Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tältä näyttää häikäisevän upeat suomalaiset olohuoneet

Vierailija
17.09.2021 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008265021.html

Mitä mieltä? Jotkut noista on kyllä tosi upeita ja persoonallisia, toiset taas vähän vähemmän😅

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota vikaa ihmettelen itsekin. Sisutuksen hienoin elementti on iso ikkuna josta näkyy mäntymetsä. Mikä tässä yhtälössä tekee tuosta sisustusunelman? Että oikein haastatellaan tämän Bean sistustustyylejä ja inspiraatiota. Olisi nyt sanonut vaan suoraan että no, ulkona kasvaa metsä ja se siitä.

Ja sohvalla istutaan selkä siihen näkymään päin, ilmeisesti heillä on silmät takaraivollakin. Ja upea metsä ja sitten keskellä töröttelee joku saamarin grilli.

Jostainhan sitä lätkää pitää kattoo😆 ei ne kuitenkaan oikeasti tuijota sielu levänneenä metiklö ja grilliänsä kaikki päivät vaikka kuinka kuulostaisi trendikkäämmältä😆

Meillä on metsä/peltomaisema talon ympärillä ja olohuoneen sohva (ikävä kyllä) siten että selkänoja on ikkunoihin päin. Toki olisi mahdollista sijoittaa kapeampi sohva / nojatuolit toisin päin, mutta sisustus on näin toimivin tilaan nähden, se telkkukin kun löytyy vastapäiseltä seinältä. Mutta sohva on matala niin usein tässä istutaan vastatusten tuijotellen ulos luontoa. Eli katsotaan joinain päivinä telkusta jotain, mutta sohva on vain mukava paikka muutenkin esim. lukemiseen, saa siis luonnostakin nauttia. Ei nämä asiat sulje pois toisiaan.

Vierailija
82/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bean olohuoneesta puuttuu verhot

Tarviiko tuo edes verhoja? 

Kyllä tarvii, aivan hieveen näköistä, kun ei ole verhoja. Enkä tarkoita, että niitä ikkunoita tarttisi peittää. Sivuverhot toisi kodikkuutta ja peittäisi ruman nurkan ja pation oven, kehystäisi ikkunan.

Tuo ovihan tuo lisää valoisuutta ja näkee enemmän ulos. En kyllä sitä verholla peittäisi. 

Ei verhon tarvitse olla peittävä. Mutta kaiku häivää, valo pehmenee. Eikä niiden verhojen tarvitse ikkunoiden edessä olla. Mutta nyt tuo näyttää vsin kolkolta ja tyhjältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on nykyään samat jutut kodissa. Söderhamn-sohva, Sinnerlig-lamppu, joku rottinkisysteemi, pampaheinät ja ehkä satunnainen arvokkaampi design-härpäke. Ihan harmonisen näköisiä huoneita, en mä noita rumiksi kutsu mutta jotenkin hassua että upea sisustus tarkoittaa aina just sitä mikä on tällä hetkellä in.

No näinhän se on vaatteissakin. Muoti on muotia sen hetken.

Katsoin äsken Siepin instaa, kun joku kertoi sisustuksen muuttuneen mustaksi.

No ei nyt ihan, mutta tosiaan: vuosi on asuttu uudessa, remontoidussa kodissa, ja nyt jo pitänyt vaihtaa kalusteiden paikkaa useamman kerran ja osin täysin uudet, erilaiset kalusteet hankittu "piristämään".

Itse muutin uuteen kämppään vuodenvaihteessa, enkä koe mitään muuta uusimisen tarvetta kuin vaihtaa (edes) yksi valkoinen seinä värilliselle kuviotapetille.

Mutta joo, kun vaatteet ja tyyli vaihtuvat tiheään, miksei myös kodin sisustus.

Kulutusjuhlaa ja kertakäyttömaterialismia "parhaimmillaan"!

Vierailija
84/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nyt suuremmin häikäissyt.

Kivan näköisiä joo, mutta ei tullut mitään vau-efektiä.

Itsellänihän on myös uniikki, sopivasti uutta ja vanhaa sekoitettu ja rohkeasti väreillä maustettu, roskalavoilta löydetty ja sukulaisilta peritty sisustus joka muokkautuu aina mielettömien löytöjen mukaan.

Vierailija
85/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta ihana sukunimi tuolla Laura Kaunisvirralla!

Niin, nykyään moni vaihtaa nimensä, jos se ei kalahda kauniille tai coolille.

Onkohan Laurakin syntyjään joku Sorkka, Ryyppö tai Virtanen?

Ennen sanottiin, ettei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.

Vierailija
86/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo olivat täyteen ahdettuja olonurkkauksia, eivät olohuoneita. Pidän valoisista ja avarista olohuoneista. Eivät säväyttäneet

Jossakin jutussa oli Jutta Larmin "upea" boho-koti ja se vasta olikin täyteen survottu jos jonkinlaista jakkaraa ja häkkyrää 😱

Puolet pois, niin olisi ihan kiva.

Vierailija
87/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammat lukevat ohjekirjasta "Näin kuluu sisustaa" ja sitten he väittävät olevansa persoonallisia sisustajia. :D

Niinkö? Perustele?

Vierailija
88/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eih. Sohvien ja tuolien ei kodissani kuulu olla maton ulkopuolella paljaalla lattialla. Matto ei ole mulle irtain koriste-esine vaan se jonka päälle muut huonekalut tulee.

Mä olen aina vieroksunut tuota sisustussääntöä. Mun silmään näyttää joissain tiloissa ”liian pieni” matto paremmalta. Etenkin pienissä olkkareissa on näin. Tila on silloin freesimmän näköinen.

Vierailija
89/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamasta kodista huomasi selkeästi, että sisustajalla ei ole silmää mittasuhteille ja sommittelulle. Siinä ei auta trendikkäät huonekalut tai pampaheinät, jos tavarat ovat vääränkokoisia (liian pienet matot, liian suuret sohvat, liian pienet taulut, liian paljon pientä tilpehööriä) tai sijoitettu hassusti (hyllyt ja taulut liian korkealla, tavarat ripoteltu pitkin hyllyjä, liikaa huonekaluja).

Vierailija
90/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, voin kuvitella miten mammat haukkuisi meidän olkkarin😄

Vierailija
91/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eih. Sohvien ja tuolien ei kodissani kuulu olla maton ulkopuolella paljaalla lattialla. Matto ei ole mulle irtain koriste-esine vaan se jonka päälle muut huonekalut tulee.

Mä olen aina vieroksunut tuota sisustussääntöä. Mun silmään näyttää joissain tiloissa ”liian pieni” matto paremmalta. Etenkin pienissä olkkareissa on näin. Tila on silloin freesimmän näköinen.

Meillä ei mies yleensä juurikaan puutu sisustukseen, kun meillä on samanlainen maku, mutta isoja mattoja ei anna laittaa.

Sanoo että kun on lattialämmitys, ne ovat älyttömyyden huippu.

Vierailija
92/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä - kaikki väärän kokoista ja väriäkin löytyy.

Siksi en laita kotini kuvia yhtään mihinkään.

Vierailija
93/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä - kaikki väärän kokoista ja väriäkin löytyy.

Siksi en laita kotini kuvia yhtään mihinkään.

En minäkään. Mulla ei ole mitään sometilejä edes, sekin joskus vieroksuttaa jos mies laittaa jotain koirankuvaa tms faceen jos siellä näkyy meidän sisätilat. En anna kaikkia laittaa jos näkyy liikaa.

Vierailija
94/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei mies yleensä juurikaan puutu sisustukseen, kun meillä on samanlainen maku, mutta isoja mattoja ei anna laittaa.

Sanoo että kun on lattialämmitys, ne ovat älyttömyyden huippu.

Meillä on (lämpöäeristävä!) vinyylikorkki lattiapäällysteenä ja sen päällä vielä lyhyt- ja tiivisnukkaiset matot. Vaan eipä haittaa uudessa talossa, vaikka vesikiertoinen lattialämmitys. Sen jälkeen kun huonelämpö aluksi nousi halutulle tasolle, ei ole ollut tarvetta säädellä lämmitystä. Kesällä viilennys.

Vierailija
95/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden kotien ongelma on, että ideoita on haettu toisilta ihmisiltä, joten kaikilla on samoja juttuja.

Kellään ei ole samanlaista kotia kuin mulla, kalusteet on antiikkia, kirpparia, Ikeaa ja sitä mikä silmää on sattunut vuosien saatossa miellyttämään. Sisustustyylini on boheemia talonpoikaisminimalismia😅

En keräile ylimääräistä krääsää muodin vuoksi, enkä sisusta trendien mukaan.

String hyllyt on muuten ankeuden huippu...

Vierailija
96/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki voisi olla samasta kodista otettu, en sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia😅

Vierailija
97/104 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka asunto on kuin Alexanda Gaterin sisustama. Löytyy pom pom -tyynyt, lintuvalaisin ja hempeä värimaailma.

Vierailija
98/104 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeita kaikki.

Vierailija
99/104 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiden kotien ongelma on, että ideoita on haettu toisilta ihmisiltä, joten kaikilla on samoja juttuja.

Kellään ei ole samanlaista kotia kuin mulla, kalusteet on antiikkia, kirpparia, Ikeaa ja sitä mikä silmää on sattunut vuosien saatossa miellyttämään. Sisustustyylini on boheemia talonpoikaisminimalismia😅

En keräile ylimääräistä krääsää muodin vuoksi, enkä sisusta trendien mukaan.

String hyllyt on muuten ankeuden huippu...

No ei varmaan olekaan ihan samanlaista, mutta myös meillä on kalusteina suvun antiikkia ja ei antiikkia, kirpparia, Ikeaa ja kaikkea silmää miellyttää. Ei ylimääräistä krääsää, mutta sen verran olen viimeaikaisista trendeistä napannut, että mulla on yhdet Ikean rottinki- ja kaislakorit. Löytyy myös ne tähän boheemin talonpoikaisminimalismiin kuuluvat itämaiset villamatot lattioilta ja viherkasvit, sulla varmaan myös? 😉

Vierailija
100/104 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jostain syystä isot huonekalujen alla olevat matot ahdistaa. Sisustussääntöjen rikkominen ei onneksi ahdista.