Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole eronnut kirkosta

Vierailija
01.11.2014 |

Osallistun jatkossakin lastenne kerhomaksujen maksamiseen, diakonissojen antaman avun kustantamiseen ja vanhustenne päiväpiirien maksamiseen.

Eipä kestä kiittää.

Autan mielelläni teitä, jotka mieluummin ryyppäätte ja tupakoitte kirkollisveronne.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huvittaa se kirkkoon kuulumattomien tekopyhyys, kun he sanovat, että antavat kirkollisveroa vastaavan summan esim. Punaiselle Ristille tai muulla tavoin hyväntekeväisyyteen. Kuvittelevatko he, että kirkkoon kuuluvat eivät sen kirkollisveron lisäksi koskaan anna mihinkään keräyksiin rahaa? Ihan samalla tavalla antavat, ja siihen päälle vielä maksavat sen kirkollisveron. Ja kirkossa käydessään antavat vielä kolehtiin, ja sekin käytetään useimmiten seurakunnan sisäiseen hyväntekeväisyyteen. Turha siis vedota siihen näkökulmaan, että annetaan sama summa muuhun hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
2/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:01"]Ihan huvittaa se kirkkoon kuulumattomien tekopyhyys, kun he sanovat, että antavat kirkollisveroa vastaavan summan esim. Punaiselle Ristille tai muulla tavoin hyväntekeväisyyteen. Kuvittelevatko he, että kirkkoon kuuluvat eivät sen kirkollisveron lisäksi koskaan anna mihinkään keräyksiin rahaa? Ihan samalla tavalla antavat, ja siihen päälle vielä maksavat sen kirkollisveron. Ja kirkossa käydessään antavat vielä kolehtiin, ja sekin käytetään useimmiten seurakunnan sisäiseen hyväntekeväisyyteen. Turha siis vedota siihen näkökulmaan, että annetaan sama summa muuhun hyväntekeväisyyteen.
[/quote]

en ymmärrä miksi kenenkään pitäisi vedota mihinkään. En usko mielikuvitusolentoihin, helvettiin tai taivaaseen niin miksi hitossa mun pitäis olla osa kulttia joka on tehnyt vuosien saatossa enemmän pahaa kuin hyvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas huvittaa joidenkin hirveä tarve toitottaa sitä, miten juuri he laittavat hyväntekeväisyyteen enemmän kuin kukaan muu. Muut ovat tekopyhiä, itse ollaan oikeasti pyhiä ja ainakin nyt niiden kirkkoon kuulumattomien yläpuolella.

Vierailija
4/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuulumisen aikana käytimme palveluita 5 kertaa. Kaksi lasta kastettiin ja toinen lapsi kävi kolme kertaa kerhossa. Veroja maksoimme vielä viime vuonna yhteensä 1300€. Joten 20 vuoden aikana olemme kyllä maksaneet hyvän hinnan näistä palveluista. Lapset kuuluvat vielä kirkkoon omasta tahdostaan, haluavat käydä rippikoulun. Rippikoulustakin joudun maksamaan erikseen :( Sen 20 vuotta olin tapakristitty, kadun että opetin myös lapseni siihen. Mieluummin olisin antanut lasten käydä ET tunneilla ja vasta täysi-ikäisenä valita oman uskontonsa. Itse olen käynyt pyhäkoulun, rippikoulun, seuroja ja lukenut raamatun kolmesti läpi, mutta mitään valaistusta en koskaan ole kokenut. Olen täysin negatiivinen ateisti ja siihen ei kukaan voi vaikuttaa syylistämällä minua.

Vierailija
5/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivaa tuo kirkollisvero :/ Kuulun nykyään kirkoon (tapaluterilainen) ja kunhan valmistun yliopistosta ja siirryn työelämään (sormet ristissä työnsaannin puolesta), niin palkasta menee osa kirkollisveroon. Se summa on kuitenkin mielestäni hirvittävän suuri :/ Sillä rahalla voisin tehdä vuosittain viikonloppuloman lentokoneella ulkomaille ja yöpyä ihan hyvässä hotellissa. Se on paljon rahaa, ainakin nyt opiskelijan näkökulmasta katsoen. Ja kun mä en mitään kirkon palveluja käytä, enkä oikein ole uskossakaan. Kerran pari vuodessa tulee käytyä kirkossa, koska _poikaystäväni opiskelee papiksi_. Ja tässähän tää ongelma on: ei varmaan poikaystävä hirveästi innostuisi jos minä rahaa säästääkseni eroaisin kirkosta..

