No niin, nyt se sitten vihdoinkin tuotiin julki, mitä olin jo pitkään arvellut: eläkkeet eivät tule riittämään tulevaisuudessa!
Alkakaapa siis pikku hiljaa laittamaan rahaa sukan varteen: omilla säästöillä se on aikanaan elettävä, jos aikoo edes jotenkin tulla toimeen. Ei kannata luottaa liian sinisilmäisesti valtiovaltaan ja päättäjiin.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tulee käymään, niin sitten on myös luovuttava perintö- ja lahjaveroista. Monet ihmiset ovat silloin aika tiukilla, isohko perintö olisi silloin suureksi avuksi.
Perinnöt menevät vanhempien hoitoon. Ei niitä seuraaville polville riitä.
Pitäisiköhän pikkuhiljaa tunnustaa että eläkeikää pitää nostaa, kun ihmiset elävät jatkuvasta vanhemmaksi. Myös ikuisen elämisen tavoittelu pitäisi pistää verolle.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan kaamee ketju. Mulle tulee niin vahva tunne etten halua lapsia tähän maailmaan. n26
Kannattaa harkita. Ei meidän ikäisillä välttämättä ole enää mitään vanhuuden turvaa. Lapset voi olla se ainoa vanhuuden turva. Itse odotan kolmatta, mutta jos tekisin vielä neljännen, niin rasittaisin jokaista lasta vain viikon kuukaudessa kun olen höperö. N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä joudutaan jakamaan kansainvälisten lakien vuoksi myös sadoille tuhansille tuleville suomalaisille jotka eivät ole eläkekaakkua työnteolla kasvattaneet! Pa.k8.laiset eivät työtä tee, lisääntyvät ja syövät kyllä
No ne nyt on tässä asiassa ns hitu *tussa. Suuret ikäluokat päästettiin väärillä laskuperusteilla liian nuorena, liian runsaille (työ)eläkkeelle ja tässä nyt ollaan, Ei tätä korjata enää millään, sen varmasti jokainen ymmärtää.
Joo, mutta joidenkin mielestä aina syy löytyy Pa.k8:laisista ja vievät naisetkin piru vie.....
Vierailija kirjoitti:
Olet muuten 40 vuotta myöhässä havaintosi kanssa. Kyllä minulle jo ala-astella asia kerrottiin, ja yläasteella opettaja jo huokaili meidän eläkkeidemme perään, kun omansa kyllä tuli saamaan...
Sen open olis varmaan pitänyt kieltäytyä eläkkeestä.
Japanissa on muuten vanhuksia, jotka tahalleen tekee rikoksen päästäkseen vankilaan.
Halutaanko sama Suomeen? Vankila ja vanhainkoti nyt on melkein sama asia vanhuksen kannalta. Mutta vanginvartijalle ei ole niin kiva työnnellä pyörötuolissa vanhusta syömään ja takaisin nukkumaan.
Eläkepommi on yksi piikitysten syy. Päästään eroon tuottamattomasta kansanosasta. Seuraavana tulivat muut riskiryhmäläiset. Kaikki sellaiset siis, joista on vain valtavat kulut. Soittaako yhtään kelloja?
Työeläkejärjestelmän eläkevarat kasvoivat vuoden 2020 aikana 6,6 miljardilla eurolla ollen vuoden lopussa 224,6 miljardia euroa. Varojen kasvu perustui eläkevarojen tuottoon. Vuoden 2020 tulot olivat 26,9 miljardia euroa, menot 30,2 miljardia euroa ja sijoitustuotot 10,0 miljardia euroa.
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeide…
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin tulee käymään, niin sitten on myös luovuttava perintö- ja lahjaveroista. Monet ihmiset ovat silloin aika tiukilla, isohko perintö olisi silloin suureksi avuksi.
Pitäisiköhän pikkuhiljaa tunnustaa että eläkeikää pitää nostaa, kun ihmiset elävät jatkuvasta vanhemmaksi. Myös ikuisen elämisen tavoittelu pitäisi pistää verolle.
Ei vaan leikata suurten ikäluokkien eläkkeitä 15%. Silti he jäisivät voitolle, sillä itse ovat maksaneet eläkkeistään noin viidenneksen.
Vierailija kirjoitti:
Eläkepommi on yksi piikitysten syy. Päästään eroon tuottamattomasta kansanosasta. Seuraavana tulivat muut riskiryhmäläiset. Kaikki sellaiset siis, joista on vain valtavat kulut. Soittaako yhtään kelloja?
Helpommalla olisi päästy, kun olisi vain annettu koronan levitä täysin vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan leikata suurten ikäluokkien eläkkeitä 15%. Silti he jäisivät voitolle, sillä itse ovat maksaneet eläkkeistään noin viidenneksen.
Mutta sitten romahtaa kyllä demareiden kannatus.
Niin, syrjäytyminen, tuilla eläminen lisääntyneet. Meille tulee yhä enemmän kouluttamatonta, kriisi-apua tarvitsevaa väkeä, joille Suomen kaltainen hyvinvointiyhteiskunta on kuin lottovoitto. Samaan aikaan nuorten mielenterveys on huonompaa kuin ikinä, mikä johtaa aikaisille sairaseläkkeille jäämistä, työttömyyttä ja syrjäytymistä yhteiskunnasta.
Mutta Sannan ja Marian mukaan varmaan tämäkin johtuu vain ilmastonmuutoksesta ja koronasta.
Olisikohan aika alkaa ajatella meidän omia kansalaisia ja heidän hyvinvointiaan ja jättää kolmannen maailman ongelmat heille itselleen. Ei tässä kaikkeen vain ole varaa. Kohta Suomestakin tulee kolmas maa, koska väestö alkaa täyttyä enemmän ja enemmän ulkmaalaisilla.
Jopa 40% Itäkeskuksen väestöstä on jo muita kuin suomea tai ruotsia puhuvia.
Miettikääpä, jos se raha mitä käytämme kotouttamiseen, kehitysapuun ja maahanmuutt oon, laitettaisiinkin vanhustenhoitoon, koulutukseen ja mielenterveyspalveluihin? Aika moni ongelma ratkeisi tai ainakin parantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Silti minusta väärin, että palkastani on tämän yli 30 vuoden ajan pidätetty työeläkemaksu, kun on ilmiselvää, etten sitä pääse nauttimaan.
Totta turiset! Ja niitä rahojahan ei palauteta. Sitä paitsi ne mulkerot ovat puuttumassa jo leskeneläkkeisiinkin: max. 10 vuotta puolison kuoleman jälkeen.
Tottakai, homoerotiikkaa ehtivät vielä itse nauttia runsaista ja ikuisista leskeneläkkeistä, mutta lapsiltaan ne voidaankin sopeuttaa vain määräaikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Silti minusta väärin, että palkastani on tämän yli 30 vuoden ajan pidätetty työeläkemaksu, kun on ilmiselvää, etten sitä pääse nauttimaan.
Totta turiset! Ja niitä rahojahan ei palauteta. Sitä paitsi ne mulkerot ovat puuttumassa jo leskeneläkkeisiinkin: max. 10 vuotta puolison kuoleman jälkeen.
Tottakai, homoerotiikkaa ehtivät vielä itse nauttia runsaista ja ikuisista leskeneläkkeistä, mutta lapsiltaan ne voidaankin sopeuttaa vain määräaikaiseksi.
Mitä!? Boomerit!
Vierailija kirjoitti:
Japanissa on muuten vanhuksia, jotka tahalleen tekee rikoksen päästäkseen vankilaan.
Halutaanko sama Suomeen? Vankila ja vanhainkoti nyt on melkein sama asia vanhuksen kannalta. Mutta vanginvartijalle ei ole niin kiva työnnellä pyörötuolissa vanhusta syömään ja takaisin nukkumaan.
Eikä pelkästään tuota, vaan pesemään kakat ja kuuntelemaan huo rittelua ja vit tuilua ja saamaan nyrkistä naamaan sekopäiseltä mummolta/papalta.
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois, eläke juoksee jo ja jotain varmaan ehkä jää lapsille ja lapsenlapsille. Kerkiän kuolla pois ennen 2050-lukua, joten murehtikoon he, jotka on vasta aloittaneet työelämän.
Kodinhoitaja palvelut maksaa sitä enemmän mitä enemmän saat eläkettä. Kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousyritykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois, eläke juoksee jo ja jotain varmaan ehkä jää lapsille ja lapsenlapsille. Kerkiän kuolla pois ennen 2050-lukua, joten murehtikoon he, jotka on vasta aloittaneet työelämän.
Kodinhoitaja palvelut maksaa sitä enemmän mitä enemmän saat eläkettä. Kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousyritykseltä.
Eikö alapeukuttaja tiennyt tuota.
Minä ja kaltaiseni firettäjät ovat osa tätä ongelmaa. Jäin pois työelämästä 33-vuotiaana ja elelen nykyään sijoitustuotoilla. Työnteon tarvetta ei ole, eli en maksa eläkemaksuja. Moni tuttu on samassa tilanteessa. Työnteko eli eläkemaksujen maksaminen ei ole enää järkevää, kun omasta eläkkeestä ei enää tarvitse huolehtia ja toisten eläkkeitä ei huvita maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat on käytetty etelän matkoihin niin se on voi voi
Kodinhoitajat ei siivoa. Eikä mitään ilmaisia palveluita ole.
Tämä ei ole vielä mitään. Jos tietäisit edes pienen osan, mitä on pinnan alla, et todellakaan tekisi lapsia.