Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua pelottaa, kun poika menee kaverinsa mopon kyytiin.

Vierailija
17.09.2021 |

En tiedä miksi, mutta mulla on ihan hirveä tunne tästä. Olen pojallekin sanonut, että järki päässä ja silmät auki itsekin, jos kuski ei jotain huomaa. Kuulin kerran kun tämä poika oli meillä, miten hän selitti siitä, miten oli ajanut kaverin kanssa kilpaa. Pojalta kysyin jälkeenpäin, että millainen kuski tämä kaveri on ja väitti, että ajaa kyllä liikennesääntöjen mukaan ETENKIN jos on tyttöjä kyydissä. Myönsin hänelle, että kuulin mitä tämä kaveri itse kehui meillä ollessaan, johon poika sanoi, että ei se niin aja, jos kaveri on kyydissä. Mua pelottaa päästää lapseni tuollaisen kaverin kyytiin. Mies on kuitenkin sitä mieltä, että parempi antaa itse suoraan lupa kyytiin menoon, koska luulee, että poika tekisi sen joka tapauksessa, vaikka sitten salaa. Pelottaako teitä päästää nuorianne muiden kyytiin vai olenkohan vain liian herkkä nyt?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä se. Turvallisuus ensin. Pitäisi miettiä tietenkin kyytejä tai millä poika pääsee liikkumaan. Parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
2/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä pelotti. Olin onnellinen, kun mopoajat oli meillä ohi ja molemmat oli vielä hengissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla on mopo ja kyllä muakin aina vähän jännittää, kun se sillä jonnekin lähtee. Aina sanon, että aja varoen ja muistutan, että ei kannata pitää liikaa oikeuksistaan kiinni, koska aina häviää jos auton kanssa törmää.

Vierailija
4/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika herkkä kyllä. Aina jollekin tietysti jotakin sattuu, mutta isolle osalle ei koskaan mitään. Lue tilastoja. Itse turvaudun aina niihin, jos joku alkaa ahdistamaan. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
5/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äidinvaisto varottaa, että jotain ikävää on tapahtumassa. Nyt toimi ja kiellä mopoilu ennenkuin mitään sattuu. Äidinvaisto on aina oikeassa. Tiedät, millainen riski kaahaileva mopojonne sun lapsen turvallisuudelle on. Tee jotain.

Vierailija
6/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kypärä pojalla on? Olettehan itse sen ostaneet, jotta voitte varmistua kunnosta?

Vierailija
7/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran naapuri ja kaverinsa kuolivat mopo-onnettomuudessa ihan kodin lähellä, yksi kaveri ajoi viimeiset ajonsa siltarumpuun ja viime kesänä soitin kuolevalle ihmiselle ambulanssin. Viimeisin oli täysin autoilijan syy, eikä kaksipyöräisen kuski ehtinyt reagoida mitenkään.

Meille ei tule mopoa eikä moottoripyörää, ei miehelle eikä teineille. Teineille ei myöskään ole asiaa kavereiden kyytiin. Olen muuten rento äiti, mutta tässä menee tiukka raja (kuin myös sähköskuuteissa).

Teinit tietävät syyt neuroottisuuteeni ja ainakin vielä ovat ihan ok asian kanssa.

Täällä meillä päin ei tosin ajella mopoilla juuri muutenkaan.

Vierailija
8/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran ootte luvanneet niin miksi vingut? Lopeta tuo vinkuminen tai tee asialle jotain. Täällä itkemällä asia ei muutu.

Vierailija
9/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerran naapuri ja kaverinsa kuolivat mopo-onnettomuudessa ihan kodin lähellä, yksi kaveri ajoi viimeiset ajonsa siltarumpuun ja viime kesänä soitin kuolevalle ihmiselle ambulanssin. Viimeisin oli täysin autoilijan syy, eikä kaksipyöräisen kuski ehtinyt reagoida mitenkään.

Meille ei tule mopoa eikä moottoripyörää, ei miehelle eikä teineille. Teineille ei myöskään ole asiaa kavereiden kyytiin. Olen muuten rento äiti, mutta tässä menee tiukka raja (kuin myös sähköskuuteissa).

Teinit tietävät syyt neuroottisuuteeni ja ainakin vielä ovat ihan ok asian kanssa.

Täällä meillä päin ei tosin ajella mopoilla juuri muutenkaan.

Meilläkin mopoilu on kieltolistalla, mutta miksi ihmeessä sähköskuutit?

Vierailija
10/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoilu on todella vaarallista. Mulla 12v poika ja toivon, että tästä asiasta ei hänen kanssaan tarvitse ottaa kovasti yhteen. Meillä ei mopoilla.

Vierailija
11/14 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaikeaa ne rajat on vetää? Jos et halua lapsen mopoilevan, lapsi ei mopoile.

Vierailija
12/14 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä mammoja täällä. Kyllähän tuon ikäiset nyt mopoilee, kielsitte tai ette. Parempi puhua rehellisesti pelisäännöt selviksi kuin alkaa kaikkea kieltämään. Kielletty hedelmä houkuttaa eniten.

Vierailija
13/14 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi tehdä uuden lapsen.

Vierailija
14/14 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen kypärä pojalla on? Olettehan itse sen ostaneet, jotta voitte varmistua kunnosta?

Käytettynä kirpparilta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme