Kissaviha
Luin paikallisfacesta tuohtuneen jutun, kuinka ”kusikasa” oli juoksennellut jonkun pihassa. Onneksi iso bokserinsa oli karkottanut puuhun. A) kusevatko nuo kissat oikeasti niin paljon ihmisten pihoihin? Asun rivarilla maaseudulla ja lähitaloissa ollut kissoja, mistään ei ole ollut haittaa. Kissojen sanotaan tuhoavan lintuja mutta onneksi varmaan pitävät myös hiirikantaa alhaalla. B) mitä ihminen tekee 32kg bokserilla nykymaailmassa? Eikö se jos mikä ole järjetön hiilijalanjälki?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa.
Jauhettu tuhat kertaa
Niin on. Jotenkin vaan alkoi sapettaa. Kissahoitolat tekevät kovaa työtä loukuttaakseen kodittomat kissat, kukaan ei kiitä. Onneksi kissojen sirutusaloite taisi mennä läpi eduskuntaan. Onhan noita pihalla pyöriviä kissoja silti mutta ehkä niiden hyöty on suurempi kuin jonkun kotibokserin. Ellei ole kadonneiden ihmisten hakuun koulutettu. Mua eniten haittaa seinän takana eroahdistustaan räkyttävät koirat. Ap
Ja totean vielä, että en kannusta kissojen vapaaseen ulkoiluun. Ap
Onneksi se iso bokseri ei suinkaan kuseskele tuolla ulkona. Varmasti on punaniska opettanut koiransa pissimään vain siististi pönttöön.
Ei kukaan halua kissoja paskomaan kukkapenkkiinsä.
Kannattaa pitää kissat ja koirat kiinni, kaikki ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se iso bokseri ei suinkaan kuseskele tuolla ulkona. Varmasti on punaniska opettanut koiransa pissimään vain siististi pönttöön.
Just mietin samaa! Onkohan Tenat haarovälissä. Ap
Ja koiraa ulkoiluttaneella lapsella oli vaikeksia kiinni pitämisessä. Eli koira oli tämän ”pissakasan” takia irronnut hallinnasta. Onkohan syytä antaa vanhempien taluttaa koiraa? Ap
Kyllä se nyt on sillä tavalla että nää on mun maita ja tänne on turhaa tulla minkään luontokappaleen riehuu! Viime kesänäkin tässä pyöri elukoita linnuista kettuihin ja ne kuseksi ja pasko pitkin mun pihaa! Sitten ne nauraa nakutti mulle päin naamaa! Määhän ne elukat myrkytin!
Käsitän siitä, että ihmiset eivät halua ilmeisesti kissaa pihalleen, mutta eivät aitaa sitä jostain syystä tai ei tule mieleen. Tai ehkä haluavat jonkin luonnoneläimen vain pihalleen. Olisi kuitenkin tärkeää ettei kissoja vahingoiteta, vaikka se osuu jonkun hermoon ja keskustelua on - ehkä löytyy turvallisia ideoita pihoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kissat kusee ja paskoo mm. lasten hiekkalaatikkoihin. Sellainen ärsyttää monia. Tykkäävät myös rääkätä pieneläimiä huvikseen ja livahtaa sisään vieraisiin taloihin, sekin ärsyttää monia.
Mua ärsyttää se, että koiranomistaja ulkoiluttaa koiraansa pikkulasten aidatulla leikkialueella. Siellä voi kivasti pitää koiran irti.
Ei jaksa.
Jauhettu tuhat kertaa