tunne itseään joutilaaksi...tuntuu vähän hölmöläisen hommalta, etenkin jos alkaa edellyttää myös muilta samanlaista käytöstä. Säästöä kun siinä ei synny joten silläkään ei voi perusteella.
No tiskatkoon, jos ei oikeasti mitään muuta tekemistä ole. Harvalla meistä kuitenkaan ennen eläkettä noin paljon ylimääräistä aikaa on. Laskin joskus paljonko tiskikoneen käyminen maksaa, ja kyse oli kymmenistä senteistä, et aika pieni tuntipalkka...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:17"]
Siinäpä onkin keksintö, jos puuhella lämmitetyllä vedellä saa huuhdeltua juoksevan veden alla.
[/quote]
Kertoiko hän, että huuhteluvesi on lämmitetty puuhellalla? Ei kertonut. Minä ymmärsin, että tiskivesi lämmitettiin ja juoksevalla vedellä huuhdellaan... ap. ymmärsinkö oikein?
[/quote]Kuumentaa kattilassa kuumat vedet, millä tiskaa. Huuhtelee kylmällä vedellä, mikä on ilmaista meille.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:17"] Siinäpä onkin keksintö, jos puuhella lämmitetyllä vedellä saa huuhdeltua juoksevan veden alla. [/quote] Kertoiko hän, että huuhteluvesi on lämmitetty puuhellalla? Ei kertonut. Minä ymmärsin, että tiskivesi lämmitettiin ja juoksevalla vedellä huuhdellaan... ap. ymmärsinkö oikein? [/quote]Kuumentaa kattilassa kuumat vedet, millä tiskaa. Huuhtelee kylmällä vedellä, mikä on ilmaista meille.
[/quote]
Eli ymmärsin ihan oikein. Tuleeko vesi omasta kaivosta vai miksi se on ilmaista, kun asutte omakotitalossa?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:17"] Siinäpä onkin keksintö, jos puuhella lämmitetyllä vedellä saa huuhdeltua juoksevan veden alla. [/quote] Kertoiko hän, että huuhteluvesi on lämmitetty puuhellalla? Ei kertonut. Minä ymmärsin, että tiskivesi lämmitettiin ja juoksevalla vedellä huuhdellaan... ap. ymmärsinkö oikein? [/quote]Kuumentaa kattilassa kuumat vedet, millä tiskaa. Huuhtelee kylmällä vedellä, mikä on ilmaista meille.
[/quote]
Eli ymmärsin ihan oikein. Tuleeko vesi omasta kaivosta vai miksi se on ilmaista, kun asutte omakotitalossa?
[/quote]Kaivosta tulee
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:30"]
Kaivosta tulee
[/quote]
Mistä puut tulee? Paljon maksaa kuutio? Nyt lasketaan se säästö.
Se tiskikonehan alkaa haista, kun sinne on valunut sotkua likaisista astioista ja ne mönjät jätetään sinne kuivumaan.
Kaivosta vesi varmaan mutta meneekö jätevedet maahan jos sekin on ilmaista?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:32"]Se tiskikonehan alkaa haista, kun sinne on valunut sotkua likaisista astioista ja ne mönjät jätetään sinne kuivumaan.
[/quote]Kyl ite aina pyöritän sitä. Kun mies muissa töissä eikä ehi tiskailee.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:32"]
Se tiskikonehan alkaa haista, kun sinne on valunut sotkua likaisista astioista ja ne mönjät jätetään sinne kuivumaan.
[/quote]
En tiedä teillä, mutta kyllä meillä astiat huuhdellaan ennen koneeseen laittoa. Ei niihin jää mitään safkan jämiä/mönjää..
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:12"]
Sähköä menee 15-20 sentin edestä/kerta ja vettä 15 litraa. Käsinpestessä menee vettä keskimäärin 50-60 litraa jos huuhtelee juoksevan veden alla, joten pienet on säästöt...
[/quote]