Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahdeksalta illalla "keppostelijoita" ovella! Tässä on kaikki väärin!

Vierailija
31.10.2014 |

Lapset jo vuoteessa iltasadulla, kun päivän kolmas lapsikatras ovella karkkikerjuulla! Miksi päästätte pienet, alle 10-vuotiaat kersanne ulos kerjuulle tähän aikaan?? Minulle riittää kiitos pääsiäisen virpomiset, siinä sentään saa oksan kotiin! Ensimmäinen vuosi kun keppostelijoita tullut, toivottavasti ei tule tavaksi!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:35"]

"Ei meillä päin ole tapana" -ihmiset olette tylsiä. Lapset rakastaa naamiaisia ja herkuttelua. Löysätkää pipoa ja kehittäkää niitä omia tapoja. Meidän lapset eivät vielä ole kiertäneet eikä meidän ovelle ole ketään käynyt. Mutta nyyttärikemut on järjestetty ystävien kesken ja lapset on innoissaan.

[/quote]

Meillä on ihan omana tapana sellainen, että pihaan on viritelty piikkilankaa. Kun lapset teloo siinä itsensä, vetoan kotirauhaan ja kepposeen. Portinpielessä olevan kyltin mukaan pihassamme on asiaton oleskelu kielletty eikä kerjääminen ole asiallista.

Vierailija
22/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ärsytti se, että tulee kerralla 6 muksua, joista 2 on pukeutunut, loput tavallisissa vaatteissa. Pitäisi hiukan nähdä vaivaa ennen kerjuulle lähtemistä. Tänään en ymmärtänyt varata erikseen karkkia, mutta annoin ison karkkipussis, niin muksut ihmetteli ovella, että kuinka tää jaetaan. Mä sanoin, että jakakaa, muuta ei löydy. En tykkää noista kerjäämistavoista, tutuille on ok mennä esim. virpomaan, mutta en omiani ole päästänyt ovelta ovelle virpomaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:35"]

"Ei meillä päin ole tapana" -ihmiset olette tylsiä. Lapset rakastaa naamiaisia ja herkuttelua. Löysätkää pipoa ja kehittäkää niitä omia tapoja. Meidän lapset eivät vielä ole kiertäneet eikä meidän ovelle ole ketään käynyt. Mutta nyyttärikemut on järjestetty ystävien kesken ja lapset on innoissaan.

[/quote]

Mitä tekemistä lasten rakastamalla herkuttelulla ja kerjäämisellä on? Mun lapset rakastaa tietokoneella pelaamista, joten sopiiko, että ne tulee hakemaan teiltä läppärit pois? Vai eikö teillä päin ole tapana?

Vierailija
25/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vielä yhdeksän jälkeen joku lapsikatras ovella. Koira hätkähti uniltaan ja nosti kamalan äläkän ja sitten vauvakin heräsi. Olipa kivaa...

Vierailija
26/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pikkuhiljaa näitä Halloween-juttuja seuranneena alan itsekin innostua. Taidan ensi vuonna järjestää juhlat Halloweeninä, krääsoineen ja koristuksineen. Kun Halloweenin viettäminen täällä Suomessa alkoi, se tuntui Amerikasta tulleelta turhalta touhulta, mutta meillekin saisi tulla karkki tai kepponen-lapsia, olisi kivaa.

Vierailija
27/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
28/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tässä ketjussa on paljon ahdasmielisiä ihmisiä. "Kun on Amerikkalainen hömpötys, niin ei tartte Suomeen tulla kerjuujuttuja lisää, pääsiäinen riittää, vali vali vali..., Vappuna saa sit pitää naamiaisia, 2 kertaa vuodessa on LIIIIKAAAA!!! Meidän Pertti-Anneli on jo klo. 19 nukkumassa , ÄÄÄÄ heräää-sniif sniif...jne..." Isot ihmiset inisee kuin pikkuvauvat, säälittävää. Ja kenellä 7 v. ylöspäin alkaa iltatoimet viikonloppuisin 19-20 aikaan, kysynpä vaan. Enpä tiedä ketään, saavat kyllä valvoa hieman pidempään ja ovat vielä kavereiden kanssa tuohon aikaan. Ehtii sitä taas viikolla elää kurinalaisesti.

Vierailija
29/50 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:03"]Alunperin se oli kelttien juhla, ja ennen kuulemma Irlannissa enemmänkin trick and treat. Eli ovelle koputtajat esitti jonkun tempun, runon tai laulun, ja jos siitä pidettiin, sai jonkun herkun tai palkan. Näin selitti mieheni vanha sukulainen, joka on kiinnostunut vanhoista tavoista. Sitten se Amerikassa muutti muotoaan.
[/quote]
Noinhan se oiskin hauska, mutta nykyisellään ihme kerjuujuttu, eihän niist romanialaisistakaan kerjäläisistä tykätä, niil on sentään jokin valmisteltu tarina kerjäämisen tueksi.

Vierailija
30/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaisen kepposen lapset tekivät?

Vierailija
31/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi ensimmäisen kerran keppostelijoita. Hävetti, kun ei ollut mitään karkkeja tms. antaa. Annoin muutaman euron, olivat tyytyväisiä. Minusta oli tosi mukavaa, kun lapset tulivat piristämään yksinäisen naisen iltaa!

Vierailija
32/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sullakin ongelmat. mikä tuossa nyt on väärin:D ? saivatko iltasadulla olevat pilttisi traumoja?

Vierailija
33/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kylä ovikello soinut tasaseen tahtiin. Varmaan yli viisitoista lapsiryhmää käynyt ovella. Yksi ryhmä vei mun lapsenkin mukanaan...

Vierailija
34/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:14"]

Meillä on kylä ovikello soinut tasaseen tahtiin. Varmaan yli viisitoista lapsiryhmää käynyt ovella. Yksi ryhmä vei mun lapsenkin mukanaan...

[/quote]

Kai ne sen palauttavat? huii

Vierailija
35/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin näitä keppostelijoita kulkee? Ei meillä vaan käy enkä ole kuullut että kellään muullakaan? -Länsi-Helsinki-

Vierailija
36/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei ole ovikelloa niin ei tarvitse teeskennellä, ettei kuule :P

Vierailija
37/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vain yksi ryhmä. Minun puolestani oliis saanut käydä useampiakin lapsia. 

Vierailija
38/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki kävi joku laps lauma mut en avannu ovee. Kuulu vaa meteli rapussa :D ei ois ollu mitää karkkii niille ni ois ollu hölmöö avata ovee

Vierailija
39/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:14"]

[/quote]

Kai ne sen palauttavat? huii

[/quote]

toivottavasti, mutta ei niistä tiedä, enemmistö tyttöjä samalta luokalta...

Vierailija
40/50 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kun olisi jopa ollut karkkia kotona, niin kukaan ei käynnyt :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi