Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle vihjailtiin että olen köyhä kun maksan kaiken käteisellä

Vierailija
01.11.2014 |

Minulla on luottokortti mutta maksan silti mielelläni mahdollisimman paljon käteisellä. Korttia pidänkin yleensä hiukan ylimääräistä. Mitä helvettiä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä, kun maksat käteisellä? Wtf? Mä nostan aina tilipäivänä käteistä aika ronskisti ( melkein kuukauden tarpeet). Liian usein käynyt niin, että onkin joku samperin huoltokatko eikä kortit toimi. Kiva jättää 150€:n kauppaostokset tiskille sen takia.

Vierailija
2/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No köyhillähän ei ole luottokortteja ja muutenkin pelkäävät että tili menee miinukselle. Pidän 100 euroa varalla käteisenä mutta maksan aina kortilla jos on mahdollista. käytän luottokorttia ihan säännöllisesti pääasiallisena maksuvälineenä, yleensä näin rahanpäälle ymmärtävät tekevät vaikka köyhät ymmärtävät luottokortin pikavippien korvaajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan käteisellä koska pelkään koneita. Korttia joudun käyttämään sen verran että nostan rahaa tililtä, mutta aina pelkään että kortti jää automaatin sisään. Tankkaamassa käyn aina niin että maksan käteisellä koska se kortti voi jäädä automaattiin. T: Mika

Vierailija
4/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, köyhillä juuri niitä luottokortteja on, koska eivät muuten saa maksettua kun tili miinuksella.

Vierailija
5/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, köyhille ja maksuhäiriöisille ei edes myönnetä luottokorttia, heitä ja teinejä varten on Visa Electron.

Vierailija
6/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:55"]

Hah, köyhille ja maksuhäiriöisille ei edes myönnetä luottokorttia, heitä ja teinejä varten on Visa Electron.

[/quote]

Bullshittiä. Opiskelija saa Visan jos on 90 opintopistettä. Maksuhäiriöiset saa vielä uusittua.

Vierailija
7/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka vihjaili? Ja onko sillä väliä, jos ko. henkilö ei ymmärrä talousasioita?

Vierailija
8/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on hienoa lyödä seteli tiskiin ja sanoa että siinä sulle mun bonuskortti.

Vierailija
9/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuka vihjaili? Itse ostin citymarketista 60 eurolla tavaraa yms ja maksoin ostokset kahdella 50 euron setelillä. Myyjä (nuori mies) käytti ne siinä tunnistuskoneessa (ettei ole väärennetty) ja molemmat meni ekoilla kerroilla läpi (monesti joutuu käyttämään useamman kerran, jos ryppyjä) ja myyjä sanoi sitten:'Aika harvinaista" ja mutisi päälle jotain. Kysyin:"anteeksi?' ei vastannut mitään, mutta tarkoittikohan se että harvinaista että joku maksa cashilla vai harvinaista että meni ekoilla kerroilla läpi tunnistuslaitteesta :D En tiedä

Vierailija
10/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan aina rahalla koska haluan tietää paljon on tilillä rahaa. Köyhä en tosiaan ole, käyn Lidlissä ja kulutan mahdollisimman vähän. Haluan pitää varat itselläni enkä antaa niitä kauppiaalle.

Vierailija
11/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieheen tommosista henkilöistä, jotka vaan käteisellä maksaa, että tekevät pimeitä hommia. Välillä näkee näitä rakennusalan ammattilaisia ja hevosmiehiä lompakko täynnä käteistä. Olen kaupan kassa siis.

Vierailija
12/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ainakin oli niin, että sossun asiakkaan maksoivat kaiken käteisellä, jottei tilillä näy että rahat ovat menneet baariin.

Vierailija
13/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvätuloinen mutta silti köyhä ja  luottokorttia kyllä käytetään jos rahaa ei ole. Itse käytän luottokorttia ostoksiin joissa ei käy, kun luottokortti, muuten ehdoton ei.

Et ole köyhä mutta vanhanaikainen. Itse en käytä käteistä ollenkaan.

Vierailija
14/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:31"]

Tulee mieheen tommosista henkilöistä, jotka vaan käteisellä maksaa, että tekevät pimeitä hommia. Välillä näkee näitä rakennusalan ammattilaisia ja hevosmiehiä lompakko täynnä käteistä. Olen kaupan kassa siis.

[/quote]

Mene juttelemaan ongelmistasi lääkärille

Vierailija
15/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Electronit on vaihdettu Master Card Debitiin jo aikoja sitten.

Vierailija
16/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole köyhä, jolla on selvää rahaa kädessä:D

Luuserit ostaa velaksi.

Vierailija
17/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Visa Electronia maksaessa. Luullaanko mua siis köyhäksi?

Vierailija
18/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:31"]

[/quote]

Mene juttelemaan ongelmistasi lääkärille

[/quote]

Vai kutsunko suoraan ambulanssin piipaasedät hakemaan suljetulle? Hourin niin pahasti.

Vierailija
19/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole köyhä, en nuori enkä maksuhäiriöinen, päinvastoin. Silti minulla oli vain Visa Electron, kunnes vaihdoin pankkia, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi tuli kortti, jossa on myös luotto-ominaisuus. 

Olen vakavasti harkinnut siirtymistä käteiseen jo siitäkin syystä, että en pidä siitä, että minun tiedoillani käydään kauppaa. Kun käytät korttia, tiedot tallentuvat ja niitä käytetään markkinointiin.

Älkää viitsikö olla typeriä ja tietämättömiä.

Vierailija
20/28 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten trolleja kiinnostaa tietää että Electron on lakkautettu vuosia sitten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi