hmm, pitäisiköhän alkaa käyttämään prisman noutopalvelua
vihaan kaupassa käyntiä, olisi niin kiva kun saisi valmiina tavarat pakattuina jne. tuntuisi vaan jotenkin hassulta näin yksineläjänä moista palvelua käyttää, autottomanakaan ei jaksa kerralla kantaa isoja määriä, bussilla pien matka. kotiinkuljetusta en kuitenkaan viitsisi maksaa. ja olisi hintojakin paljon helpompi vertailla netissä, tutkailla ja löytää tuotteita. kuka minua kieltää, ei kukaan, eikös? :)
Kommentit (22)
Minä käytän kotiinkuljetuspalvelua, mitä varmaan sinäkin tarkoitat. Prisma taitaa käyttää samaa kuin Alepa eli foodie? Niiden taso tuntuu laskeneen ja hintojen kohonneen. Nyt kokeilussa Citymarketin vastaava palvelu.
Eikä muuten kiinnosta pätkääkään mitä tästä on kukaan mieltä :D
Minun puolestani saat tilata. Kun asuu yksin, joutuu aina huolehtimaan yksin. Ei voi koskaan pyytää toista tuomaan kaupasta jotain tai kantamaan kauppakasseja. Tuollaisella palvelulla voi vähän jakaa taakkaa. Olen ajatellut kokeilla sitä itsekin.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:48"]Minä käytän kotiinkuljetuspalvelua, mitä varmaan sinäkin tarkoitat. Prisma taitaa käyttää samaa kuin Alepa eli foodie? Niiden taso tuntuu laskeneen ja hintojen kohonneen. Nyt kokeilussa Citymarketin vastaava palvelu.
[/quote]
Prismassa on ihan oma palvelunsa.
Ei pidä syödä enempää kuin jaksaa kantaa ;)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:48"]
Minä käytän kotiinkuljetuspalvelua, mitä varmaan sinäkin tarkoitat. Prisma taitaa käyttää samaa kuin Alepa eli foodie? Niiden taso tuntuu laskeneen ja hintojen kohonneen. Nyt kokeilussa Citymarketin vastaava palvelu.
[/quote]
foodie joo, noutopalvelua siis tarkoitin, olisi edes vähän edullisempaa kuin tuo kotiinkuljetus, tulisi edes sen noudon verran kauppailtua ;)
ap.
Mä asun kans yksin enkä ikinä käyttäis noutopalvelua. Kaupassakäynti on niin hyvää hyötyliikuntaa, kun kasseja kantaa niin saa kädetkin vähän treeniä.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:51"]
Ei pidä syödä enempää kuin jaksaa kantaa ;)
[/quote]
Käytkö itse joka päivä kaupassa? Minä elän yksin ja yritän selvitä yhdellä kauppakäynnillä viikossa ja mahdollisimman vähällä rahalla. Usein on painavat kassit, mutta syön kyllä silti kaiken ostamani ja olen normaalipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:53"]
Mä asun kans yksin enkä ikinä käyttäis noutopalvelua. Kaupassakäynti on niin hyvää hyötyliikuntaa, kun kasseja kantaa niin saa kädetkin vähän treeniä.
[/quote]
Mulla ei oo siis myöksään autoa
-tuo 8
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:53"]
[/quote]
Mulla ei oo siis myöksään autoa
-tuo 8
[/quote]
Jotkut käyttävät käsiään muutenkin kuin kasseja kanniskelemalla.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:48"]Minä käytän kotiinkuljetuspalvelua, mitä varmaan sinäkin tarkoitat. Prisma taitaa käyttää samaa kuin Alepa eli foodie? Niiden taso tuntuu laskeneen ja hintojen kohonneen. Nyt kokeilussa Citymarketin vastaava palvelu. Eikä muuten kiinnosta pätkääkään mitä tästä on kukaan mieltä :D [/quote] Prismassa on ihan oma palvelunsa.
[/quote]
Prismasta voi tilata kauppakassin foodie.fi-sivujen kautta. Voi olla, että Prisma käyttää sen lisäksi jotain omaa palvelua.
