Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako aikuiset leikkiä lasten leikkipuistossa?

Vierailija
17.09.2021 |

Saako aikuiset halutessaan leikkiä lasten leikkipuistossa ilta-aikaan? Mikä laki tai järjestyssääntö kieltää sen?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta miksi haluaisi?

Vierailija
62/82 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta miksi haluaisi?

Saattaapa vaan haluta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin oon, tosin päivällä. Ja oli mulla pari lastakin mukana.

Vierailija
64/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei kukaan ihmettele sitä, jos aikuinen on lasten kanssa leikkipuistossa.

65/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

66/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai keinumassa ja kiipeilemässä? 😂

Vierailija
67/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina käytiin kämppiksen kanssa usein viereisessä leikkipuistossa keinumassa. Ja vielä nykyäänkin näin 30-vuotiaana joskus iltakävelyllä saatan pysähtyä leikkipuiston kohdalla ja istahtaa keinuun joksikin aikaa.

Teen töitä lasten kanssa ja leikkipuistoon mentäessä lapset kysyy innoissaan mukaan esimerkiksi liukumäkeen.

Vierailija
68/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen asettelu on virheellinen.

"Saako aikuiset leikkiä leikkipuistossa?"

Korjasin.

Vierailija
69/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai keinumassa ja kiipeilemässä? 😂

Edes vaikka olisi keinumassa tai kiipeilemässä. Lapset antavat ikään kuin luvan olla lapsellinen.

Vierailija
70/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjasin.

Mutta joidenkin mielestä leikkipuistot ovat nimenomaan tarkoitetut lapsille.

Vierailija
71/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin.

Niin ne miettii ja jos ei ole lapsia niin epäillään että siellä ollaan vaan juovuksissa.

Vierailija
72/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jätetään leikkipuistot lapsille". Ok, sopii. Mutta jätetäänhän sitten myös ne aikuisten ulkotreenipaikat aikuisille? Tosi usein näkee kun aikuiset tuo lapsiaan niihin heilumaan

Voi, voi :(. Teitkö tämän aloituksesi siksi, että joku on tullut lapsensa kanssa treenipaikalle?

Voi sua raukkaa, menet kostoksi lasten leikkipaikalle :D.

Ei ollut ap. Tässä on nyt kyse leikkipuiston yhteydessä olevan koripallokentän iltakäytöstä, jota paikalliset kerrostalokyttääjät yrittävät estää joukkovoimalla.

Iltakäytössä voi tulla meluhaittaa, riippuen miten myöhäisestä ajankohdasta on kyse. Jos on isompi joukko pelaamassa, niin kielenkäyttö ja sen volyymikin voi olla mitä tahansa.

Meillä taloyhtiön "pelipaikka" on meidän seinän takana ja täytyy sanoa, että kyllä joku pallon mäiskintä (tennis, jalkapallo) ärsyttää makkarin seinää vasten myöhään illalla. Keppariharrastajista ei ole ollut haittaa, he ovat nykyään suurin käyttäjäryhmä.

Vierailija
73/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin.

Niin ne miettii ja jos ei ole lapsia niin epäillään että siellä ollaan vaan juovuksissa.

Yleisellä paikalla oleminen juopumisena on kuitenkin eri asia kuin aikuinen leikkipuistossa. Ei jälkimmäistä voi kieltää millään säädöksellä.

Vierailija
74/82 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jätetään leikkipuistot lapsille". Ok, sopii. Mutta jätetäänhän sitten myös ne aikuisten ulkotreenipaikat aikuisille? Tosi usein näkee kun aikuiset tuo lapsiaan niihin heilumaan

Voi, voi :(. Teitkö tämän aloituksesi siksi, että joku on tullut lapsensa kanssa treenipaikalle?

Voi sua raukkaa, menet kostoksi lasten leikkipaikalle :D.

Ei ollut ap. Tässä on nyt kyse leikkipuiston yhteydessä olevan koripallokentän iltakäytöstä, jota paikalliset kerrostalokyttääjät yrittävät estää joukkovoimalla.

Iltakäytössä voi tulla meluhaittaa, riippuen miten myöhäisestä ajankohdasta on kyse. Jos on isompi joukko pelaamassa, niin kielenkäyttö ja sen volyymikin voi olla mitä tahansa.

Meillä taloyhtiön "pelipaikka" on meidän seinän takana ja täytyy sanoa, että kyllä joku pallon mäiskintä (tennis, jalkapallo) ärsyttää makkarin seinää vasten myöhään illalla. Keppariharrastajista ei ole ollut haittaa, he ovat nykyään suurin käyttäjäryhmä.

Ihan varmasti voikin, mutta tässä keississä oli vain ja ainoastaan kyse siitä, että paikallisten vanhempien mukaan aikuiset vievät lapsilta mahdollisuuden pelata (ja taas: ilta-aikaan, jolloin lasten pitäisi olla rauhoittumassa yöpuuta varten), joten he haluavat kieltää aikuisilta pääsyn leikkipuiston kentälle.

Vierailija
75/82 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että koriskenttä on rakennettu leikkipuisto sisäpuolle pitäisi kertoa normijärjellä varustetulle aikuiselle että se on tarkoitettu ensisijaisesti lapsille. Ei moni muukaan asia ole lailla kielletty mutta ei silti ole kaiken oikeudemukaisuuden tajun mukaan sopivaa. Joten lakipykälien perään kysely on turhaa saivartelua. Teidän aikuisten pitää vaan jaksaa etsiä itsellenne toinen kenttä eikä viedä kenttää heikommiltanne. Teillä aikuisina on myös kykyä ja mahdollisuus tehdä aloite kunnan suuntaan uudesta koriskentästä.

Vierailija
76/82 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen pääseväni keinumaan oikein kunnolla sellaiseen lapsuudesta tuttuun keinuun. Leikkipuistojen keinut vaan ovat niin turkasen kapeita, ettei tällainen aikuinen nainen mahdu sellaiseen edes istumaan. Kotoa löytyy mummon vanha kiikkustuoli ja äidin luota kunnon pihakeinu, mutta ei ne riitä, niillä ei saa kunnon vauhteja. Aikuisille tarvitaan kunnollisia, aikuisten mitoille tehtyjä leikkipuistoja!

T: N51v

Vierailija
77/82 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saattavat kesäisin leikkiä ulkona yhdeksäänkin asti. Joten oliko teidän keississä todella kyse siitä että menette sinne yhdeksän jälkeen - mikä ei pitäisi enää haitata muuta kuin lähellä asuvia lapsia metelillään - vai oletteko lapsettomia ihmisiä jotka kuvittelevat että lasten pitää olla nukkumassa jo iltakuudelta?

Vierailija
78/82 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle kysymys: mikset mene koriskentälle, joka ei ole leikkipuistossa? Vai onko tilanne se, että siellä on muita aikuisia etkä uskalla mennä ajamaan heitä pois, mutta lapsia vastaan sulla on helppo ylivoima ja saat helposti kentän itsellesi? Juuri tämän takia se kenttä on rakennettu leikkipuiston sisälle, koska muilla yleisillä kentillä lapsilla ei ole mitään jakoa aikuisia vastaan kun taistellaan siitä, että kuka saa kenttää käyttää. Oletko ihminen, joka vie lapselta tikkarin?

Tuolla laissa mainitaan, että "häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty: 2) toistuvilla uhkaavilla eleillä, hyökkäävillä liikkeillä, suullisesti esitetyillä uhkailuilla ja muulla vastaavalla, pelkoa herättävällä uhkaavalla käyttäytymisellä"

Jos leikkipuiston kentälle puskee joukko 100-kiloisia miehiä pelaamaan niin tuollaisen kovaa juoksevan ison miehen ruumiin massa on lapseen törmätessään erittäin vaarallinen, jopa tappava. Ja aikuisten heitot ovat myös kovia. Nämä aikuiset eivät varmasti pysty 100-prosenttisesti takaamaan etteivätkö kentällä tai sen laidalla olevat lapset olisi vaarassa. Joten tällainen toiminta on uhkaavaa ja pelkoa herättävää käytöstä lasten näkökulmasta.

Joten aloittaja: mene nyt vaan ja etsi toinen kenttä, joka ei ole leikkipuiston sisällä. Jätä lapsille mahdollisuus liikuntaan.

Vierailija
79/82 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai niihin aikuinen mahu leikkimään ja liekkö tarkoitettu siihen. Oispa kivaa jäähä jumiin johonkin vehkeeseen ja soittaa häkeen että jäin jumiin täällä lasten leikkipuistossa. Pääsee uutisiin ja koko kaupunki nauraa. Joku ottaa kännykällä kuvia ja sinusta tulee meemi YouTubeen.

Vierailija
80/82 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö voisi hankkia aikuisille omat, ettei lasten vieterilelut romahda painosta sivusuuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän