Miksi työttömät eivät hae nyt töitä? Joka paikassa tarvitaan.
En käsitä. Mitä pidempään olet työttömänä sitä hankalammin työllisty.
Ei työnantajat pitkäaikaistyötöntä pidä ensisijaisena palkattava.
Tällä hetkellä töitä on vaikka kuinka.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Ei se työn hakeminen tarkoita vielä alkuunkaan sitä, että tulisi palkatuksi. Työllisyystavoitteen toteutumisen paine pitäisi suunnata entistä voimakkaammin yrityksiin ja julkishallintoon.
Riittävän monta koukkua vedessä samaan aikaan, niin pakostakin johonkin kala nappaa. Työnhaku pitää olla laaja-alaista, eikä vain yksi hakemus kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina oletetaan että olet maailman paras työntekijä jos työskentelee huonoimmalla minimipalkalla?
Ei koske ilmeisesti rekrytoijien mielestä johtajia. Niihin pestehin otetaan ilmeisesti ne, jotka vaativat eniten palkkaa. Tällä tavalla saadaan tietenkin sellaisia johtajia, jotka välittävät enemmän palkastaan kuin työstään. Tunnettua on myös, että johtajien keskuudessa on suhteellisesti selkeästi enemmän narsisteja kuin muussa väestössä. Ihmetyttää, mikä on rekrytoijien vastuu tässä? On se vaikea tunnistaa narsisti, mutta se kuuluu rekrytoijien työhön ja ammattitaitoon ja pitäisi onnistua ainakin paremmin kuin tällä hetkellä. Välillä tuntuu, ettei olla edes tarkistettu pitääkö valitun johtaja-kandidaatin CV paikkansa.
Suosittelen oman firman perustamista, jos vaan mahdollista.
Olin yrittäjä 4 vuotta, olen juuri nyt mielummin työtön ja saan vähän enemmän kuukaudessa rahaa kuin silloin. Toivun vakavasta sairaudesta, joka todennäköisesti suuri stressi laukaisi.
Olen hakenut yli 300 paikkaan, eikä ole tullut kuin 1 henk.koht. haastattelu, enkä tullut valituksi. Kaikkia paikkoja olen hakenut hesestä, kahvilasta ja siivoojasta erilaisiin toimistotehtäviin. Maisteri olen.
Olen hakenut. En ole saanut. Olisko 57 v. Ikä syynä ettei kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut yli 300 paikkaan, eikä ole tullut kuin 1 henk.koht. haastattelu, enkä tullut valituksi. Kaikkia paikkoja olen hakenut hesestä, kahvilasta ja siivoojasta erilaisiin toimistotehtäviin. Maisteri olen.
Oletko ehkä alle 29-vuotias tai yli 31-vuotias? Hoida ensin syntymäaikasi kuntoon!
Ja työkokemus on tärkeää! Hanki ensin sitä, ja hae sitten töitä!
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut. En ole saanut. Olisko 57 v. Ikä syynä ettei kelpaa?
On. Vaihda syntymäaikaa.
Kysymyksesi on väärin aseteltu sisältäessään virheellisen olettamuksen.
TYÖTTÖMÄT HAKEE NYT TÖITÄ.
Kerroit, ettet käsitä miksei hae, niin koitahan käsittää edes se ensin, että he hakevat töitä.
Olen kyllä hakenut töitä ja joskus ollutkin vähän aikaa töissä. Mutta joka paikassa sanotaan, että "tämä ei taida olla sinulle sopiva työ, sinun kannattaisi hakea jotain toisen tyyppistä työtä".
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tuollaiset palkattomat rekrytointikoulutukset ovat edes sallittuja. Ymmärtäisin jonkun muutaman viikon jakson, mutta kuukausien... Toki onhan se hyvä diili yrityksen ja työkkärin välillä - yritys saa ilmaisia työntekijöitä ja työkkäri porukkaa hus pois tilastoista, mutta onko se hyvä diili sen kaikkein tärkeimmän, eli työnhakijan näkökulmasta? Entä jos saa vaikka osa-aikatyön ja joutuu edelleen olemaan työkkärissä kirjoilla sovitellun päivärahan vuoksi, niin rekrykoulutusta ei varmaan karenssitta keskeytettäisi, vaikka sitä ei pystyisi osa-aikatyön ohessa käymään?
Sitten joku koulukin saa kauheat tuet siitä valtiolta kun joku kirjoilla niilläkin kun pitkässä työharjoitelussa. Koittaa pitää niitä niiden lois opettajien suojatyöpaikkoja pystyssä. Ne opet on vaan siellä sen takia kun loisia.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksesi on väärin aseteltu sisältäessään virheellisen olettamuksen.
