ehdottakaa HELLIN pikkusiskoille nimiä! :------)
Perheessämme on nyt 3-vuotias Helli ja joulukuun alusta Hellistä tulee tuplaisosisko! Nimiä on pyöritetty päässä kuukausia, mutta sopusointua ei löydy. Tykätään perinteisistä suomalaisista nimistä, niistä joita omilla isovanhemmillamme ja heidän ikätovereillaan on ollut paljon. 1920-luvun tietämillä suosionsa huipulla olleet nimet ovat sekä miehen että minun suosikkeja.
Mies on ehdottanut Kerttua ja Marttaa, mutta minusta ne ovat liian terävät ja raskaat Hellin kaveriksi. Itse tykkäisin Helvistä, mutta se on ehkä liian lähellä Helliä.
Nyt kertokaa omien iso(iso)vanhempienne ensimmäisiä, toisia ja kolmansia nimiä tai auttakaa meitä muilla tavoin löytämään kakkoselle ja kolmoselle sopivat nimet!
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 12:32"]
Oma isoäitini on Elvi. Jos itse ap pidit Helvistä, olisiko Elvi vähän parempi, ei niin lähellä Helliä. Ja toiselle voisin harkita Almaa. Helli ja pikkusiskot Elvi ja Alma :)
[/quote]
Jos Elville syntyy veli, niin tämän nimeksi Elvis.
Lempi-nimellä on kyllä aika vahva merkitys....en itse haluaisi olla sen niminen, lempimis-assosiaatio on liian vahva.
Liisi paljon parempi. Myös Eevi-nimestä tykkään.
Hilja, Anni, Aino, Lempi, Eini, Linnea, Lilja...
Helli, Aini ja Elsa/Elvi
kaikki löytyy jostakin puolelta tuonajan sukua perheessämme. Kiva, että kaikkien nimi alkaa eri kirjaimella.
Omien isoäitieni, jotka ovat syntyneet 30-luvun loppupuolella ensimmäisiä ja toisia nimiä ovat (joskaan ei mainitussa järjestyksessä) Eeva, Tilda, Aune ja Hilma. Mielestäni sympaattisia ja kauniita ja sopisivat sisarussarjaan Hellin jatkoksi. ;)
Ihanasti on tullut ehdotuksia, kiitos kaikille! :---) Nyt ollaan vakavaan makusteluun otettu ainakin Lempi ja Liisi, Vienokin ja Saimakin ovat jo ehkä-listalla
Myös Helli, Ellen ja Linnea-rimpsu kuulostaa ihanalta, eikä Ellen olekkaan ollut nykypäivänä niin yleinen kuin olen luullut. Hyviä ehdotelmia on siis tullut, mutta lisää saa laittaa tulemaan! :--)
AP
Selma, Elsa, Elma, Aune, Lovisa, Maija, Lina, Saimi, Senja, Iita, Taimi, Terttu
Helli Lempi & Vieno kuulostais kyllä ihanilta :DD
Minun isoäitini oli Helli. Toinen isoäitini oli Helmi.
Lapseni toinen.nimi on Helli.
Ehdotan teille Helmiä ja Helenaa.
Helli, Suoma ja Taimi. Helli, Hilda ja Saaga. Helli, Inga ja Beea.
Kylli ja Kukka