Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalla asujat?

Vierailija
11.08.2008 |

Mua kiinnostaa, onko muuallakin maaseudulla tämmöistä?

Meidän kylässä asuu n. 250 ihmistä. Ikäjakauma on aika tasainen. Suurin osa on semmoisia, jotka on aina asunut täällä tai jossain muualla maaseudulla.

En tiedä kuvittelenko, mutta musta tuntuu, että mua pidetään jotenkin kummajaisena täällä. Jotain kuiskailuja ja juoruja olen kuullutkin. Olen vaatekaupassa töissä, joten seuraan muotia ihan töidenkin takia. En nyt aina pukeudu mitenkään viimeisen muodin mukaan, mutta haluan nyt aina kuitenkn laittaa puhtaat ja tilanteeseen sopivat vaatteet päälle. Esim. lenkille en lähde likaisissa verkkareissa vaan haluan laittaa jalkaan puhtaat ja mukavat urheiluhousut.

Siis voiko se olla maaseudulla niin ihmeellistä, että joku haluaa pukeutua tilanteen mukaan, eikä käyttää samoja verkkareita arkena ja pyhänä? Mun puolesta muut täällä olijat saa pukeutua kuinka itse haluaa, mutta tuntuu niin oudolta, että sit arvostellaan pukeutumista, joka ainakin mun mittapuun mukaan on ns. normaalia pukeutumista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut omalta kohdaltani sellasta. Tosin asun pienemmässä paikassa. Täällä kyllä pukeudutaan vapaa aikana tilanteen mukaan, työvaatteet onkin sitte toista esim rautakauppaan voidaan mennä työvaatteissa. itsekkin olen muualta tullut

Vierailija
2/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. Ei niitä toisia todennäköisesti kuule kiinnosta vaatteesi, tuskin kukaan huomaakaan ovatko mukavat urheiluhoususi tulleet juuri pesusta vai piditkö niitä jo eilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan mihinkään tuollaiseen törmännyt. Ilmeisesti sun käsitys normaalista eroaa jotenkin yleisestä käsityksestä. En kyllä tunne ketään, joka ensinnäkään käyttäisi samoja verkkareita aina, saati sitten likasia. Että aika ihmeelliseen paikkaan olet kieltämättä osunut.

Vierailija
4/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa pikkukylissä jaksetaan juoruilla ja ihmetellä naapureiden tekemisiä loputtomasti, hulluksi tulet jos alat niitä miettimään tai yrität jotenkin sopeutua massaan. Jos eivät juoruisi pukeutumisesta niin keksisivät varmasti jotain muuta jutunjuurta. Koita vaan sopeutua!

Vierailija
5/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen mukaan pukeutuminen on ihan normaalia ja puhtaat vaatteet. Toki rautakaupasta voi kipaista hakemassa maalipurkin työhaalareissa ja huivissa jos maali on kesken loppunut, jos taas lähtee turkissa ja korkkareissa aamulla koiran kusetukseen, saa varmasti selittää, että kaupunkiin olen menossa, vaikka kai nuo naapurit sen arvaakin vaatetuksesta.

Vierailija
6/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan ja pukeudutaan ihan kuten muuallakin maailmassa, ei mikään ryysyranta meidänkään ´lande=)

Mutta kyllä minä kieltämättä kattelisin hiukan pitkään lenkille tälläytynyttä tyyppiä..

Vierailija
7/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kylässä ei ihmiset ole yleensä mitenkään sottaisempia kuin muuallakaan. Ihan puhtaita vaatteita nuo suurimmaksi osaksi pitävät. Jospa olet sitten 'olevinasi' jotain erikoista, sehän ei maalaisia tai muitakaan miellytä.