Asteikolla 0-10, kuinka tyytyväinen olet elämääsi juuri nyt?
Ja miten voit itse vaikuttaa siihen, että olet yhtä plussaa tyytyväisempi tulevaisuudessa?
Mulla luku on 9,5. Jotta se olisi 10-, mun pitäisi alkaa liikkua enemmän.
Kommentit (36)
Pyöreä nolla. Olen työtön ja lapseton sinkku, enkä mitään näistä vapaaehtoisesti. Ikääkin jo sen verran, että pysyväksi olotilaksi taitaa jäädäkin.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:17"]
Minä en usko, että lottovoitto tuo onnea. Se pitää löytää omasta sisimmästään.
[/quote]
Hohhoijaa, ja lässyn lässyn. Iso lottovoitto mahdollistaa aika paljon,listataanpas: toimeentulon, asumisen mukavasti, harrastamisen kuluista välittämättä, laadukkaan terveydenhoidon, voi auttaa läheisiään jne. Listaa voi jatkaa vaikka kuinka. Toki on paljon asioita joita raha ei takaa, mutta kyllä se vaan kovasti rauhoittaa ja antaa mahdollisuuden keskittyä onnelliseksi tekeviin asioihin. Sitten se onni sieltä sisältäkin löytyy ehkä helpommin.
[/quote]
Mielenrauhaa et pysty ostamaan rahalla. Mieti, mitä harrastaisit, jos sinulla olisi enemmän rahaa? Varmasti voit tehdä sitä pienesti ilmankin rahaa. Ruokaa on jokaisella suomalaisella, ja katto pään päällä. On itsestäsi kiinni, miten vastuullisesti kannat oman onnellisuutesi.
4. On mies, lapset, talo, tein haaveilemani alanvaihdon ja pääsin opiskelemaan yliopistoon unelma alaani jne. Jotenkin kaikki on silti huonosti. Mulla ei ole ystäviä ja suomalainen keskituloisen lapsiperheen omakotitaloelämä ei ole sitä mitä elämältäni haluaisin.
6 koska
Plussat:
+ olen terve, lapset on terveitä
+ opiskelupaikka on kiinnostava
+ asunto on suht siisti
+ olen parantunut päihdeongelmasta, 4 v. Ilman huumeita ja lääkkeitä.
+ jaksan urheilla noin 3-7 kertaa viikossa ( juoksu/ sali)
+ pääsen ilman lapsia ulkomaille kerran vuodessa ( New York / Rooma viime vuosina)
+ on pari hyvää ystävää
Miinukset:
- ei ole työpaikkaa
- ei ole löytynyt hyvää miestä
- lapsella koulussa keskittymisvaikeuksia
- joskus ahdistaa ja huudan lapsille liikaa -> syyllisyys piinaa
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:33"]
[/quote]
Hohhoijaa, ja lässyn lässyn. Iso lottovoitto mahdollistaa aika paljon,listataanpas: toimeentulon, asumisen mukavasti, harrastamisen kuluista välittämättä, laadukkaan terveydenhoidon, voi auttaa läheisiään jne. Listaa voi jatkaa vaikka kuinka. Toki on paljon asioita joita raha ei takaa, mutta kyllä se vaan kovasti rauhoittaa ja antaa mahdollisuuden keskittyä onnelliseksi tekeviin asioihin. Sitten se onni sieltä sisältäkin löytyy ehkä helpommin.
[/quote]
Mielenrauhaa et pysty ostamaan rahalla. Mieti, mitä harrastaisit, jos sinulla olisi enemmän rahaa? Varmasti voit tehdä sitä pienesti ilmankin rahaa. Ruokaa on jokaisella suomalaisella, ja katto pään päällä. On itsestäsi kiinni, miten vastuullisesti kannat oman onnellisuutesi.
[/quote]
Mä harrastaisin matkustelua. Sitä ei oikeasti tehdä missään mittakaavassa näin köyhänä. Mut sanoisin et mun onnellisuustaso on 7. Kaks numeroa tulee toivosta et joskus oon vähemmän köyhä. Ohis
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No huhhuh, en voi harrastaa vaikkapa lentämistä opintotuella.
5
Tykkään lapsista, kaikessa muussa toivomisen varaa. Eniten syö naista työ, joka imee kaikki mehut ja itsetunnon sen lisäksi. En tiedä miten parantaisin tätä. Pitäisi saada lottovoitto että pääsisin pois töistä.
TOsi vaikea sanoa Kaiken muun elämäni kannalta varmaan 8. Mutta lapsettomuus hönkii niskassa niin kovaa että alenee sen takia kyllä sinne kolmoseen asti. Tai ehkä kohotan arvoasanan neloseen, koska olen vielä melko nuori ei saattaa ehkä vielä toivoa ollakin, vaikka miestä ei löydy ja PCO riesana jo on... ehkä toivoa silti on. Mutta sen verran kovaa tuo ajatus niskaan hönkii ja just nyt alkaa puolet kavereista lapsia saamaan ja naamakirja täynnä koko aika raskauskuvia, sikiökuvia, vauvoja ja pikkusia että huh. Monta vuotta vauvakuumeisena alkaa itellä jo tulla itku aina vaan herkemmin, kun ei ole edes ketään rinnalla että voisi edes yrittää sitä lasta...
Ehkä vielä joskus. Mutta nelonen siitä hyvästä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:33"] [quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:17"] Minä en usko, että lottovoitto tuo onnea. Se pitää löytää omasta sisimmästään. [/quote] Hohhoijaa, ja lässyn lässyn. Iso lottovoitto mahdollistaa aika paljon,listataanpas: toimeentulon, asumisen mukavasti, harrastamisen kuluista välittämättä, laadukkaan terveydenhoidon, voi auttaa läheisiään jne. Listaa voi jatkaa vaikka kuinka. Toki on paljon asioita joita raha ei takaa, mutta kyllä se vaan kovasti rauhoittaa ja antaa mahdollisuuden keskittyä onnelliseksi tekeviin asioihin. Sitten se onni sieltä sisältäkin löytyy ehkä helpommin. [/quote] Mielenrauhaa et pysty ostamaan rahalla. Mieti, mitä harrastaisit, jos sinulla olisi enemmän rahaa? Varmasti voit tehdä sitä pienesti ilmankin rahaa. Ruokaa on jokaisella suomalaisella, ja katto pään päällä. On itsestäsi kiinni, miten vastuullisesti kannat oman onnellisuutesi. [/quote] No huhhuh, en voi harrastaa vaikkapa lentämistä opintotuella.
[/quote]
Kyllä mun piti nyt työttömänä luopua ratsastuksesta. Viimeiseen asti jatkoin kaikesta muusta nipistämällä, mutta niin vain sekään ei riittänyt. Ei paljon tarvitse omasta hevosesta haaveilla..
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:33"] [quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:17"] Minä en usko, että lottovoitto tuo onnea. Se pitää löytää omasta sisimmästään. [/quote] Hohhoijaa, ja lässyn lässyn. Iso lottovoitto mahdollistaa aika paljon,listataanpas: toimeentulon, asumisen mukavasti, harrastamisen kuluista välittämättä, laadukkaan terveydenhoidon, voi auttaa läheisiään jne. Listaa voi jatkaa vaikka kuinka. Toki on paljon asioita joita raha ei takaa, mutta kyllä se vaan kovasti rauhoittaa ja antaa mahdollisuuden keskittyä onnelliseksi tekeviin asioihin. Sitten se onni sieltä sisältäkin löytyy ehkä helpommin. [/quote] Mielenrauhaa et pysty ostamaan rahalla. Mieti, mitä harrastaisit, jos sinulla olisi enemmän rahaa? Varmasti voit tehdä sitä pienesti ilmankin rahaa. Ruokaa on jokaisella suomalaisella, ja katto pään päällä. On itsestäsi kiinni, miten vastuullisesti kannat oman onnellisuutesi. [/quote] No huhhuh, en voi harrastaa vaikkapa lentämistä opintotuella.
[/quote]
Taidat olla kuten yksi krooninen valittaja lähipiiiristäni. "Olisin onnellinen, jos saisin lentää tai harrastaa laskuvarjohyppyä. Nyt kun en voi, niin odotan vaan, että joku rikas sukulainen kuolisi ja perisin hänet. Sitten olisin niin onnellinen!" Ja kun hän sai perinnön, hän oli senkin jälkeen yhtä onneton, koska rahaa tuli vain 200000 euroa eikä sillä voi ostaa helikopteria. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:10"]
5 Tykkään lapsista, kaikessa muussa toivomisen varaa. Eniten syö naista työ, joka imee kaikki mehut ja itsetunnon sen lisäksi. En tiedä miten parantaisin tätä. Pitäisi saada lottovoitto että pääsisin pois töistä.
[/quote]
Täysin samat sanat tuosta työjutusta. Juuri pelasin ikipelinä yhden eurojackpot-rivin siinä toivossa, että vielä joskus pääsisin oravanpyörästä pois.
4.
Työuupumus, jonka pohjalta masennusta ja ahdistusta. En pysty palaamaan entiseen ammattiin. Parisuhde rakoilee, ero on varmaan väistämätön..rahaongelmiakin on, en tiedä miten tulen selviämään yksin.
Eli tiivistettynä: viimeisen vuoden aikana koko elämä on vedetty vessanpöntöstä alas. En tiedä voiko enää mennä huonommin..
Annan yhdeksän. Kaikki olisi täydellistä ilman omaa sairautta. Tulevaisuus on siksi epävarmaa, mutta juuri nyt kaikki on hyvin.
[/quote]