Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä faktaa kaikille itsejulistetuille "rokotusasiantuntijoille"

Vierailija
17.09.2021 |

HS tänään 17.9.: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008248495.html

Oikeasti tavallinen tallaaja ei voi tietää tai ymmärtää kaikkia tähän liittyviä kokonaisuuksia. Kaikki oikeat faktoihin perustuvat tilastot kertovat, että rokote on hyödyllinen ja tehokas, ja sen mahdolliset haittavaikutukset alkaa olla hyvin selvillä.

Maailmassa on annettu 5,8 miljardia koronarokotusta ja täysin rokotettuja on jo yli 2 miljardia, joten tietoa ja tilastoja on.

Älä siis revi "tietojasi" somesta tai lööppiotsikoista. Tai kaverilta kuultuna. Ja älä levitä väärää tietoa.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niki Minajin kaverin pallit pullistui rokotteesta, mutta mullapa itse heppiin tuli viisi senttiä pituutta ja saman verran paksuutta. Nyt se on yhtä paksu kuin käsivarsi. Vaimo on tyytyväinen.

Menen ottamaan vielä toisen ja kolmannenkin rokotteen, niin on kunnon sonnin sarvi jolla voin rokotella vaimoa aamuin illoin.

Joo. Mut toivottavasti teillä on lapsiluku jo täynnä.

Vierailija
62/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, mutta koronakriisissä ongelma on ollut keskenään eri mieltä olevat asiantuntijat.  Siinä ei maallikko tiedä, kehen uskoa.

Myös eri maiden erilaiset tavat toimia hämmentävät.

Iso ongelma on myös se, että kaikki asiantuntijaäänet, jotka eivät ole isojen lääkefirmojen palkkalistoilla, vaiennetaan.

Onko sinulla tästä faktaa vai ihan mutu-tuntumalla kertoilet? Siis ihan oikeaa faktaa eikä mikään somen kautta löydetty valesivusto.

On. Olen ammatiltani immunologi.

Minä olen paitsi virologi, myös PhD mikrobiologiasta, DI ja TTM ja väitän päinvastaista

Ilmeisesti olet tehnyt tukintosi ulkomailla ja jostain syystä pudotit MD-osion pois tutkinnostasi. Noh, näitä sattuu.

Eikun se on DVM !

Tietääkös porukka muuten mikä tämä DVM on ? 

Erästä rokotekriittistä "tiedemiestä" mainostettiin nimikkeellä Doctor of Virological Medicine, sen jälkeen kun paljastui, että V onkin Veterinary (=eläinlääkäri), titteleistä oltiin aika hiljaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei usko tosiasioihin ja todistettuihin faktoihin, ei tosiaankaan tee kenestäkään älykästä. 

Mutta ehkä salaliittoteoreetikon elämä on niin tylsää ja/tai tyhjää, että nämä teoriat tuo siihen vähän jännistystä.

Ja kaikki faktat on helppa torjua sillä, että väittää kaikkien maailman toimittajien, päättäjien, asiantuntijoiden, viranomaisten, läääkärien, yrittäjien, osakkeenomistajien ja "valitse tähän mieleinen ryhmä" olevan samassa salaliitossa tai saavan rahaa jostain tai "valitse tähän mieleinen selitys".

Salaliittoteoreetikon kupla onkin se kuplien kupla.

Vierailija
64/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin näkee, että palstalla päivystää mt-potilaita vailla järkevää tekemistä.

Ehkä se on vaan sitten parempi, että luonnonvalinta hoitaa pois nämä.

Tuon artikkelin sisäistäminen olisi vaatinut älyä ja keskittymiskykyä.

Vierailija
65/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, mutta koronakriisissä ongelma on ollut keskenään eri mieltä olevat asiantuntijat.  Siinä ei maallikko tiedä, kehen uskoa.

Myös eri maiden erilaiset tavat toimia hämmentävät.

Iso ongelma on myös se, että kaikki asiantuntijaäänet, jotka eivät ole isojen lääkefirmojen palkkalistoilla, vaiennetaan.

Onko sinulla tästä faktaa vai ihan mutu-tuntumalla kertoilet? Siis ihan oikeaa faktaa eikä mikään somen kautta löydetty valesivusto.

On. Olen ammatiltani immunologi.

Minä olen paitsi virologi, myös PhD mikrobiologiasta, DI ja TTM ja väitän päinvastaista

Kerrankin joku, jonka kanssa voidaan keskustella tulehdusta aiheuttavista sytokiineista ja kemokiineista keuhkojen epiteelisoluissa!

Tuskin yhdenkään palstatrollin kanssa kannatta noista asioista keskustella... tai oikeastaan yhtään mistään.

Hei, jos näitä asioita ei käsitelty sillä indonesialaisella kirjekurssilla, mistä sun tutkinto on, niin voit vaan sanoo.

Vierailija
66/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ei usko tosiasioihin ja todistettuihin faktoihin, ei tosiaankaan tee kenestäkään älykästä. 

Mutta ehkä salaliittoteoreetikon elämä on niin tylsää ja/tai tyhjää, että nämä teoriat tuo siihen vähän jännistystä.

Ja kaikki faktat on helppa torjua sillä, että väittää kaikkien maailman toimittajien, päättäjien, asiantuntijoiden, viranomaisten, läääkärien, yrittäjien, osakkeenomistajien ja "valitse tähän mieleinen ryhmä" olevan samassa salaliitossa tai saavan rahaa jostain tai "valitse tähän mieleinen selitys".

Se puolestaan, että kuvittelee tosiasioiden ja todistettujen faktojen = valtamedian propaganda, on toisaalta taas merkki älyllisestä pohdinnasta. Jos et edes tiedä, mitä ongelmia akateemisessa julkaisujärjestelmässä on, niin olisin ihan hiljaa.

Vierailija
67/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maailman toimittajat, päättäjät, asiantuntijat, viranomaiset, läääkärit, yrittäjät, osakkeenomistajat ja "valitse tähän mieleinen ryhmä" eivät ole yhtä mieltä ainoastakaan asiasta. Jos kuvittelet, että on olemassa joku konsensus mieltäsi vaivaavasta aiheesta näiden tahojen tai niiden yksittäisten edustajien kesken, niin etpä kovin syvälle ole päässyt.

Vierailija
68/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin näkee, että palstalla päivystää mt-potilaita vailla järkevää tekemistä.

Tuossa artikkelissa ei mainittu mitään, mitä rokotekriittiset eivät olisi tällä palstalla teille kertoneet jo kuukausi takaperin.

Vierailija
69/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa artikkelissa ei mainittu mitään, mitä rokotekriittiset eivät olisi tällä palstalla teille kertoneet jo kuukausi takaperin.

Kuten sitä, että rokotteisiin kuolee 42 päivän päästä, sittemmin kun ei osunut niin maalitolppia on siirretty useaan otteeseen ?

Vierailija
70/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on vasta testaus vaiheessa. Tutkimuksia ym. on puolesta ja vastaan. Ei sitä voi sanoa mitkä tutkimukset pitää paikkansa ja mitkä ei. Vielä on liian aikaista sanoa. Itse katon rauhassa pari vuotta että miten tilanne etenee.

Vierailija
71/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko, miksi julkkikset ei puhu. Esim nicky minaj vaiennettiin heti valkoisesta talosta lähtien kun toi kritiikkiä piikistä. Ja kohta hänellä menee huonosti.

Öö, jos jakaa somessa miljoonille nuorille seuraajille kaverilta kuultua puuta heinää, niin ihan hyvä jos vähän kommentoidaan.

Ei sitä voi tietää onko puutaheinää vai ei.

Vierailija
72/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko, miksi julkkikset ei puhu. Esim nicky minaj vaiennettiin heti valkoisesta talosta lähtien kun toi kritiikkiä piikistä. Ja kohta hänellä menee huonosti.

Öö, jos jakaa somessa miljoonille nuorille seuraajille kaverilta kuultua puuta heinää, niin ihan hyvä jos vähän kommentoidaan.

Useimmiten tietää, jos ei ole mitään (tieteellistä) tukea asialle

Vierailija
73/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ei tarvitse ikävä kyllä kuin katsoa ympärilleni. Suurimmalla osalla rokotetuista työkavereista ja heidän läheisillään oireita piikistä. Yksi vietiin ambulanssilla sairaalaan, kun rokotepiikki aiheutti sydänongelmia ja on edelleen sairaslomalla. Pahin tapaus lienee se, kun sukulainen sai aivoverenvuodon joitakin viikkoja koronapiikin jälkeen.

Mulla ei ole ollut käsi kipeänä, kuumetta tai sydän- ja verisuonioireita. Miksi? En ole ottanut rokotetta. Eikä ole muuten ollut koronaakaan. Joku normi nuha oli tässä.

Sen verran oireita mullakin on, että kuukautiset siirtyneet 20 päivällä sen jälkeen, kun iso osa työkavereista käynyt piikillä. Aika pelottavaa. Samoin kuin se, että kaikki kritiikki koronapiikeistä jopa asiantuntijoiden osalta vaiennetaan systemaattisesti Suomessa ja maailmalla. En itse aio ottaa piikkiä, joka ei kestä kriittistä tarkastelua, vaan kritiikki leimataan salaliittohörhöilyksi. Jopa ammattilaisten antama.

Toivoisin todella, että kritiikki olisi ollut väärässä. Kuitenkin se, mitä näen jatkuvasti ympärilläni, kertoo jotain muuta. Surettaa kaikkien niiden puolesta, jotka luottaa valtamediaan, ottaa piikin ja saa siitä sitten kärsiä.

Henkilökohtaisesti otan mieluummin riskin sen koronan suhteen kuin sellaisen lääkkeen, joka ei kestä normaalia tieteellistä kritisointia tai yleisön siihen liittyviin huoliin ei osata vastata kuin hörhöleimasimella.

En koe, että pitäisi itse olla joku lääketieteen expertti tämän tajutakseen.

Vierailija
74/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rokote asiantuntija. Olen ihminen on jolla on liian monta huonoa kokemusta lääketieteen ja lääkäreiden " osaamisesta", että menisin enää samaan kusetukseen. Istun tämän ohi. Terveyteni lääketiede veikin jo. Olen elossa koska olen taistelija ja opin. Pidän mielessä sen että lääketiede ei vielä saanut minua tapettua enkä uutta tilaisuutta enää anna. 

Miksi lääkefirmat haluaisi ihmisten tervehtyvän, jos sairaudet ja jatkuva riippuvaisuus lääkkeistä on heidän tulonvirtojensa lähde? Kukin voi miettiä.

Lääkefirmat ei saa mitään per potilas.

Vierailija
75/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maailman toimittajat, päättäjät, asiantuntijat, viranomaiset, läääkärit, yrittäjät, osakkeenomistajat ja "valitse tähän mieleinen ryhmä" eivät ole yhtä mieltä ainoastakaan asiasta. Jos kuvittelet, että on olemassa joku konsensus mieltäsi vaivaavasta aiheesta näiden tahojen tai niiden yksittäisten edustajien kesken, niin etpä kovin syvälle ole päässyt.

Tietenkään ei ole mitään 100 % konsensusta, mutta se ei myöskään tarkoita, että enemmistössä olevat olisivat salaliitossa.

Vierailija
76/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hs, uusi jumala. Totta kai vallanpitäjät pitävät yhtä linjaa. Valehtelu on heillä velikullilla sallittua jos se auttaa heidän yhteistä hyvää.

Mikä yhteinen hyvä tässä tapauksessa olisi saavutetavissa? En ihan kyllä keksi yhtään syytä miksi toimittajat haluaisi tästä yhteistuumin globaalisti valehdella.

Mitäs jos tässä ei olekaan sitä suurta "salaliittoa" takana, vaan ihan vaan tylsä tavallinen biologinen fakta kuten virus.

Kokeile avartaa mieltäsi.

Avartaa? Kokeile itse avartaa mieltäsi. Luuletko naiivisti että bill gates on hyväntekijä ja haluaa sulle hyvää? Hyväntekijä joka tienasi rokotteilla 10* summan rahaa mitä lahjoitti. Sijoittamalla.

Bill Gates tuomittiin juuri kuolemaan Gitmon sotilastuomioistuimessa hirttämällä. Tuomio pannaan täytäntöön 5.10. Jos siis on uskominen näitä vaihtoehtomedioita, jotka myös uutisoivat siitä, ettei koronaa edes ole olemassa ja että koronarokotteet tappavat.

Onko niin että jos uskoo jotain vaihtoehtomediasta, uskoo sieltä kaiken? Uskotko sinäkin ihan kaiken mitä HS kirjoittaa?

Vierailija
77/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun ei tarvitse ikävä kyllä kuin katsoa ympärilleni. Suurimmalla osalla rokotetuista työkavereista ja heidän läheisillään oireita piikistä. Yksi vietiin ambulanssilla sairaalaan, kun rokotepiikki aiheutti sydänongelmia ja on edelleen sairaslomalla. Pahin tapaus lienee se, kun sukulainen sai aivoverenvuodon joitakin viikkoja koronapiikin jälkeen.

Mulla ei ole ollut käsi kipeänä, kuumetta tai sydän- ja verisuonioireita. Miksi? En ole ottanut rokotetta. Eikä ole muuten ollut koronaakaan. Joku normi nuha oli tässä.

Sen verran oireita mullakin on, että kuukautiset siirtyneet 20 päivällä sen jälkeen, kun iso osa työkavereista käynyt piikillä. Aika pelottavaa. Samoin kuin se, että kaikki kritiikki koronapiikeistä jopa asiantuntijoiden osalta vaiennetaan systemaattisesti Suomessa ja maailmalla. En itse aio ottaa piikkiä, joka ei kestä kriittistä tarkastelua, vaan kritiikki leimataan salaliittohörhöilyksi. Jopa ammattilaisten antama.

Toivoisin todella, että kritiikki olisi ollut väärässä. Kuitenkin se, mitä näen jatkuvasti ympärilläni, kertoo jotain muuta. Surettaa kaikkien niiden puolesta, jotka luottaa valtamediaan, ottaa piikin ja saa siitä sitten kärsiä.

Henkilökohtaisesti otan mieluummin riskin sen koronan suhteen kuin sellaisen lääkkeen, joka ei kestä normaalia tieteellistä kritisointia tai yleisön siihen liittyviin huoliin ei osata vastata kuin hörhöleimasimella.

Minulla on laaja rokotettu kaveripiiri ja myös koko meidän perhe on rokotettu. Noin 95 % ei ollut muita oireita kun vähän kipeä pistopaikka on vuorokauden ajan. Niillä 5 % oli flunssakaltaisia oireita, joista kerrottiin kyllä avoimesti jälkihoito-ohjeissa, ja joista toipuivat noin viikossa. Tiedän vain yhden, jonka flunssaoireilu jatkoi toiselle viikolle, mutta on nyt täysin kunnossa.

Mikä mielestäsi olisi suomalaisten terveysviranomaisten motiivi tässä sinun väittämässäsi "asiantuntijoiden vaientamisessa"? Jos laajoja ongelmia olisi oikeasti ilmennyt, miksi esim THL yrittäisi sitä salata ja samalla aloittaa esim 3. rokotuskierros? Mikä mahtaa olla THL:n viranomaisen motiivi tässä?

THL:n sivulta löytyy ihan avoimesti tietoa rokotteen haittavaikutuksista, ei niitä mitenkään salailla.

Vierailija
78/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään ei ole mitään 100 % konsensusta, mutta se ei myöskään tarkoita, että enemmistössä olevat olisivat salaliitossa.

Eikä se tarkoita sitä, että se valtamedian ääni on se ainoa oikea totuus asiasta. Heillä nyt vaan sattuu olemaan pätäkkää ja valtaa pitää eniten älämölöä asiasta.

Vierailija
79/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten tietää, jos ei ole mitään (tieteellistä) tukea asialle

Ihminen ei siis ole itsensä asiantuntija eikä saa tuoda mielipiteitä esille, vaan sanomisten pitäisi perustus aina tieteeseen.. jonkun toisen mielipiteeseen. Luottaa siihen että tutkimuksessa on ollut puhtaat jauhot pussissa eikä vain raha.

Vierailija
80/110 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukautiset ovat siirtyneet työkaverin rokotteesta, lämpimästi suosittelen kääntymistä mielenterveyspalveluiden puoleen. Sieltä saat varmasti apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä