ehdottakaa HELLIN pikkusiskoille nimiä! :------)
Perheessämme on nyt 3-vuotias Helli ja joulukuun alusta Hellistä tulee tuplaisosisko! Nimiä on pyöritetty päässä kuukausia, mutta sopusointua ei löydy. Tykätään perinteisistä suomalaisista nimistä, niistä joita omilla isovanhemmillamme ja heidän ikätovereillaan on ollut paljon. 1920-luvun tietämillä suosionsa huipulla olleet nimet ovat sekä miehen että minun suosikkeja.
Mies on ehdottanut Kerttua ja Marttaa, mutta minusta ne ovat liian terävät ja raskaat Hellin kaveriksi. Itse tykkäisin Helvistä, mutta se on ehkä liian lähellä Helliä.
Nyt kertokaa omien iso(iso)vanhempienne ensimmäisiä, toisia ja kolmansia nimiä tai auttakaa meitä muilla tavoin löytämään kakkoselle ja kolmoselle sopivat nimet!
Kommentit (127)
Mulla tulee Lempi-nimestä mielleyhtymä lempimiseen... Toki nykyajan lapset ja nuore tuskin puhuvat lempimisestä seksin harrastamis -merkityksessä, mutta joskus vieläkin näkee otsikoita, tyyiin "pariskunta yllätettiin lempimästä rannalla".
Helli, Lempi ja Liisi on ihana nimisarja siskoksille! Kannatan!
Soile ja Salli
Vaula ja Elvi
Oili ja Laila
Saima ja Mailis
Selma ja Aune
Salme, Eedla, Hulda, Ilmi, Siviä, Tyyni, Auni, Velma, Saimi
Enne
Enna
Sylvia
Silvia
Hilla
Hilda
Hulluja paskapökäleitä. Pieruluu
Viime viikonloppuna (kyllä, vasta silloin!) saatiin virallistettua perheen pienimpienkin nimet! Kiitos hurjasti kaikille nimiasiassa auttaneille ja hyvää ystävänpäivää toivottavat 3-vuotias Helli sekä 10-viikkoiset Liisi Loviisa ja Saima Linnea :------)
onnea koko perheelle, nätit nimet kaksosille :)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:00"]
SAIMA
[/quote]OHO..se olikin annettu :))
Heini ja Hertta