Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, nyt se sitten vihdoinkin tuotiin julki, mitä olin jo pitkään arvellut: eläkkeet eivät tule riittämään tulevaisuudessa!

Vierailija
17.09.2021 |

Alkakaapa siis pikku hiljaa laittamaan rahaa sukan varteen: omilla säästöillä se on aikanaan elettävä, jos aikoo edes jotenkin tulla toimeen. Ei kannata luottaa liian sinisilmäisesti valtiovaltaan ja päättäjiin.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet muuten 40 vuotta myöhässä havaintosi kanssa. Kyllä minulle jo ala-astella asia kerrottiin, ja yläasteella opettaja jo huokaili meidän eläkkeidemme perään, kun omansa kyllä tuli saamaan...

Vierailija
2/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä tulee sinulle yllätyksenä? Tai tarkennan vielä: miten se on EDES mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi 50 vee tuttava joka on aina pistänyt liksastaan kaiken ylimääräisen menemään. Ei mitään säästössä. Se aina hokee että ei Suomi voi pettää kansalaisiaan eläkejutuissa.

Vierailija
4/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi 50 vee tuttava joka on aina pistänyt liksastaan kaiken ylimääräisen menemään. Ei mitään säästössä. Se aina hokee että ei Suomi voi pettää kansalaisiaan eläkejutuissa.

Se on paree etsiä itselleen joku rikas heila.

Vierailija
5/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin tulee käymään, niin sitten on myös luovuttava perintö- ja lahjaveroista. Monet ihmiset ovat silloin aika tiukilla, isohko perintö olisi silloin suureksi avuksi.

Vierailija
6/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt otettu keskusteluun koska liittokierros alkamassa ja halutaan palkkakeskustelussa varata optio korottaa eläkemaksuja. Jeejee.

Huvittaa kun kohta rientää joku paikalle muistuttamaan, että eläkerahastoissa on miljardeja! On on,  kurssi-indeksit on nousseet vuodessa n 40%. Olisikohan mahdollista, että ne osaa myös pudota sen 40%, mitä luulette?

Vierailija
7/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä joudutaan jakamaan kansainvälisten lakien vuoksi myös sadoille tuhansille tuleville suomalaisille jotka eivät ole eläkekaakkua työnteolla kasvattaneet! Pa.k8.laiset eivät työtä tee, lisääntyvät ja syövät kyllä

No ne nyt on tässä asiassa ns hitu *tussa. Suuret ikäluokat päästettiin väärillä laskuperusteilla liian nuorena, liian runsaille (työ)eläkkeelle ja tässä nyt ollaan, Ei tätä korjata enää millään, sen varmasti jokainen ymmärtää.

Vierailija
8/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sästäminen toki kannattaa aina kun siihen on varaa. Mulla on vaan sellainen hytinä, että ne ketkä on säästäneet ja asioistaan huolehtineet tulee tässä kuviossa kärsimään. Talletukset ym varallisuus vaikka veroilla ulosmitataan, jotta nekin saa leipää vanhana, joiden tulot menee nuorena käsilaukkuihin, autoihin ja vaikka siihen kannabikseen.

Vierailija
9/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rahaa jo pahojen päivien varalle?

Vierailija
10/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoinen eläke. Mihinkään muuhun en ole koskaan edes luottanut.

Jos yhteiskunta teroiassa alkaisi sosialisoimaan kansalaisilla olevaa varallisuutta, en tyydy enää maksajan rooliin. Mutta itse saa jäädä eläkkeelle kun tahtoo, omakustanteisesti.

Vierailija
11/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en talletuksiani tyttärelleni anna, se on sellainen hupalapio, että oksat pois! Ei oppinut mitään, vaikka minä ja mieheni olemme aina olleet taloudellisia ja yritimme opettaa sitä taitoa jälkipolvellekin. Ei, kaikki pitää saada nopeassa tempossa menemään.

Vierailija
12/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täälläkin kivenkovaan väitetty ettei eläkkeet ole vaarassa ja kuinka hölmöt ei vaan ymmärrä.

Vierailija
13/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvauksissa sama ongelma, myöskään työttömyyskorvauksia ei jatkossa riitä kaikille työttömille.

Moni luulee että valtio voi hyysåtä loputtomiin, näin ei ole, sosiaalitukijärjestelmä vanheni jo 80 mahdottomaksi ylläpitää!

Vierailija
14/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitäisi alkaa maksaa eläkkeitä, käy täällä sovelletusti, niin kuin tässä elokuvassa (kohta 19:25-20.20).

https://ok.ru/video/309172636323

Vierailija
15/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pitäisi alkaa maksaa eläkkeitä, käy täällä sovelletusti, niin kuin tässä elokuvassa (kohta 19:25-20.20).

"Everything can't be gone! You can't do this to me! Money can't vanish! Oh, you fools! Why didn't you save me? Why didn't you do something?" (Huutonaurua!)

Vierailija
16/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta auttaako "tuontitavara" asiaa?

Ei auta, mutta mikään fakta ei ylety vasurien ja vihreiden korvien väliin. Kehitysmaapopulaation tänne siirtäminen ei tee muuta kuin lisää ongelmia a:sta ö:hön.

Vierailija
17/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Everything can't be gone! You can't do this to me! Money can't vanish! Oh, you fools! Why didn't you save me? Why didn't you do something?" (Huutonaurua!)

Mitä tarkottaa vanish? Eiks se oo se pinkki purkkinen puhdistus aine?

Vierailija
18/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä enää tuoda lisää elätettäviä.

Niin, tehkää itse niitä veronmaksajia.

Vierailija
19/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asua ilman tuloja keskusta luukussa josta maksoi 200000€, mutta jota kellään ei ole enää varaa ostaa pois, eikä taloyhtiöllä varaa ylläpitää sitä.

Onneksi meillä on maatila yli puolet halvemmalla, pellot jotka tuottaa ruokaa ja metsät joista hakea lisää. Omavaraisuus on tulevaisuutta.

Vierailija
20/62 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepolitiikkamme on aika surkealla tolalla, ja kokkarit haluaa heikentää sitä entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi