Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienet ja kauniit hoitajakollegat

:(
18.09.2021 |

Itse olen usein miehiäkin pitempi ja en niin kaunis. Pitkänä ihmisenä näytän muutamankin kilon kanssa isolta, vaikka normaalipainoinen olenkin. Minulla on ollut anoreksia ja silloin painoin alle 40 kg. Tunsin kyllä oloni hyväksytymmäksi silloin, mutta muuten elämä olikin aika kurjaa. Saan työyhteisössäni usein kommentteja esimerkiksi asentohoidon yhteydessä, kuinka sänkyä tarvitsee nostaa, kun olet noin iso ja pitkä tai mennään lyhyemmän mukaan, kun itse olen niin pieni/pikkuruinen, kun sinä olet tuollainen valtava norsu. Tekisin mitä vain, että voisin olla lyhyempi, mutta on niin vaikeaa ottaa jaloista tai selkärangasta jotain pois ilman vakavia vaurioita enkä nyt pyörätuolissakaan hoitotyötä pystyisi niin hyvin tekemään.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosturillakos hommiin?

Terveisin AP

Vierailija
22/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tehdä itse aikamoisia virhetulkintoja oman huonon itsetuntosi vuoksi, esim tuo hanska vertaus.

Olen itsekin ollut sairaanhoitajana ja 171cm pitkänä en ikinä ole törmännyt vastaavaan, en lyhyempien enkä pidempien kollegoiden kohdalla. Hanskojakin on tullut käyettyä kaikenlaista kokoa asiaa sen enempää ajattelematta.

Koeta päästä psykoterapiaan, ihmisarvo ei ole pituudesta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat outoja olentoja. Pitkät valittavat pituudestaan ja lyhyet lyhyydestään. Suorahiuksisia varten on kiharrin ja kiharahiuksisia varten suoristusrauta. 

Vierailija
24/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä sinä olet?

Minä olen (vain) 178-senttinen. Olen aina tykännyt olla pitkä ja olisin mielelläni pitempikin. Käytän useimmiten kunnon kenkiä, joissa on muutaman sentin korko. Ilmeisesti asenteeni näkyy, koska ani harvoin on pituudesta letkauteltu, silloinkin on ilmiselvästi ollut kyseessä vastikään alkoholia nautiskellut ihminen, joka olisi mielellään itse pitempi kuin on.

Jos pituudestani huomauteltaisiin, oikaisisin selkäni, katselisin muiden päiden yli kaukaisuuteen ja miettisin ääneen, mistä tuollainen piipitys lähtee.

Hyvä juttu, että kouluttaudut. Toivottavasti pääset tehtäviin, joissa ei tarvitse olla ikävien ihmisten kanssa tekemisissä kovin säännöllisesti. Ja opettele pitämään siitä, että yletyt ja näet paremmin kuin useimmat muut. :)

Mittasin äsken ja luulin, että nauha oli 2 m, kun se olikin 150 cm. Sitä järkytyksen määrää. En sano tarkkaa lukua, että ei tunnisteta, mutta siinä 170 cm huonommalla (pidemmällä puolen hieman).

Ap 

Vierailija
25/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat outoja olentoja. Pitkät valittavat pituudestaan ja lyhyet lyhyydestään. Suorahiuksisia varten on kiharrin ja kiharahiuksisia varten suoristusrauta. 

Näin juuri! :D

Ap

Vierailija
26/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastotyössä, jossa paljon vuoteessa 2 hoidettavia tuo ehkä tulee peruselämää enemmän esille. Tuskin ne pienemmät kollegat sinua halveksivat yleisesti, niin kuin tunnut ajattelevan. Harmillisesti vaan usein ne ilkeiden ihmisten kommentit jää kummittelemaan omaan mieleen, ja sitten tulkitsee jokaisen kokoa koskevan kommentoinnin ilkeilyksi.

Kokoero on ongelma vuodepesuissa ja muissa 2 hoitajan suorittamissa toimenpiteissä. Se on väkisinkin epäergonomista jommallekummalle.

Meillä töissä nämä on kyllä saatu ratkottua ihan yhteisymmärryksessä ja tasapuolisesti.

Vastaavadti moni pieni voi kokea loukkaavana, että hänen oletetaan pienempänä ja sirompana aina noukkivan jotain sängyn alta tai koukkivan ahtaista koloista.

Voisit ehkä päästä tuosta ongelmasta sillä, että hakeutuisit erityyppiseen työhön tai hankkisit jotakin erityisosaamista, jolloin voisit tehdä ei parityöskentelynä tehtävää työtä. Esim. Erikoisosaamista haavanhoidossa.

Vierailija
27/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosturillakos hommiin?

Terveisin AP

No ei ollut ap. En edes ymmärtänyt kommenttia.

Ap

Vierailija
28/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä sinä olet?

Minä olen (vain) 178-senttinen. Olen aina tykännyt olla pitkä ja olisin mielelläni pitempikin. Käytän useimmiten kunnon kenkiä, joissa on muutaman sentin korko. Ilmeisesti asenteeni näkyy, koska ani harvoin on pituudesta letkauteltu, silloinkin on ilmiselvästi ollut kyseessä vastikään alkoholia nautiskellut ihminen, joka olisi mielellään itse pitempi kuin on.

Jos pituudestani huomauteltaisiin, oikaisisin selkäni, katselisin muiden päiden yli kaukaisuuteen ja miettisin ääneen, mistä tuollainen piipitys lähtee.

Hyvä juttu, että kouluttaudut. Toivottavasti pääset tehtäviin, joissa ei tarvitse olla ikävien ihmisten kanssa tekemisissä kovin säännöllisesti. Ja opettele pitämään siitä, että yletyt ja näet paremmin kuin useimmat muut. :)

Mittasin äsken ja luulin, että nauha oli 2 m, kun se olikin 150 cm. Sitä järkytyksen määrää. En sano tarkkaa lukua, että ei tunnisteta, mutta siinä 170 cm huonommalla (pidemmällä puolen hieman).

Ap 

Höpsistä... Itsekin 180 _paremmalla_ puolella, ei mitään pituuteen liittyviä ongelmia koskaan. Ajattelin, että olisit oikeasti huomiota herättävän pitkä.

Vierailija
29/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä sinä olet?

Ap 

Tekstin perusteella oletin, että olet reippaasti yli 180cm. Minä olen 173 enkä ole koskaan konenut olevani erityisen pitkä. Aika keskimittainen nykyään. Vanhemmat kolleegaat on lyhyempiä(150-160cm), mutta heiltä olen saanut vain ihailevia kommentteja pituudesta. 

Ja käytännön hyötyäkin on pituudesta, kun yletän kaapin ylähyllylle ilman tuolia ja kaupassakin pärjään ilman apua. Lyhyemmän kaverit aina pyytävät kaupassa kertomaan, että mitä siellä ylähyllyllä näkyy :D

Vierailija
30/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Minun sekä isän- että äidinpuoleisessa suvussani ollaan pitkiä ja kiharatukkaisia, eikä kuljeta kumarassa tai suoristella hiuksia. :)

Vierailija
31/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä sinä olet?

Ap 

Höpsistä... Itsekin 180 _paremmalla_ puolella, ei mitään pituuteen liittyviä ongelmia koskaan. Ajattelin, että olisit oikeasti huomiota herättävän pitkä.

Olenhan minä. Useimmat muut hoitajat ovat 140-150 cm. 160 cm on minuun verrattuna pieni.

Vierailija
32/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä sinä olet?

Ap 

Olenhan minä. Useimmat muut hoitajat ovat 140-150 cm. 160 cm on minuun verrattuna pieni.

En ole eläessäni nähnyt 140cm aikuista naista, jollei kyseessä ole joku kasvuhäiriö. Voi toki olla, mutta varmaan aika harvinaista, kuten joku 190cm nainen. 

Vierailija
33/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä sinä olet?

Ap 

En ole eläessäni nähnyt 140cm aikuista naista, jollei kyseessä ole joku kasvuhäiriö. Voi toki olla, mutta varmaan aika harvinaista, kuten joku 190cm nainen. 

Ei ole häiriöitä, ovat vain pienempiä ja kauniimpia.

Ap

Vierailija
34/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä lyhyiden naisten surkeita provoja.

Vierailija
35/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä tappejakin sorsitaan ihan samalla tavalla, jos lohduttaa. Itse hädin tuskin 150 cm pitkänä saan kuulla jatkuvasti ulkopuolisten v*ttuilua milloin missäkin tilanteessa. Välillä lässytetään kuin olisin joku kaksivuotias ja välillä naureskellaan, kun en ylety ottamaan hyllyiltä tavaraa.

Ei tulisi mieleenkään kommentoida toisten pituutta/ leveyttä. Ehkä näillä kommentaattoreilla on joku henk. koht. käsittelemätön ongelma itsensä kanssa...?

Vierailija
36/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä lyhyiden naisten surkeita provoja.

En kyllä usko, että tämä on mikään lyhyiden naisten provo. Kaikki lyhyet naiset tietävät, että pituus on naisissakin arvostettu ja toivottu ominaisuus, mutta myös, että miehet pitävät myös lyhyistä naisista eli lyhyillä naisilla ei ole syytä provoilla asialla. Pitkät naiset tuntuvat toisinaan suhtautuvan aika ristiriitaisesti omaan pituuteensa, se on todellakin arvostettu ominaisuus ( missit ja mallit) mutta voi käytännössä vaikeuttaa kumppanin löytämistä. Useinhan parisuhteen molemmat osapuolet toivovat naisen olevan miestä lyhyempi.

Tää on vaan jonkun provo, tai sitten hätähuuto, toisinaan ihmisen tuska ja itseinho kohdistuu johonkin tiettyyn piirteeseen itsessä, vaikkei se olekaan ongelmien todellinen syy.

Vierailija
37/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää, että olet saanut noin ilkeitä kommentteja. Ilkeitä ihmisiä valitettavasti on ja jos vain voit, kannattaa jättää tuollaiset jutut ihan omaan arvoonsa. Kateudesta ja omasta pahasta olosta tuollainen usein kumpuaa.

Itse taas ajattelen, että pitkät naiset ovat upeita! Huippumallitkin ovat lähes poikkeuksetta pitkiä. Itse olen lyhyt, mutta mielelläni olisin pidempi; olisi elämäkin helpompaa kun yltäisi ylähyllyille yms.

Kanna ylpeänä senttisi äläkä välitä idioottien mielipiteistä!

Vierailija
38/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 190cm pitkänä hoitoalalla olevana miehenä voin sanoa, että kyllä noissa nostotilanteissa saa olla tarkkana kun sattuu nostamaan potilasta itseään paljon lyhyemmän työkaverin kanssa koska melkein pakosta joutuu kumartumaan vaikka juuri näin ei pitäisi tehdä.

Mitä tulee yli 180cm pitkiin naisiin, ymmärrän että kyseessä on keskivertoa pitempi yksilö. Pituuden suhteen tuntuu olevan sellainen normi että ajatellaan että naisen pitäisi olla lyhyempi kuin miehen, ehkä keskimääräisten pituuksien takia. Itse en näe mitään ongelmaa jos nainen olisi minua pidempi, tosin helppo sanoa kun olen törmännyt tällaiseen ehkä kaksi kertaa elämäni aikana aikuisena.

Aloittajalle uskaltaisin miehenä sanoa etteivät muutkaan miehet ajattele pahaa pituudestasi, eikä muuten ajattele niistä lyhemmistäkään naisista vaikka joku saattaakin pitää jostain tietynkokoisista enemmän kuin toisista. Naisista en tiedä sanoa mistä on kyse, onko kyse kateudesta tuossa puoli-ilkeässä suhtautumisessa vai jostain muusta, mutta olen kyllä huomannut että itseä herkästi verrataan toisiin ja sitten oma harmi purkautuu joskus valitettavasti erilaisina kommentteina tai jonain muuna. Kunpa ymmärrettäisiin että vaikka ei ollakaan täydellisiä niin silti voidaan olla ihan hyviä toisten mielestä, pitäisi vaan pystyä näkemään itsessäänkin ne hyvät puolet.

Vierailija
39/39 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up