Uskallatko mennä Meikkuun kun siellä on nyt ebolariski?
Eilen illalla Meilahden sairalaan tuotiin ihminen, jolla on ehkä ebola. Pitäisikö välttää Meilahden sairaalaa?
Suomessa on totuttu ajattelemaan, että sairaaloissa kyllä osataan. Mutta ebola on uusi sairaus, josta ei tiedetä vielä kaikkea. En haluaisi vuoden 1979 sairaalaan, jossa hoidetaan aids-potilaita.
Potilas on kyllä eristetty, mutta mitä jos hän käy vaikka veskissä oksentamassa? Ja kun käyn itse samassa vessassa? Entä kun eristys loppuu, mitä tapahtuu huoneelle, jossa sairas on ollut? Sinne tulee pieniä lapsia? En tykkää ajatuksesta, että samat ihmiset hoitavat minua ja ebolapotilasta.
Kommentit (35)
Minä taas olen aika varma että se ei ole ebola.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:22"]Enemmän huolestuttaa sen sikäläisen naislääkärin asenne, joka siellä aamulla potilastiloissa "huumorilla" kehui pääsevänsä nyt anopista helposti eroon, kun ei tarvitse viedä kuin ebolanenäliina pyhäinpäivänä kylään hänen luokseen. Helvetin huonoa huumoria minun mielestäni! Ajattelin asiaa oikeastaan vasta kotiin päästyä. Harmi etten muista nimikyltistä kuin etunimen. Minusta tuommoinen aasi pitäisi panna jäähylle vähäksi aikaa.
[/quote]
Musta huumori on paras lääke paniikkiin. Jos kyseinen henkilö jaksaa tehdä työnsä paremmin naurun kautta, niin hyvä.
kyllä mä kävin tänään siellä ja ihan normimeininki oli ei mitään skitsoomista tai mtn. Joku vaan on eristetty. Mikälie malaria.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:22"]
Enemmän huolestuttaa sen sikäläisen naislääkärin asenne, joka siellä aamulla potilastiloissa "huumorilla" kehui pääsevänsä nyt anopista helposti eroon, kun ei tarvitse viedä kuin ebolanenäliina pyhäinpäivänä kylään hänen luokseen. Helvetin huonoa huumoria minun mielestäni! Ajattelin asiaa oikeastaan vasta kotiin päästyä. Harmi etten muista nimikyltistä kuin etunimen. Minusta tuommoinen aasi pitäisi panna jäähylle vähäksi aikaa.
[/quote]
Tietysti hänen olisi pitänyt huomioida ihmisten hysteerisyys, mutta tuo vitsi toimii realisteille. hysteerisille se on ehkä kauhuskenaario.
Ei pelota mennä, ainoa mikä harmittaa on pitkät jonot.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:22"]Enemmän huolestuttaa sen sikäläisen naislääkärin asenne, joka siellä aamulla potilastiloissa "huumorilla" kehui pääsevänsä nyt anopista helposti eroon, kun ei tarvitse viedä kuin ebolanenäliina pyhäinpäivänä kylään hänen luokseen. Helvetin huonoa huumoria minun mielestäni! Ajattelin asiaa oikeastaan vasta kotiin päästyä. Harmi etten muista nimikyltistä kuin etunimen. Minusta tuommoinen aasi pitäisi panna jäähylle vähäksi aikaa.
[/quote]
Hahah mun mielestä toi oli hauska vitsi :D
Olis se negatiivinen tulos varmaan jo ilmoitettu, mitään malarioita sen kummemmin ilmoitella.
Tosta eristyshuoneesta haluan nyt kommentoida sen verran, että olin itse muutama vuosi sitten 15-vuotias ja hoidossa lastenklinikalla. Olin eristyshuoneessa, koska mulla on sairaalabakteeri. Oksensin lattialle ja siivoaja, joka siivoaa myös esim ne huoneet siellä jotka on tarkoitettu alle 3kk ikäisille joilla ei ole vielä kunnollista vastustuskyä, niin hän ei laittanut edes käsineitä. Me kyllä huomautettiin siitä ja sitten hän tajusi suojautua. Mutta ihmiset tekee virheitä myös töissä ja vahinkoja sattuu.
21! Lue uutiset, ei ole vastausta vielä tullut ja ei taatusti ole ebola, kun potilas on hyväkuntoinen ja kävellyt itse sairaalaan. Taitaapi olla ihan flunssa kysessä.
Mä ajattelin juuri AV:ta eilen, kun menin bussissa Auroran ohi. :') Meikussa käydessäni en tajunnut pelätä edes leikisti, koska eilen ennen niitä uutisia kuvittelin että ebolapotilaat tai -epäilyt menisivät Auroraan. Aion käydä siellä edelleen jos tulee tarvetta.
Ebola on ollut kyllä tunnettu sairaus jostain 70-luvulta eteenpäin eikä tämä ole eka kerta kun sitä pelätään :D (vaikka onkin tähän mennessä suurin epidemiana) kyllä sitä osataan hoitaa länsimaissa, tai ainakin varmistaa ettei leviä eteenpäin.
Pakko uskaltaa, kun olen siellä töissä.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 15:37"]
21! Lue uutiset, ei ole vastausta vielä tullut ja ei taatusti ole ebola, kun potilas on hyväkuntoinen ja kävellyt itse sairaalaan. Taitaapi olla ihan flunssa kysessä.
[/quote]
Samanlaisia tapauksia tulee jatkossa paljon lisää. Jokainen Länsi-Afrikan alueella käynyt ja 21 vuorokauden kuluessa siitä flunssaan sairastuva joudutaan tarkistamaan.
Kuinka paljon Suomeen tulee tuolta alueelta väkeä viikossa ja kuinka suuri todennäköisyys ihmisellä on sairastua flunssaan kolmen viikon aikana? Näiden lukujen kertolasku antaa arvauksen vastaavanlaisten tapausten määrälle tulevaisuudessa per viikko.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:22"]
Enemmän huolestuttaa sen sikäläisen naislääkärin asenne, joka siellä aamulla potilastiloissa "huumorilla" kehui pääsevänsä nyt anopista helposti eroon, kun ei tarvitse viedä kuin ebolanenäliina pyhäinpäivänä kylään hänen luokseen. Helvetin huonoa huumoria minun mielestäni! Ajattelin asiaa oikeastaan vasta kotiin päästyä. Harmi etten muista nimikyltistä kuin etunimen. Minusta tuommoinen aasi pitäisi panna jäähylle vähäksi aikaa.
[/quote]
Jäähylle laittaminen huonosta vitsistä olisi aika naurettava ylilyönti, mutta ei ton mun mielestä hauskaakaan ole. Jos nyt ajattelee vähän Suomea pidemmälle, niin noin kamalalla sairaudella vitsaileminen on todella mautonta.
Hysteerikot ovat oma lajina. Fakta ei auta. Meikku toimii kuten ennenkin. Minäkin odotan kutsua poliklinikalle, totta kai menen.