Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkut ovat hoikkia ja perheelliset läskiä?

Vierailija
01.11.2014 |

Ei selitä syytä edes perinteinen "vapaa-aikana pennun kansa isi tahtoo olla". Eikö sen viisivuotiaankin voi lastata rattaille, rasvata laakerit ja juosta puolituntia kakaransa kanssa?

Perheen äiditkin, aina kuin pullat uunissa. Liekö joka päivä leivonta päivä. Pullat taikinoineen suusta sisään ja perseestä ulos eikä voi lapsia edes kävelylle.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ja margariini....

Perheellisenä minulla ei totisesti ole ollut aikaa leipoa pullia eikä syödäkään niitä. Kun on aktiivisten nopsajalkojen vanhempi voi vitsailla että toivottavasti saadaan juoda kakkukahvit rauhassa kun esikoinen päättää peruskoulun.

Vierailija
2/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siksi että sinkuilla on koko ajan haku päällä ja siksi pitää olla timmi. Koskee sekä miehiä että naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:12"]Ei selitä syytä edes perinteinen "vapaa-aikana pennun kansa isi tahtoo olla". Eikö sen viisivuotiaankin voi lastata rattaille, rasvata laakerit ja juosta puolituntia kakaransa kanssa?

Perheen äiditkin, aina kuin pullat uunissa. Liekö joka päivä leivonta päivä. Pullat taikinoineen suusta sisään ja perseestä ulos eikä voi lapsia edes kävelylle.
[/quote]parisuhde lihottaa.

Vierailija
4/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilla varmaan elintason nousu aiheuttaa ylen syömistä. samoinkuin raskaus jättää kiloja.

Vierailija
5/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde lihottaa, tämä on ihan tutkimuksissa todettu, ap on oikeilla jäljillä!

Vierailija
6/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä! Itse 2v ja 2kk lasten äitinä en todellakaan ole paksu :D nyt jo laihempi kuin sinkkuaikoina 8v sitten :) ei vaan aika riitä syömiseen ja vaikka herkuteltua tulee usein ei ne ehdi kertymään mihinkään!

Vierailija
7/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan v.. Olenkohan tietämättäni sinkku, kun olenkin hoikka? Pitääkin pitää puhuttelu miehelle että kenen on lapsi ja milloin suhteemme on päättynyt!

Vierailija
8/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä nykyään perheellisenä laihempi kuin sinkkuaikoina.

Tää on kyllä huono provo, ei oikein saa kunnollista keskustelua tästä aikaiseksi.

Vierailija
9/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:27"]

Voihan v.. Olenkohan tietämättäni sinkku, kun olenkin hoikka? Pitääkin pitää puhuttelu miehelle että kenen on lapsi ja milloin suhteemme on päättynyt!

[/quote]

Minä ilmeisesti seurustelen jonkun näkymättömän kanssa.

Vierailija
10/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni lapset on hyvä syy. Sukulaismies lihosi saatuaan lapsia, sanoi, ettei ole aikaa käydä salilla enää.

Vierailija
11/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskejä

Vierailija
12/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:18"]

Yksinkertaisesti siksi että sinkuilla on koko ajan haku päällä ja siksi pitää olla timmi. Koskee sekä miehiä että naisia.

[/quote]

Jos todella on niin, että sinkut ovat hoikempia, niin selitystä pitää varmaan etsiä jostain muualta kuin tästä olettamuksesta, että "koko ajan haku päällä" - ajatus pitää ihmisen hoikkana. Mistä siis on kyse? Osa ihmisistä on hoikkia tekemättä mitään sen kummempaa sen eteen. Kuulun itse tähän joukkoon. Olen myös sinkku. Luultavasti olisin hoikka, vaikka se vaatisi myös vaivannäköä. Yksi selitys olisi se, että hoikkana pysyvät pysyvät myös helpommin sinkkuina. Mistä se voisi johtua? Helppo selitys on se, että he miettivät ylipäätään valintojaan tarkemmin kuin ne, jotka eivät kontrolloin energian saantiaan niin paljon. Toinen selitys olisi se, että hoikkuuteen liittyy jotain sellaista, joka tekee parisuhteen muodostamisesta vaikeampaa. Mitä se olisi. Ehkä se, että antaa painon kertyä, kertoo siitä, että ihminen on itsensä ja sitten myös toisten suhteen joustavampi ja siten hänen kanssaan on helpompi elää. Kolmas selitys on se, että ylipäätään ei ole eroa varattujen ja sinkkujen hoikkuudessa, vaan kyse on harhasta, joka voisi selittyä vaikka sillä, että yksinäinen hoikka ihminen jotenkin pistää silmään helposti. Ihminen katselee mielellään jotain miellyttävää. Hoikkuus on miellyttävää. Jos kuitenkin hoikan rinnalla on kumppani, hoikka ei ehkä pistä niin silmään, koska siinä ei ole mitään erityistä. Yksinäinen hoikka on hieman poikkeusnäky.

Olipas hassuja ajatuksia. 

Vierailija
13/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monilla ihmisillä se mahdollisuus uuden kumpanin löytämiseen kasvattaa kummasti motivaatiota. Kun on vakiintuneessa parisuhteessa niin vähät vapaahetken käytetään "parisuhteen hoitoon", eli TV:n katseluun ja sipsin syöntiin puolison kanssa. En tarkoita haukkua muita, vaan esim. minulle itselläni on näin tapahtunut..

Vierailija
14/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut saman miehen kanssa lukioikäisestä, mutta lapset saimme vasta päälle kolmekymppisenä. Ennen lapsia oli oikeasti enemmän aikaa ja rahaa käydä liikkumassa: kävin monta kertaa viikossa tanssitunneilla (modernia/nyky/jazz/balettitekniikka jne) tanssiopistolla. Nautin näistä ohjatuista tunneista suunnattomasti, niillä opetettiin oikeita liikkeitä, askelkuvioiden nimet, ohjaaja kävi korjaamassa asentoa jne. En ole koskaan ollut kuntosalilla tai spinningissä kävijä tai yksin lenkille lähtijä. Hölkkää ja hiihtämistä olen aina inhonnut. Miehen vuortyökään ei lapsettomana haitannut menojani.

Mutta lasten synnyttyä ja miehen vuorotyön vuoksi en voinutkaan jatkaa noita tanssitunteja. Ne ovat tiettynä päinä viikossa eikä korvaavaa tuntia aikuisille harrastajille välttämättä ole, kuten esim. aerobiciin tms. "yleisjumppaan" on. Yritin käydä sambicissa tai spinningissä. En vain saa sellaisesta samanlaista liikunnaniloa kuin tanssista. Itse olen päivätyössä, mutta miehellä paljon iltoja ja viikonloppuja tai öitä. En siis voi sitoutua tiettyyn kellonaikaan. Ja niimpä pikkuhiljaa jäi harrastaminen ja liikkuminen. En löytänyt mieluista lajia tanssin tilalle. Yritin välillä lähteä vain kävelylle, mutta kun se ei vaan natsaa. Ja niimpä pikkuhiljaa myös kilot kertyivät.

Lisäksi varsinkin nuorempi lapsi on ollut tosi huono nukkumaan ja herää edelleen useimpina öinä kerran tai enemmän (2v asti jopa 10 kertaa/yö). En vain jaksa huonosti nukuttujen öiden ja työpäivän jälkeen lähteä vielä pois kotoa harrastamaan, kun kotonakin on tuhat ja yksi asiaa tehtävänä. Näitä hommia meillä ei ollut ennen lapsia (joka iltaista ruuanlaittoa tai lämmitystä, pyykkirumbaa, hiekkaa kulkeutuu sisään, yleistä järjestelyä ja lapsille oman läsnäolonsa antamista). Yhtäkkiä se oma aika on tosi vähissä eikä siksikään pääse/jaksa edes siihen perusjumppaan.

Lisäksi tanssitunnit on aika kalliita. Nykyisin etusijalla on lasten vaatteet, isomman harrastus, perheen menot. Ne omat kulut on aika taka-alalla.

Siinä on aika monta syytä miksi minulle kertyi kilot lapset saatuani päälle kolmekymppisenä.

Vierailija
15/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään mitä sattuu eikä ole aikaa urheilla... tuttu tekosyy 

Vierailija
16/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, siksi minä olen läski sinkku, kun en ole haluamassa parisuhdetta! Onneksi tämä yhtälö selvisi:-)

Vierailija
17/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkuilla on enemmän aikaa itselleen, enemmän aikaa ajatella itseään ja kuntoaan ja usein myös vähemmän stressiä. Haku päällä -teoria ei sovi ainakaan muhun, koska painoni ei ole noussut sen jälkeen, kun viitisen vuotta sitten päätin olla vapaaehtoisesti sinkku.

Vierailija
18/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna täytyy vielä yrittää saada joku, sitten kun on pulla uunissa, voi vasta hengähtää

Sinkkuna on paljon yksinäisyyttä. Lenkki ja puntti ovat hyviä lääkkeitä iltojen tyhjille tunneille

Vierailija
19/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse lihoin parisuhteen alusta 10kg ja poikaystävä 15kg. :D sinkkuna ollessa en pahemmin kokkaillut itselleni ja söin tosi huonosti. Tutustuin tuohon ja aloin kokkailla meille tosi usein. Nyt en enää saa hirveästi kokata kun teen liian hyvää ruokaa jota pitää aina ottaa lisää. :D

Vierailija
20/26 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:18"]No itse lihoin parisuhteen alusta 10kg ja poikaystävä 15kg. :D sinkkuna ollessa en pahemmin kokkaillut itselleni ja söin tosi huonosti. Tutustuin tuohon ja aloin kokkailla meille tosi usein. Nyt en enää saa hirveästi kokata kun teen liian hyvää ruokaa jota pitää aina ottaa lisää. :D
[/quote]

Se ei ole oarisuhteen syy vaan vika on siinä ettei ymmärretä kohtuuta. Ei ruoka syömällä lopu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi