Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta varten säästetyt lapsilisät, sukulaisten säästämät rahat yms.

Vierailija
01.11.2014 |

Oikeudet näihin on kiellettävä alle 24-vuotiailta. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Samaa mieltä. Itsekin tuli rällättyä kaikki :/

Vierailija
2/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Eikö ole mahdollista opettaa laps(e/i)lle vastuullista rahankäsittelyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"]

[/quote]

Toivottavasti lapsilisät poistuu kokonaan, niin häipyy tämäkin ongelma niiltä, joiden ei tarvitse lapsilisiä lapsen elättämiseen laittaa, kuten lapsilisä on tarkoitettu!

Ketkä todellisuudessa niitä tarvitsee, saisivat vähintään saman summan jonkun muun tuen yhteydessä. Olisi mukava nähdä nämä lapsilisät lapsilleen keräävät vanhemmat sosiaalitoimistossa lapsilisä hakemuksia täyttämässä.

Vierailija
4/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10-vuotiaalle on kerätty hänen itsensä tietämättä kaikki lapsilisät ja osa sijoitettu niin, että tällä hetkellä hänellä on omaisuutta 11000 euroa. Opetamme häntä koko ajan vastuulliseen rahankäyttöön enkä usko, että hän koskaan tulee hassaamaan rahoja huolettomasti turhuuksiin. Hän on jo nyt hyvin vastuullinen rahankäyttäjä. Olen hänestä todella ylpeä.

Vierailija
5/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"]

[/quote]

Toivottavasti lapsilisät poistuu kokonaan, niin häipyy tämäkin ongelma niiltä, joiden ei tarvitse lapsilisiä lapsen elättämiseen laittaa, kuten lapsilisä on tarkoitettu!

Ketkä todellisuudessa niitä tarvitsee, saisivat vähintään saman summan jonkun muun tuen yhteydessä. Olisi mukava nähdä nämä lapsilisät lapsilleen keräävät vanhemmat sosiaalitoimistossa lapsilisä hakemuksia täyttämässä.

[/quote]

Kyllä minun lapseni tulee tarvitsemaan ihan oikeasti nämä rahat, kun hän aikuistuu. Hän voi käyttää ne omaan koulutukseensa, elämiseen opiskeluaikana jne.

Vierailija
6/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]

jaa kyllä mun lapsi elää vielä (toivottavasti) isompana kun lähtee opiskelemaan, saa silloin kivan summan. Että ihan lapsen elämiseen se menee

Vierailija
7/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:18"]

Ok. Samaa mieltä. Itsekin tuli rällättyä kaikki :/

[/quote]Vaikka sinä olit vastuuton rahojesi kanssa, se ei tarkoita, että muut toimivat samoin. Olen 22-vuotias ja mielestäni hoidan oikein mainiosta raha-asiani. Ei saa yleistää. 

Vierailija
8/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee lapsilisät lapsen tilille mutta sieltä sitten otetaan tarvittaessa lapsen omiin isompiin hankintoihin (huonekalut, harrastusvälineet ym.) ja jos teininä haluaa kalliita merkkivaatteita tms. Tämä siksi että jos sattuisikin tilanne että oma rahatilanne olisi huono, niin lapsen tarpeelliset hankinnat saisi silti ostettua. Mitään suurta summaa siellä tilillä ei ole.
Olen itse kasvanut perheessä missä edes harrastusvälineisiin ja perusjuttuihin ei ollut varaa, enkä halua että oma lapseni joutuisi kokemaan yhtä köyhän lapsuuden. (Vaikka toki se teki hyvää, oppi elämään säästeliäästi, mutta olin koulukiusattu ja masennuin ja syrjäydyin.)

Vierailija
9/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"] Oikeudet näihin on kiellettävä alle 24-vuotiailta.  [/quote] Toivottavasti lapsilisät poistuu kokonaan, niin häipyy tämäkin ongelma niiltä, joiden ei tarvitse lapsilisiä lapsen elättämiseen laittaa, kuten lapsilisä on tarkoitettu! Ketkä todellisuudessa niitä tarvitsee, saisivat vähintään saman summan jonkun muun tuen yhteydessä. Olisi mukava nähdä nämä lapsilisät lapsilleen keräävät vanhemmat sosiaalitoimistossa lapsilisä hakemuksia täyttämässä. [/quote] jaa kyllä mun lapsi elää vielä (toivottavasti) isompana kun lähtee opiskelemaan, saa silloin kivan summan. Että ihan lapsen elämiseen se menee

[/quote]

Eipä taida mennä lapsen elämiseen, jos isompana lähtee opiskelemaan? Lapsilisä on tarkoitettu toimeentuloturvaksi lapsiperheiden arkeen. Siksi se pitäisi poistaa niiltä, jotka eivät sitä lapsiperheen arkeen sitä tarvitse.

Vierailija
10/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]

Jos mä katson siis tarkemmin mihin rahani laitan ja säästän, vaikka tulot ei ole isot jotta lapseni saisi paremman alun elämälleen niin mun pitäisi menettää lapsilisät? Koska en juo tai polta ja "rällää", vaan käytän rahat lapseen ...
Ja " tein" myös lapsen niin että raha riittää ilman lapsilisääkin, en ole oikeutettu siihen?
Jos mä jatkossa säästän sen 104€ omasta rahasta lapselleni niin se on ok?

Vierailija
11/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi? Onko sinulta jotain pois? Rahan voi myös nostaa kotiin säästöön ja mennä sitten täyttelemään työtön -työtön Tarviin rahaa lappusta , eiks vaan?

En ymmärrä ihmisten katkeruutta...

Vierailija
12/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"] Oikeudet näihin on kiellettävä alle 24-vuotiailta.  [/quote] Toivottavasti lapsilisät poistuu kokonaan, niin häipyy tämäkin ongelma niiltä, joiden ei tarvitse lapsilisiä lapsen elättämiseen laittaa, kuten lapsilisä on tarkoitettu! Ketkä todellisuudessa niitä tarvitsee, saisivat vähintään saman summan jonkun muun tuen yhteydessä. Olisi mukava nähdä nämä lapsilisät lapsilleen keräävät vanhemmat sosiaalitoimistossa lapsilisä hakemuksia täyttämässä. [/quote] Miksi? Onko sinulta jotain pois? Rahan voi myös nostaa kotiin säästöön ja mennä sitten täyttelemään työtön -työtön Tarviin rahaa lappusta , eiks vaan? En ymmärrä ihmisten katkeruutta...

[/quote]

On suoraan minulta pois! Jollet tiennyt mistä ne rahat kerätään, voin hieman auttaa; ne kerätään veroina! Itselläni on yksi lapsi, josta maksetaan lapsilisä. Olen ottanut itselleni neljä kummilasta Keniasta, jokaiselle menee 25,-/kk, koska itse en sitä rahaa tarvitse.

Vierailija
13/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me keskituloiset emme saa tukia mistään, maksamme täyttä hoitomaksuja ja kaiken muunkin itse. Asumiskulut on pääkaupunkiseudulla suuret, joten kaikki hankinnat on mietittävä tarkkaan. Me elämme säästäväisesti ja laitamme lapsille osan lapsilisästä säästöön, koska yritämme kasvattaa sellaista sukupolvea, joka pärjää omilla säästöillä eikä yhteiskunnan tuilla. Uskon, että mallioppiminen on paras tapa opettaa.
Sen verran veroja elämäni aikana maksaneena koen lapsilisän vähintäänkin oikeutetuksi.

Vierailija
14/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"] Oikeudet näihin on kiellettävä alle 24-vuotiailta.  [/quote] Toivottavasti lapsilisät poistuu kokonaan, niin häipyy tämäkin ongelma niiltä, joiden ei tarvitse lapsilisiä lapsen elättämiseen laittaa, kuten lapsilisä on tarkoitettu! Ketkä todellisuudessa niitä tarvitsee, saisivat vähintään saman summan jonkun muun tuen yhteydessä. Olisi mukava nähdä nämä lapsilisät lapsilleen keräävät vanhemmat sosiaalitoimistossa lapsilisä hakemuksia täyttämässä. [/quote] Jos mä katson siis tarkemmin mihin rahani laitan ja säästän, vaikka tulot ei ole isot jotta lapseni saisi paremman alun elämälleen niin mun pitäisi menettää lapsilisät? Koska en juo tai polta ja "rällää", vaan käytän rahat lapseen ... Ja " tein" myös lapsen niin että raha riittää ilman lapsilisääkin, en ole oikeutettu siihen? Jos mä jatkossa säästän sen 104€ omasta rahasta lapselleni niin se on ok?

[/quote]

Ei sinun pitäisi olla oikeutettu siihen, jollet kerran sitä välttämättä tarvitse.

Vierailija
15/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:20"]

Me keskituloiset emme saa tukia mistään, maksamme täyttä hoitomaksuja ja kaiken muunkin itse. Asumiskulut on pääkaupunkiseudulla suuret, joten kaikki hankinnat on mietittävä tarkkaan. Me elämme säästäväisesti ja laitamme lapsille osan lapsilisästä säästöön, koska yritämme kasvattaa sellaista sukupolvea, joka pärjää omilla säästöillä eikä yhteiskunnan tuilla. Uskon, että mallioppiminen on paras tapa opettaa. Sen verran veroja elämäni aikana maksaneena koen lapsilisän vähintäänkin oikeutetuksi.

[/quote]

Lapsilisähän juuri on yhteiskunnan tuki, eli kasvatatte sellaista sukupolvea, jolle on kerätty "omat" säästöt yhteiskunnan tuista?

Millaisia lapsia ne kasvattavat, joilla ei ole samaa mahdollisuutta? eli esim. hoitajat, jotka tekevät arvokasta työtä, pienellä palkalla, mutta eivät pysty säästämään lapsilisiä omille lapsille. Olisikohan oikeudenmukaista, ettette saisi lapsilisiä, koska että tarvitse niitä?

Vierailija
16/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:20"]

Me keskituloiset emme saa tukia mistään, maksamme täyttä hoitomaksuja ja kaiken muunkin itse. Asumiskulut on pääkaupunkiseudulla suuret, joten kaikki hankinnat on mietittävä tarkkaan. Me elämme säästäväisesti ja laitamme lapsille osan lapsilisästä säästöön, koska yritämme kasvattaa sellaista sukupolvea, joka pärjää omilla säästöillä eikä yhteiskunnan tuilla. Uskon, että mallioppiminen on paras tapa opettaa. Sen verran veroja elämäni aikana maksaneena koen lapsilisän vähintäänkin oikeutetuksi.

[/quote]

Sama homma meillä hyvätuloisilla, mekään emme saa muuta tukea kun lapsilisät! Kyllä kaikkien pitää saada sosiaalitukia.

Vierailija
17/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:20"]

[/quote]

Lapsilisähän juuri on yhteiskunnan tuki, eli kasvatatte sellaista sukupolvea, jolle on kerätty "omat" säästöt yhteiskunnan tuista?

Millaisia lapsia ne kasvattavat, joilla ei ole samaa mahdollisuutta? eli esim. hoitajat, jotka tekevät arvokasta työtä, pienellä palkalla, mutta eivät pysty säästämään lapsilisiä omille lapsille. Olisikohan oikeudenmukaista, ettette saisi lapsilisiä, koska että tarvitse niitä?
[/quote]

Mistä tiedät, etten ole juuri pienipalkkainen sairaanhoitaja. Jos ostan esim. lastenvaatteet käytettyinä, säästän ruokaostoksista ja karsin lomamatkoista, mutta säästän lapsilleni, miksi en olisi oikeutettu lapsilisiin. Ihan omista kulutustottumuksistahan siinä on kyse. Eriasia on oikeasti suurituloiset, mutta niistä en tässä puhunutkaan.

Vierailija
18/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"] Oikeudet näihin on kiellettävä alle 24-vuotiailta.  [/quote] Toivottavasti lapsilisät poistuu kokonaan, niin häipyy tämäkin ongelma niiltä, joiden ei tarvitse lapsilisiä lapsen elättämiseen laittaa, kuten lapsilisä on tarkoitettu! Ketkä todellisuudessa niitä tarvitsee, saisivat vähintään saman summan jonkun muun tuen yhteydessä. Olisi mukava nähdä nämä lapsilisät lapsilleen keräävät vanhemmat sosiaalitoimistossa lapsilisä hakemuksia täyttämässä. [/quote] Miksi? Onko sinulta jotain pois? Rahan voi myös nostaa kotiin säästöön ja mennä sitten täyttelemään työtön -työtön Tarviin rahaa lappusta , eiks vaan? En ymmärrä ihmisten katkeruutta...

[/quote]

On suoraan minulta pois! Jollet tiennyt mistä ne rahat kerätään, voin hieman auttaa; ne kerätään veroina! Itselläni on yksi lapsi, josta maksetaan lapsilisä. Olen ottanut itselleni neljä kummilasta Keniasta, jokaiselle menee 25,-/kk, koska itse en sitä rahaa tarvitse.
[/quote]

Niin no sekö on sitten parempi että se raha suolletaan Keniaan mutta suomalaiselle lapselle ei saa säästää?
Sori en tajunnut.

Vierailija
19/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:16"] Oikeudet näihin on kiellettävä alle 24-vuotiailta.  [/quote] Toivottavasti lapsilisät poistuu kokonaan, niin häipyy tämäkin ongelma niiltä, joiden ei tarvitse lapsilisiä lapsen elättämiseen laittaa, kuten lapsilisä on tarkoitettu! Ketkä todellisuudessa niitä tarvitsee, saisivat vähintään saman summan jonkun muun tuen yhteydessä. Olisi mukava nähdä nämä lapsilisät lapsilleen keräävät vanhemmat sosiaalitoimistossa lapsilisä hakemuksia täyttämässä. [/quote] jaa kyllä mun lapsi elää vielä (toivottavasti) isompana kun lähtee opiskelemaan, saa silloin kivan summan. Että ihan lapsen elämiseen se menee

[/quote]

Eipä taida mennä lapsen elämiseen, jos isompana lähtee opiskelemaan? Lapsilisä on tarkoitettu toimeentuloturvaksi lapsiperheiden arkeen. Siksi se pitäisi poistaa niiltä, jotka eivät sitä lapsiperheen arkeen sitä tarvitse.

[/quote]

Huoltajien velvollisuus on kustantaa lapsensa eläminen siihen asti, kunnes toisen asteen koulutus on käyty loppuun, vaikka lapsi olisi jo täyttänyt 18 vuotta. Siitä näkökulmasta katsoen lapsilisät menevät ihan oikeaan käyttötarkoitukseen eli lapsen elättämiseen, jos niillä kerran tuetaan täysi-ikäisen lapsen opiskelua. Ei kukaan ole sanonut, että lapsilisä pitäisi kuluttaa aina juuri siinä kuussa kuin lapsilisä tilille tupsahtaa.

Vierailija
20/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:20"] Me keskituloiset emme saa tukia mistään, maksamme täyttä hoitomaksuja ja kaiken muunkin itse. Asumiskulut on pääkaupunkiseudulla suuret, joten kaikki hankinnat on mietittävä tarkkaan. Me elämme säästäväisesti ja laitamme lapsille osan lapsilisästä säästöön, koska yritämme kasvattaa sellaista sukupolvea, joka pärjää omilla säästöillä eikä yhteiskunnan tuilla. Uskon, että mallioppiminen on paras tapa opettaa. Sen verran veroja elämäni aikana maksaneena koen lapsilisän vähintäänkin oikeutetuksi. [/quote] Lapsilisähän juuri on yhteiskunnan tuki, eli kasvatatte sellaista sukupolvea, jolle on kerätty "omat" säästöt yhteiskunnan tuista? Millaisia lapsia ne kasvattavat, joilla ei ole samaa mahdollisuutta? eli esim. hoitajat, jotka tekevät arvokasta työtä, pienellä palkalla, mutta eivät pysty säästämään lapsilisiä omille lapsille. Olisikohan oikeudenmukaista, ettette saisi lapsilisiä, koska että tarvitse niitä? [/quote] Mistä tiedät, etten ole juuri pienipalkkainen sairaanhoitaja. Jos ostan esim. lastenvaatteet käytettyinä, säästän ruokaostoksista ja karsin lomamatkoista, mutta säästän lapsilleni, miksi en olisi oikeutettu lapsilisiin. Ihan omista kulutustottumuksistahan siinä on kyse. Eriasia on oikeasti suurituloiset, mutta niistä en tässä puhunutkaan.

[/quote]

Uskoin sinua ensimmäisessä kirjoituksessasi, missä sanoit olevasi keskituloinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä