IL: ITALIASSA EI SAA MENNÄ TÖIHIN ILMAN ROKOTEPASSIA. Milloin Suomessakin? Onko hyvä?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/58d08359-18ae-4d67-a620-5c24108ca2bd
Rokotettujen ei tarvitse pelätä tartuntaa, kun työpaikalla ei ole rokottamattomia.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti uskot, että tämä on mennyt Italian kansalaisille? Älkää nyt ihan kaikkea uskoko.
Tiedän että on mennyt. Siellä rapsahtaa roimat sakot jos määräyksiä ei noudateta. Paljon tarkemmin siellä noudatetaan kuin Suomessa.
Mun vanhemmat asuu siellä, pienehkössä kaupungissa Etelä-Italiassa. Ei kuulemma juuri ketään kiinnosta siellä koko korona ja siihen liiityvät rajoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Sopii minulle. Vtuttaa muutenkin käydä töissä, joku muu saa ilomielin jatkaa vaihteeksi, kun minä jään kotiin vetämään lonkkaa. Ai että lopetetaan sosiaaliturva samalla? No sitten voitte olla varmoja, että teiltä varastetaan ihan kaikki sillä välin kun käytte siellä rakkaissa rokotettujen duuneissanne.
Käy ottamassa ne rokotteet ja ei tarvitse änkyröidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko todella kaikki mitä lehdet kirjoittaa?
Asun Italiassa ja totta on. Eli kaikilla työssä käyvillä pitää olla passi. Jos ei ota rokotetta niin sitten joka kolmas päivä testeihin, luultavasti tulee maksamaan €15, pitää olla negatiivinen niin saa passin taas 72 tunniksi. Pakollinen sekä yksityisellä että julkisella, myös vapaaehtois työssä. Tämä siis 15.10 lähtien.
Nyt jo pakollista ravintoloissa, kahviloissa (istumapaikat), teattereissa, pitkän matkan junissa ja linja-autossa, mun lähellä olevaan sairaalaan vierailijat eivät pääse ilman passia
Juu niinhän sä asut. Italiassapa hyvinkin joo 🤭
"Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki; pedon nimi tai sen nimen luku" (Ilm. 13: 16-18)
"Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin." (Ilm. 14: 9-11)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii minulle. Vtuttaa muutenkin käydä töissä, joku muu saa ilomielin jatkaa vaihteeksi, kun minä jään kotiin vetämään lonkkaa. Ai että lopetetaan sosiaaliturva samalla? No sitten voitte olla varmoja, että teiltä varastetaan ihan kaikki sillä välin kun käytte siellä rakkaissa rokotettujen duuneissanne.
Käy ottamassa ne rokotteet ja ei tarvitse änkyröidä.
En käy, miksi kävisin? Kuolleisuus sama kuin aina muulloinkin, rokotettujakin on sairaalassa ja kai kuollutkin. Olen sinut oman elämäni ja kuolemani ja valintojeni seurausten kanssa. Länsimaisena sivistyneenä ihmisenä en voi kuitenkaan hyväksyä ihmisten pelottelua, uhkailua ja pakottamista. Ihan periaatteessa siis olen alkanut vastustaa rokotetta, joka oli minulle aluksi yksi ja sama. Me ihmiset päätämme, miten annamme meitä kohdella ja johtaa. Nyt ihmiset suorastaan kerjäävät erottelua, syrjintää ja rajoittamista. Minä en yhden naisen protestina aio siihen osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia tämä on eikä mikään uskoa tai ei. Minulla on passi. Asun Italiassa. Tällä hetkelläkään ei enää pääse ravintoloihin ym. monenlaisiin sisätiloihin jos ei ole esittää passia. Miksi työpaikoilla rokottamattomilla olisi oikeus tartuttaa työkaverit? Rokottamattomien luku teho-osastoilla on eilisen IS mukaan korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia tämä on eikä mikään uskoa tai ei. Minulla on passi. Asun Italiassa. Tällä hetkelläkään ei enää pääse ravintoloihin ym. monenlaisiin sisätiloihin jos ei ole esittää passia. Miksi työpaikoilla rokottamattomilla olisi oikeus tartuttaa työkaverit? Rokottamattomien luku teho-osastoilla on eilisen IS mukaan korkea.
Mikä oikeus rokotetulla on tartuttaa työkaverit? Vai etkö sen vertaa tiedä että myös rokotettu levittää koronaa?
Jos joku liike alkaa vaatia kor0napassia, niin lakkaan asioimasta siellä. Teen kaikkeni, että heillä menisi jatkossa huonosti. Tämä meininki on suoraan kolmekymmentäluvulta. Haluatko kuulua sortajien puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oikeus rokotetulla on tartuttaa työkaverit? Vai etkö sen vertaa tiedä että myös rokotettu levittää koronaa?
#separempikorona
Se, jota ei edes testata enää, jotta saadaan tukea väitteille rokottamattomien pandemiasta.
Voit syyllistää, painostaa, pelotella, uhkailla, lahjoa, anoakin jopa, vaan ei, ei veikkoset. Minä en ota koronarokotetta.
On hyvä! Tollot eivät tajua näköjään muuten kuin pakottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Kun on Italia kyseessä, suurin osa ei vaan noudata. Me oltiin siellä elokuussa lomalla ja vain turistien suosimissa paikoissa oltiin tarkkoja koronahommista, ilmeisesti koska siellä käydää valvomassa noudattamista. Sitten kun lähdettiin autolla vähän syrjemmälle, harva edes kysyi, ja jos kysyi vaikka ravintolassa, ja vastattiin ettei ole ja oltiin lähdössä pois, ei ollutkaan niin väliä, tervetuloa syömään vaan.
Ulkotiloissa voi syödä jokaisessa ravintolassa ilman passia. Lomalla yhdessä paikassa ja sitten tiedetään koko maan noudattamiset? Tietenkään ette nähneet edes maskeja Italiassa? Olin eilen uusimassa ajokorttiani nimenomaan Italiassa. Jokaisella maski, kuume mitattiin ja turvavälit odotushuoneessa. Kyllä Italiassa noudatetaan sääntöjä, miksi väität muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Italiassa ja totta on. Eli kaikilla työssä käyvillä pitää olla passi. Jos ei ota rokotetta niin sitten joka kolmas päivä testeihin, luultavasti tulee maksamaan €15, pitää olla negatiivinen niin saa passin taas 72 tunniksi. Pakollinen sekä yksityisellä että julkisella, myös vapaaehtois työssä. Tämä siis 15.10 lähtien.
Nyt jo pakollista ravintoloissa, kahviloissa (istumapaikat), teattereissa, pitkän matkan junissa ja linja-autossa, mun lähellä olevaan sairaalaan vierailijat eivät pääse ilman passiaMiten siellä Italiassa ns. tavallinen kansa on suhtautunut tuohon pakolliseksi tulevaan koronapassiin?
Täälläkin on paljon no vaxeja,
Mullakin on tuttuja jotka vielä keväällä sanoi (kun passista puhuttiin) että "ei haittaa en ota rokotetta, en käytä missään ja jos irtisanotaan niin kyllä mulla rahat riittää" no nyt sitten ovat ekana jonossa rokotukseen 🙂
Useimmat kuitenkin ovat ottaneet rokotteet, parhaiten vanhukset kun lääkäri (täällä on oma lääkäri jokaisella) soitti ja usein tuli myös kotiin rokottamaan. Kesällä myös uimarannalla rokotettiin ja nyt esim viikonloppuisin on rokote-asuntovaunu tapahtumien lähellä johon voi mennä ilman ajanvarausta (eli rokotepaikkoja löytyy joka puolelta).
Pahimpia kieltäytyjiä ovat olleet 50-60 vuotiaat.
Toi passi on muuten A4 paperi joka on helppo pitää mukana, saa myös ladattua puhelimeen
Mussolini on näköjään noussut haudasta.
Lopulta ihminen pärjää melko vähällä. Jos ei töissä saa enää käydä, me ainakin myydään kotimme ja muutetaan kimppamajoitukseen sukulaisten luo ja metsästetään ja kalastetaan ja jaetaan kulut. Jos yhteiskunta voi viedä sen tuottavilta ja lainkuuliaisilta jäseniltä ihmisoikeudet ja toimeentulon, ei se voi enää odottaa heidän noudattavan lakeja ja sääntöjä. Voipi olla aika hiljaista sen jälkeen veronmaksurintamalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti uskot, että tämä on mennyt Italian kansalaisille? Älkää nyt ihan kaikkea uskoko.
Tiedän että on mennyt. Siellä rapsahtaa roimat sakot jos määräyksiä ei noudateta. Paljon tarkemmin siellä noudatetaan kuin Suomessa.
Mun vanhemmat asuu siellä, pienehkössä kaupungissa Etelä-Italiassa. Ei kuulemma juuri ketään kiinnosta siellä koko korona ja siihen liiityvät rajoitukset.
Mikäli ei osaa kieltä katsoa television uutisia tai lukea niitä niin luulee ehkä noinkin. Siihen, että Italiasta löytyy oikein kokonainen pieni kaupunki jossa ketään ei kiinnosta korona, en usko alkuunkaan. Asun Italiassa.
Hölmöläiset seuraa kuuliaisesti perässä, luullen sen olevan heidän parhaakseen ...
Sotaa kohti mennään ...
Kuin silloin ennen ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedänpä hyvinkin. Siitä huolimatta tartuntaluvut ovat menneet juuri Italiassa huomattavasti alas mitä enemmän on rokotettuja, etkö sen vertaa tiedä?
Mikä eliitti? Ei hitto mitä uhriutumista, se rokote on kaikille ilmainen, senkin menet ja otat. Kyllä ihmiset on tyhmiä.