Ensimmäistä kertaa ikinä pidin kirjaa menoista ja tuloista
Ja tässä on tulos:
Tulot nettona 1930 eur
Menot
Asuminen 720 eur
Ruoka 670 eur
Alkoholi 14 eur
Puhelin 40 eur
Auto 170 eur
Lehdet 15 eur
Lahjat 37 eur
Hygienia 41 eur
Vaatteet 34 eur
Leffateatteri 12 eur
Kommentit (15)
Hienoa! Jos saat säästettyä vaikka joka toinen kk. vaatteista 34e leffasta 12e alkoholijuomasta 14e ruuasta esim 30e ja hygienia tuotteista jonkun 5e ja lahjojakaan ei joka kuukausi tarvitse ostaa, saat säästöön n300e kuussa ja 1800e vuodessa, on hyvä olla hätävararahasto :)
Ei vakuutuksia, sähkölaskuja, lääkäri- tai lääkekuluja? Jos olet lapseton, ruokakulut ovat valtavat
aika paljon ruokaan. tuossa voisi olla parannettavaa.
tutki tarkemmin mitä ostat... halvemmallakin vois päästä vaikka silti söisi terveellisesti
4, sähkölaskut laskin asumiskuluihin, vakuutuksia ei tässä kuussa. On yksi lapsi
Miksi kaikki aina sanoo että pitää olla vakuutuksia? Miksi? Varsinkin sinkku ihminen, niin mihin sitä vakuutusta tarvii? Kotivakuutus vuokrakämpässä? Jos ei omista mitään kovin kallista, ei kannata vakuutuksia ottaa, kun ei vahingon sattuessa mitään saisi. Henkivakuutuksellakaan ei sinkku mitään tee. Töissä on vakuutettu kuitenkin. Ja joku vapaa-ajan vakuutuskin on tarpeellinen vaan jos elää sellaista elämää (urheilee) jotta jotain pahempaa voi sattua.
Ja eiköhän sähkö kuulu asumiskuluihin.
Ja miksi ihmisellä pitäisi olla säännöllisesti lääkäri-ja lääkekuluja? Ei minulla ainakaa ole vielä koskaan ollut vaikka olen lihava nelikymppinen. Miehellä on jo viisikymppisenä lääkkeitä, niihin menee kai muutama kymppi kuussa, mutta ei voi olettaa että kaikilla keski-ikäisillä olisi lääkekuluja.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:19"]
Miksi kaikki aina sanoo että pitää olla vakuutuksia? Miksi? Varsinkin sinkku ihminen, niin mihin sitä vakuutusta tarvii? Kotivakuutus vuokrakämpässä? Jos ei omista mitään kovin kallista, ei kannata vakuutuksia ottaa, kun ei vahingon sattuessa mitään saisi. Henkivakuutuksellakaan ei sinkku mitään tee. Töissä on vakuutettu kuitenkin. Ja joku vapaa-ajan vakuutuskin on tarpeellinen vaan jos elää sellaista elämää (urheilee) jotta jotain pahempaa voi sattua.
Ja miksi ihmisellä pitäisi olla säännöllisesti lääkäri-ja lääkekuluja? Ei minulla ainakaa ole vielä koskaan ollut vaikka olen lihava nelikymppinen. Miehellä on jo viisikymppisenä lääkkeitä, niihin menee kai muutama kymppi kuussa, mutta ei voi olettaa että kaikilla keski-ikäisillä olisi lääkekuluja.
[/quote]
Kotivakuutus vaaditaan monessa asunnossa, nelikymppisenä alkaa ajatella juttuja pitkällä tähtäimellä.
Kannattaa ottaa, summa ei ole kohtuuton.
Otin myös tapaturmavakuutuksen, ei voi elää huolettomasti.
[/quote]
Kotivakuutus vaaditaan monessa asunnossa, nelikymppisenä alkaa ajatella juttuja pitkällä tähtäimellä.
Kannattaa ottaa, summa ei ole kohtuuton.
Otin myös tapaturmavakuutuksen, ei voi elää huolettomasti.
[/quote]
Voit pyyhkiä hanurisi sillä tapaturmavakuutuksella. Jos satutat itsesi ja joudut esimerkiksi työkyvyttömäksi, turha kuvitella että vakuutusyhtiö maksaa latin latia ilman hirveää taistelua, jos silloinkaan.
kotivakuutus kannattaa olla. Jos satut vaikka olemaan suihkussa kun saat jonkun laakin ja lysähdät lattiakaivon päälle joudut sairalasta päästyäsi maksamaan vielä monen kymppitonnin vesivahinkolaskun (jos siis et satu kuolemaan) tiedän tapauksia joissa on humalassa nukahdettu lattiakaivon päälle ilman kotivakuutusta ja lasku on ollut suuri
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:19"]Miksi kaikki aina sanoo että pitää olla vakuutuksia? Miksi? Varsinkin sinkku ihminen, niin mihin sitä vakuutusta tarvii? Kotivakuutus vuokrakämpässä? Jos ei omista mitään kovin kallista, ei kannata vakuutuksia ottaa, kun ei vahingon sattuessa mitään saisi. Henkivakuutuksellakaan ei sinkku mitään tee. Töissä on vakuutettu kuitenkin. Ja joku vapaa-ajan vakuutuskin on tarpeellinen vaan jos elää sellaista elämää (urheilee) jotta jotain pahempaa voi sattua.
[/quote]
Meinasin alkaa nillittää verenpainelääkkeistä ja kilpirauhaslääkkeistä, mutta tajusin minulla menevän 14 e vuodessa kilpparilääkkeisiin joten ei se kyllä paljoa taloudessa paina.
Mistä päättelette, että aloittajalla ei ole kotivakuutusta? Minä maksan omani ainakin kerran vuodessa, tammikuussa ;) Kannattaa pitää tosiaan kirjaa tuloista ja menoista, niin ei tule yllätyksiä.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:09"]
Jos saat säästettyä vaikka joka toinen kk. vaatteista 34e leffasta 12e alkoholijuomasta 14e ruuasta esim 30e ja hygienia tuotteista jonkun 5e ja lahjojakaan [37e] ei joka kuukausi tarvitse ostaa, saat säästöön n300e kuussa ja 1800e vuodessa, on hyvä olla hätävararahasto :)
[/quote]
34+12+14+30+5+37=300? Miten ihmeessä? Mun laskujen mukaan kun tuo tekee 132 euroa, eikä 300.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:19"]
Miksi kaikki aina sanoo että pitää olla vakuutuksia? Miksi? Varsinkin sinkku ihminen, niin mihin sitä vakuutusta tarvii? Kotivakuutus vuokrakämpässä? Jos ei omista mitään kovin kallista, ei kannata vakuutuksia ottaa, kun ei vahingon sattuessa mitään saisi.
[/quote]
Jos satut aiheuttamaan tulipalon kun kynttilä kaatuu ollessasi vessassa, tai esim. sun pesukone vesivahingon kun joku letku katkeaa, niin silloin kymmenien tuhansien korjauslaskujen ääressä saattaa tulla mieleen, etä ehkä se kotivakuutus olisi sittenkin voinut olla hyvä juttu.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:09"]
Jos saat säästettyä vaikka joka toinen kk. vaatteista 34e leffasta 12e alkoholijuomasta 14e ruuasta esim 30e ja hygienia tuotteista jonkun 5e ja lahjojakaan [37e] ei joka kuukausi tarvitse ostaa, saat säästöön n300e kuussa ja 1800e vuodessa, on hyvä olla hätävararahasto :)
[/quote]
34+12+14+30+5+37=300? Miten ihmeessä? Mun laskujen mukaan kun tuo tekee 132 euroa, eikä 300.
[/quote]
laske palkka miinus pakolliset menot= säästöön jäävä raha. arvasin että olisi pitänyt selittää tarkemmin :)
Mitä noista menoista tuli yhteensä?
Ihan hyvälle näyttää. Kyllähän tuosta voisi paljon karsia, mutta kun siihen ei ole tarvetta, niin ei kannata.