Argh! Hitsit, kun mulla olisi varmasti muutakin käyttöä sille rahalle, kuin seurakuntamummojen kahvien kustantaminen. Esim. omat harrastukset, jotka vievät hirveästi rahaa. 

Vierailija
6/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:01"]Ihan huvittaa se kirkkoon kuulumattomien tekopyhyys, kun he sanovat, että antavat kirkollisveroa vastaavan summan esim. Punaiselle Ristille tai muulla tavoin hyväntekeväisyyteen. Kuvittelevatko he, että kirkkoon kuuluvat eivät sen kirkollisveron lisäksi koskaan anna mihinkään keräyksiin rahaa? Ihan samalla tavalla antavat, ja siihen päälle vielä maksavat sen kirkollisveron. Ja kirkossa käydessään antavat vielä kolehtiin, ja sekin käytetään useimmiten seurakunnan sisäiseen hyväntekeväisyyteen. Turha siis vedota siihen näkökulmaan, että annetaan sama summa muuhun hyväntekeväisyyteen. [/quote] en ymmärrä miksi kenenkään pitäisi vedota mihinkään. En usko mielikuvitusolentoihin, helvettiin tai taivaaseen niin miksi hitossa mun pitäis olla osa kulttia joka on tehnyt vuosien saatossa enemmän pahaa kuin hyvää?

[/quote]

Ateistit juuri ovat niitä, jotka vetoavat siihen hyväntekeväisyyteen. Kirkkoon kuuluva ei oikein ymmärrä tätä näkökulmaa, jolla kirkkoon kuulumattomat yrittävät selittää, että sama summa menee hyväntekeväisyyteen kuin menisi kirkollisveroon. En muutenkaan oikein usko, että kukaan oikeasti laittaisi vaikkapa tonnia per perhe johonkin nälkäpäiväkeräykseen.

Vierailija
8/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:01"]

Ihan huvittaa se kirkkoon kuulumattomien tekopyhyys, kun he sanovat, että antavat kirkollisveroa vastaavan summan esim. Punaiselle Ristille tai muulla tavoin hyväntekeväisyyteen. Kuvittelevatko he, että kirkkoon kuuluvat eivät sen kirkollisveron lisäksi koskaan anna mihinkään keräyksiin rahaa? Ihan samalla tavalla antavat, ja siihen päälle vielä maksavat sen kirkollisveron. Ja kirkossa käydessään antavat vielä kolehtiin, ja sekin käytetään useimmiten seurakunnan sisäiseen hyväntekeväisyyteen. Turha siis vedota siihen näkökulmaan, että annetaan sama summa muuhun hyväntekeväisyyteen.

[/quote]

Kummasti kirkkoon kuuluvat luulevat olevansa jotenkin "parempi" ihmisiä kirkollisveroa maksaessaan.Jokainen antaa jos haluaa tai on antamatta. Itse en anna mihinkään hyväntekeväisyyteen ihan periaattteesta. En ole maksanut koskaan kirkollekaan sentti, kun en ole koskaan kirkkoon kulunutkaan. Ihan omaan napaan olen laittanut ja laitan kaikki rahat.

Vierailija
9/9 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:34"]

Mua vaivaa tuo kirkollisvero :/ Kuulun nykyään kirkoon (tapaluterilainen) ja kunhan valmistun yliopistosta ja siirryn työelämään (sormet ristissä työnsaannin puolesta), niin palkasta menee osa kirkollisveroon. Se summa on kuitenkin mielestäni hirvittävän suuri :/ Sillä rahalla voisin tehdä vuosittain viikonloppuloman lentokoneella ulkomaille ja yöpyä ihan hyvässä hotellissa. Se on paljon rahaa, ainakin nyt opiskelijan näkökulmasta katsoen. Ja kun mä en mitään kirkon palveluja käytä, enkä oikein ole uskossakaan. Kerran pari vuodessa tulee käytyä kirkossa, koska _poikaystäväni opiskelee papiksi_. Ja tässähän tää ongelma on: ei varmaan poikaystävä hirveästi innostuisi jos minä rahaa säästääkseni eroaisin kirkosta..

Argh! Hitsit, kun mulla olisi varmasti muutakin käyttöä sille rahalle, kuin seurakuntamummojen kahvien kustantaminen. Esim. omat harrastukset, jotka vievät hirveästi rahaa. 

[/quote]

Sut on aivopesty uskomaan että kirkkoon kuuluminen olisi jotenkin pakollista,parantaisi sua ihmisenä ja elämä olisi jotenkin hononmpaa ilman kirkkoa. No ihan kastamattomana vuosikymmenen kokemuksesta avoin sanoa että ei ole elämä sen kummempaa.