Minä tilaan pokkana kolmen ihmisen kuivaostokset ja viikon "märkäruuat" kerran kuussa kotiinkuljetuksella. Leivon paljon ja elukoiden kuivikkeet ovat myös tonnin painoisia + tykkään pitää kaapissa erilaisia säilykkeitä/ateriaratkaisuja ja täyttää pakastinta siltä varalta, ettei huvita lähteä kauppaan. Ja vaipat. Voi luoja, kyllä välttelen viimeiseen asti, että joutuisi miljoona kertaa viikossa autottomana seikkailemaan lapsen, miehen ja puolen kylän kanssa ostoksille. Tilaisin myös yksin asuvana ne kotiin. Ei se 12-15 e niin paha ole siitä, että voi säästää useamman tunnin retket.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:58"]
Minä tilaan pokkana kolmen ihmisen kuivaostokset ja viikon "märkäruuat" kerran kuussa kotiinkuljetuksella. Leivon paljon ja elukoiden kuivikkeet ovat myös tonnin painoisia + tykkään pitää kaapissa erilaisia säilykkeitä/ateriaratkaisuja ja täyttää pakastinta siltä varalta, ettei huvita lähteä kauppaan. Ja vaipat. Voi luoja, kyllä välttelen viimeiseen asti, että joutuisi miljoona kertaa viikossa autottomana seikkailemaan lapsen, miehen ja puolen kylän kanssa ostoksille. Tilaisin myös yksin asuvana ne kotiin. Ei se 12-15 e niin paha ole siitä, että voi säästää useamman tunnin retket.
[/quote]
Niinpä. Jos laskee yhteen kaikkien kauppareissuihin kuluvan ajan ja jakaa kuljetusmaksun tasaisesti, alittaa se oman "tuntiliksan" reilusti. Eli maksat omasta ajasta (joka on kallista).
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:41"]
Varmaan tekisi hyötyliikunta sinullekkin hyvää, edes se kaupassa kävely.
[/quote]
Siis onko jollekin ainoa liikuntamuoto Prismassa käveleminen? Minä tosin en juuri siksi käy Prismassa, etten jaksa haahuilla siellä käytävillä. Liikunta on sitten erikseen ja mieluiten ulkoilmassa.
Minä yksinasuja rakastan ruokakaupassa kiertelyä, eikä tulisi mieleenkään tehdä esimerkiksi viikon ostoksia kerralla. Melkein joka päivä käyn ostamassa jotakin. Joskus alkaa vartija hiippailla perässä, kun pyörin siellä liian kauan ja käpäilen ties mitä purkkeja ja pussukoita. Ei siinä silti ole mitään väärin, että joku haluaa tilata noutopalvelun. Ei ole multa pois, saat luvan. Mulla on ylimääräistä aikaa töiden jälkeen vaikka kuinka, ei kaikilla ole.
Jos sinulla on rahaa käyttää palveluihin niin käytä. Silloinhan sinä työllistät!
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:48"]Minä käytän kotiinkuljetuspalvelua, mitä varmaan sinäkin tarkoitat. Prisma taitaa käyttää samaa kuin Alepa eli foodie? Niiden taso tuntuu laskeneen ja hintojen kohonneen. Nyt kokeilussa Citymarketin vastaava palvelu. Eikä muuten kiinnosta pätkääkään mitä tästä on kukaan mieltä :D [/quote] Prismassa on ihan oma palvelunsa.
[/quote]
Prismasta voi tilata kauppakassin foodie.fi-sivujen kautta. Voi olla, että Prisma käyttää sen lisäksi jotain omaa palvelua.
[/quote]
Taitaa siis riippua ihan paikkakunnasta ja Prismasta. Omassa kaupassani vain Prisman oma kauppakassi-palvelu.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 21:04"]
Jos sinulla on rahaa käyttää palveluihin niin käytä. Silloinhan sinä työllistät!
[/quote]
Oikein reippaita ja näppäriä on nämä nuoret jotka kassit kantavat kotiin asti. Varmaan moni opiskelee samalla.
Tilaa kerralla 1-4kk kuivatarvikkeet (jos siis kaappeihisi mahtuu), pesuaineet, pakasteita, vessapaperit, tampoonit, terveyssiteet yms, yms. Tilaa sitten vielä se kotiinkuljetus tai ota taksi.
Jos sinulla ei kerran ole autoa, ja käyt töissä, niin luulisi, että sinulla olisi varaa 3-12 kertaa vuodessa tilata kotiinkuljetus tai ottaa taksi. Helpottaa elämää suuresti.
Foodie pohja on sama Alepassa ja Prismassa, mutta hinnat ja valikoimat kauppakohtaisia.
Sieltä tilaa IHAN kaikenlaiset tyypit ja Prismassa voi tuotteet myös noutaa jos kotiinkuljetus tuntuu liian tyyriiltä.
Varmaan tekisi hyötyliikunta sinullekkin hyvää, edes se kaupassa kävely.