TYÖTTÖMÄT HAKEE NYT TÖITÄ.
Kerroit, ettet käsitä miksei hae, niin koitahan käsittää edes se ensin, että he hakevat töitä.
Toimivat kuin verkonpaikkaajat vanhassa sanonnassa: Etsi, etsii, vaan ei soisi löytävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tuollaiset palkattomat rekrytointikoulutukset ovat edes sallittuja. Ymmärtäisin jonkun muutaman viikon jakson, mutta kuukausien... Toki onhan se hyvä diili yrityksen ja työkkärin välillä - yritys saa ilmaisia työntekijöitä ja työkkäri porukkaa hus pois tilastoista, mutta onko se hyvä diili sen kaikkein tärkeimmän, eli työnhakijan näkökulmasta? Entä jos saa vaikka osa-aikatyön ja joutuu edelleen olemaan työkkärissä kirjoilla sovitellun päivärahan vuoksi, niin rekrykoulutusta ei varmaan karenssitta keskeytettäisi, vaikka sitä ei pystyisi osa-aikatyön ohessa käymään?
Sitten joku koulukin saa kauheat tuet siitä valtiolta kun joku kirjoilla niilläkin kun pitkässä työharjoitelussa. Koittaa pitää niitä niiden lois opettajien suojatyöpaikkoja pystyssä. Ne opet on vaan siellä sen takia kun loisia.
Vaikka voisi mennä vaan työkkärin kautta työharjoitteluun myös. Mut silti jotkut vaativat jonkun koulun välikädeksi vielä et niillekkin voi tunkea vaikka mitä tukea.
Tämän viestin jälkeen tämä ketju häviää. Koko ajanhan työttömiä työllistyy ja se joukko on vaihtuva. On idioottimaista ajatella, että kukaan työtön ei töitä hakisi, kun oikeasti suurin osa hakee ja osa saa, osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ehkä alle 29-vuotias tai yli 31-vuotias? Hoida ensin syntymäaikasi kuntoon!
Just näin. Paitsi jo on nainen, sitten ei saa olla 29-31 -vuotias, koska sen ikäiset kuitenkin pukkaa niitä kersoja maailmaan. Muut iät käy.
Koska nuo typerät laiskat työttömät osallistuvat parhaillaan Elokapinaan Mannerheimintiellä.
Kyllä työttömät hakevat töitä. Kysymys kuuluu: miksi työttömiä ei oteta töihin?
Juuri tätä kirjoittaessa kuuntelen uutisia rakennusalan työntekijäpulasta. Itse tehtyä se sillä alalla on. Kun ei töihin kelpaa naiset, ei minkään ikäiset, niin se karsii aika paljon porukkaa pois. Toiseksi työtä on vain tiettyyn aikaan vuodesta eli työkykyiset, -kuntoiset ja -haluiset valitsevat sellaisen työpaikan, jossa on toistaiseksi voimassa oleva työsuhde eikä määräaikainen työkohde kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Paitsi jo on nainen, sitten ei saa olla 29-31 -vuotias, koska sen ikäiset kuitenkin pukkaa niitä kersoja maailmaan. Muut iät käy.
Ei, kyllä naisenkin on oltava 29-31 -vuotias. Muut iät eivät käy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän me haetaan mut ku ei saada 🤣
Montako avausta tästäkin aiheesta nyt on?
Meillä lihavillakin on oikeus vapaapäivään? Tänään haukutaan työttömät. Mun työttömät ystävät ainakin hakevat intensiivisesti työpaikkaa, itse olen töissä osapäiväisesti, muuta ei ole tarjolla tässä.
Vierailija kirjoitti:
Koska nuo typerät laiskat työttömät osallistuvat parhaillaan Elokapinaan Mannerheimintiellä.
Onko siellä Manskulla tosiaan satoja tuhansia istuskelemassa? Kuinka mahtuvat?
Katsotaanpa tilannetta, työvoimapula kun on aivan hirvittävä. Työttömiä on siis se n. 400 000. MOL:n sivuilta löytyy paikat:
Paikkoja auki koko Suomessa: 26 818.
Otetaan pois osa-aikaiset sekä alle 12 kuukautta kestävät:
Jäljelle jää 11 686 paikkaa, työttömiä on edelleen se 400 000.
Vähän on ainakin minulle epäselvää, että missä se huutava työvoimapula on?
Useimmat työttömät ovat joko alle 29-vuotiaita tai yli 31-vuotiaita. Rekrytointikelpoisessa iässä on harva.