Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö koulutus

Vierailija
31.10.2014 |

Hei!

Olen vasta nyt syksyllä aloittanut lähihoitaja opiskelut ammattikoulussa. Haavena on tulevaisuudessa päästä kätilö hommiin. Nyt kun on puolet ensimmäisesta jaksosta käytyy, rupee tuntuu silta, etta en saa lähihoitaja kolulutuksesta oikein mitään kätilöopintoja varden. Tai saanko? Viimeisena vuonna on minulla mahdllisuus erikoistua sairaanhoitaajaksi, mutta auttaako sekin? Tai kannattaisko nyt seuraavassa haussa hakee suoraan kätilöksi? En vaan tiedä, miten ne asiat täällä suomessa menee. 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:31"]

Taidat olla joku somppuneekeri. Täällä Suomessa ei synnytetä puissa ja pusikoissa, niinkuin te bantuneekerit. Eli lähdepä muualle harjoittamaan pelleilyäsi.

[/quote]

En todellakaan ole mikän neekeri. Ens kerralla, kun lähdeet viroon hakemaan halpa kalja, niin mietti ensin, etta kannattaako. Jospa ne ihmisetkin ketkä sitä valmistaa on syntyny jossain puskassa. Ihan niin kuin täällä suomessa olisi kaikki täydellista ja kukan ulkomaalainen ei voi täällä asua eikä opiskella. Säälin teitä rasistejä. Hankkikaa itsellenne elämä!

Vierailija
2/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:56"]yritä päästä sairaanhoitajalinjalle tai suoraan kätilölinjalle (onko sellainen mahdollista enää?). Muuten tuntuu että menee hukkaan kyllä vuosia, toki saahan sieltä paljon perushoitoa - koulutus on aina hyväksi. t kätilö
[/quote]

Kyllä pääsee suoraan kätilölinjalle. Ap:lle suosittelen lähihoitajaopintojen suorittamista loppuun, saat hyvät pohjatiedot/taidot ammattikorkeaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:57"]

Eli sis mun kannataa ainakin kokeilla, eikö vaan. Mä oikeasti hain jo viime kevällä, mutta en mennyt päässykokeisiin, koska luulin, etta tarvin jonkunlaisen sosiaali-ja terveysalan koulutuksen, jotta pääsisin sinne.

[/quote]

Ei apuva.  Oikeastiko joku tekee näitä eläman kannalta aika tärkeitä päätöksiä luulotiedon varassa.  Hakekaa nyt hyvät ihmiset sitä oikeaa tietoa koulutusvaihtoehdoista jostain muualta kuin täältä keskustelupalstoilta.

T. Ope

Vierailija
4/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:48"] On siellä se vaihtoehto. Sairaanhoito ja huolenpito. Tai onko se eri asia? [/quote]   On se aivan eri asia. Olet sairaanhoitoon ja huolenpitoon erikoistunut lähihoitaja, kun sen käyt. Sairaanhoitajuus on sitten ihan oma juttunsa, se vaatii 3,5vuotta ammattikorkeakoulussa. Tällä hetkellä on äärimmäisen vaikeaa päästä edes sairaanhoitajan pääsykokeisiin, C:n lukiopapereilla ei pääse edes valintakokeeseen, eikä välttämättä M:n.  [/quote] Älä hupsi. Terkuin b:n papereilla syksyllä Turussa aloittanut

[/quote]

Kuinka ihmeessä sait noilla papereilla kutsun valintakokeisiin? Eikö kutsujen alin pisteraja ollut 27p.? No mutta sulla on sitten ollut lukiotodistuksessa hyvät arvosanat :)

T.Myös Turussa syksyllä alottanut

Vierailija
5/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:48"] On siellä se vaihtoehto. Sairaanhoito ja huolenpito. Tai onko se eri asia? [/quote]   On se aivan eri asia. Olet sairaanhoitoon ja huolenpitoon erikoistunut lähihoitaja, kun sen käyt. Sairaanhoitajuus on sitten ihan oma juttunsa, se vaatii 3,5vuotta ammattikorkeakoulussa. Tällä hetkellä on äärimmäisen vaikeaa päästä edes sairaanhoitajan pääsykokeisiin, C:n lukiopapereilla ei pääse edes valintakokeeseen, eikä välttämättä M:n.  [/quote] Älä hupsi. Terkuin b:n papereilla syksyllä Turussa aloittanut

[/quote]

Kuinka ihmeessä sait noilla papereilla kutsun valintakokeisiin? Eikö kutsujen alin pisteraja ollut 27p.? No mutta sulla on sitten ollut lukiotodistuksessa hyvät arvosanat :)

T.Myös Turussa syksyllä alottanut

[/quote]

Edellinen lisää vielä, että mulla on C:n paperit ja kasin keskiarvo lukiosta ja luulin olleeni ns. heikompaa ainesta näillä pohjilla.

Vierailija
6/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavinta tässä on se, että olet jo aloittanut opinnot ja silti luulit vielä valmistuvasi sairaanhoitajaksi. Ne on kaksi täysin eri asiaa. T. Lähäri.

Vierailija
7/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:15"]Huolestuttavinta tässä on se, että olet jo aloittanut opinnot ja silti luulit vielä valmistuvasi sairaanhoitajaksi. Ne on kaksi täysin eri asiaa. T. Lähäri.
[/quote]

Ajattelin aivan samaa. Miten kummassa ap on saanut päähänsä että valmistuu sairaanhoitajaksi??

Vierailija
8/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:52"]

On minulla ylioppilastutkinto. Eli se ei ole esteenä. 

Mietin just sitä, etta kannattaako ns tuhlata 2,5 vuotta lähihoitaja kolutukseen, kun loppupelissä siitä ei ole mun tapauksessa mitään hyödyä.

[/quote] ylioppilaana sinun kannattaa pyrkiä suoraan opiskelemaan sairaanhoitajaksi. En ymmärrä jos yo alkaa opiskelemaan lähihoitajaksi, vai onko niin että ei pääse opiskeleen suoraan sairaanhoitajaksi ja haluaa hoitoalalle

Vierailija
9/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Helsingissä ei onnistuisi. Minulla on E, C, C, M enkä päässyt viime vuonna pääsykokeisiin. Lukion keskiarvo 7,9. 

Vierailija
10/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet käynyt lukion (kurssit + kirjoitukset), niin hae ihmeessä ensi keväänä ammattikorkeakouluun kätilöksi, sairaanhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi. Älä kuitenkaan nyt lopeta lähihoitajakoulua kesken ennen kuin tiedät päässeesi amk:hon. Ammattikorkeakouluun vaaditaan toiseen asteen koulutus (lukio/ammattikoulu), mutta nimenomaan sosiaali- ja terveysalan koulutusta ei vaadita.

Vierailija
11/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:39"]Hei!

Olen vasta nyt syksyllä aloittanut lähihoitaja opiskelut ammattikoulussa. Haavena on tulevaisuudessa päästä kätilö hommiin. Nyt kun on puolet ensimmäisesta jaksosta käytyy, rupee tuntuu silta, etta en saa lähihoitaja kolulutuksesta oikein mitään kätilöopintoja varden. Tai saanko? Viimeisena vuonna on minulla mahdllisuus erikoistua sairaanhoitaajaksi, mutta auttaako sekin? Tai kannattaisko nyt seuraavassa haussa hakee suoraan kätilöksi? En vaan tiedä, miten ne asiat täällä suomessa menee. 
[/quote]

Jos sä opiskelet lähihoitajaksi, voit suuntautua sairaanhoitoon ja huolenpitoon, mutta et tietenkään valmistu sairaanhoitajaksi, vaan olet lähihoitaja, joka on suuntautunut em.
Mistä olet saanut päähäsi, että aloittaessasi lähihoitajan opinnot, saat sairaanhoitajan pätevyyden?

Vierailija
12/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli keskustelua lähihoitajien ao:sta. Tässä viestissä se kärjistyy! Jos ei jumalauta edes tiedä mihin ammattiin valmistuu. Toivottavasti et pääse kätilöksi asti.

Vierailija
13/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli kyllä ihan paras aloitus :D

T.lähihoitaja ja terkkariopiskelija

Vierailija
14/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
15/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 23:52"]On minulla ylioppilastutkinto. Eli se ei ole esteenä. 

Mietin just sitä, etta kannattaako ns tuhlata 2,5 vuotta lähihoitaja kolutukseen, kun loppupelissä siitä ei ole mun tapauksessa mitään hyödyä.
[/quote]

Ihmetyttää että et ole ottanut selvää koulutuksista lainkaan? Aika erikoista lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi ja luulla valmistuvansa sairaanhoitajaksi.
Vaikuttaa provolta.

Vierailija
16/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti otsikossa on virhe! Ammattikorkeassa on osattava kirjoittaa.

Vierailija
17/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et oo tutuille huudellu että valmistut sh:ksi :)

Vierailija
19/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ihan varma, että haluaisinko apn hoitavan mun synnytyksen...

Vierailija
20/53 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa nuo asiat menevät eri tavalla, joten ehkä ap on olettanut että menevät samoin myös Suomessa? Ei kaikkialla sh:t ja kätilöt ole amk-tasoisia vaan nimenomaan opisto.  http://www.opiskelupaikka.fi/Koulutus/Ammattikorkeakoulu/AMK-Sosiaaliala-terveysala-ja-liikunta-ala/Hoitotyon-koulutusohjelma-katilo Tuolta löydät ap lisätietoa. Suosittelen myös että haet opiskelemaan kätilöksi seuraavassa haussa ja luovut lähäripaikastasi vasta kun olet päässyt opiskelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä