Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat ovat kateellisia minimitoimeentulotuella eläville.

Vierailija
31.10.2014 |

Kokeilkaa tulla toimeen 366 eurolla kuussa ja ostakaa sillä kaikki. Siinä on yksinhuoltajan käyttövarat asumisen jälkeen kuussa per naama.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:26"]

En ole kateellinen. Lähinnä pistää vituttamaan, että olet vuosia tehnyt töitä. Maksat saatanallisia summia veroja joista elätetään huvikseen kotona loisivien ihmisten ruhtinaallinen elämä ( myös paljon hyvääkin mm. koulut yms.). Sitten, kun itse jäät kotiin (kotihoidontuki/vanhempainvapaa) on se rahallinen tuki aivan naurettava. 

[/quote]

Kyllä kodinhoitotuellakin pärjää. Itse olen kotona kunnes kuopus täyttää kolme. Tämä oli oma valintani ja säästimme siihen varuiksi miehen kanssa. Työttömyys on näinä päivänä harvalle valinta.

[/quote]

Valitettavasti näitä joilleka se työttömyys on valinta on liikaa. Tiedän moniakin työttömiä jotka oikeasti haluavat töihin, mutta ei ole työpaikkaa saanut syystä tai toisesta. He ovat asia aivan erikseen. Mutta sitten on nämä kaverit joita ei kiinnosta työnteko, eivätkä he halua mennä töihin (opsikelusta puhumattakaan)kun Kelasta saa enemmän, mikä on mielestäni väärin. 

-7

Vierailija
22/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:43"]

No miksi et miettinyt asioita ennen lapsen hankkimista. Kun nuo toimeentulotkin maksetaan työansioiden mukaan ainakin tietyn aikaa, niin minimitaso kertoo siitä ettei niitä palkallisia töitä ole juuri tehty.

[/quote]

Missä toimeentulotukea maksetaan "työansioiden" mukaan? Ja miten?

[/quote]

Kerro nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin?

No, mä lasken ainoastaan asumismenon ilman sähkö, niin perheessäni jää 316 egee per nuppi, eli 50 egee vähemmän kuin ap:lla, joka saa hitosti tukia... Työssäkäyvänä mun saamat tuet kahdesta lapsesta tällä hetkellä on elarit 300, sekä lapsilisä 150.

no sitten olet oikeutettu toimeentulotukeen? vai onko sittenkin niin ,että asut liian kalliisti?lapsilisä 150 e kahdesta?

t. kahden yh

[/quote]

Vierailija
24/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa missä toimeentulotuki lasketaan työansioiden mukaan :-D . Toki niin että jos ansioita on ollut yli minimitoimeentulon, yllijäämä vähennetään toimeentulotuesta. Sossu laskee paljonko olisi pitänyt työssäoloaikana jäädä sukanvarteen ja vähentää sen tuesta.

Vierailija
25/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:55"]

Kun ei ymmärretä sitä omaa kulutusta..lasketaan vaan sokeasti mitä jää viivan alle itsellä kun on maksettu sen oman kartanon lainat ja kulut ja autolainat yms.

[/quote]

Tämä on niin totta. Tosin osa kirjoittajista on provoja, mutta on täällä niitäkin, jotka ei tajua, että säästöön ei tavallaan pidäkään jäädä mitään sen jälkeen, kun on maksettu vaatteet, ruuat, matkat, harrastukset jne. Ihmetellään kaikkien ostosten jälkeen, kun kymppitonnin palkasta jää "vain 500 euroa", joka on sama kuin työttömällä. Samaan aikaan työtön ei ole saanut mitään niistä muista asioista.

Työtön jotuuu sitäpaitsi tekemään koko ajan selkoa omasta tilanteestaan ja elämään yhteiskunnan valvovan silmän alla. Sen tähden minua ei haittaa oma pieni palkkani. Saan tehdä rahallani mitä haluan. Saan lähteä lomalle milloin haluan ja olla siellä niin kauan kuin haluan. Kukaan ei kysele kulutukseni perään, eikä vahdi ostoksiani. Tämä vapaus on minulle tärkeämpää kuin palkan suuruus. Sillä on arvo, jota ei pysty mittaamaan.

Vierailija
26/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:01"]

Kun ei ymmärretä sitä omaa kulutusta..lasketaan vaan sokeasti mitä jää viivan alle itsellä kun on maksettu sen oman kartanon lainat ja kulut ja autolainat yms. Jos kateelliset laskisi omat menonsa ihan sen minimin mukaan niin viivan alle taatusti jää enemmän kuin työttömällä. ja uskokaa huviksenne, että jos niitä työpaikkoja olisi kaikille niin kenellekään EI tässä maassa maksettaisi työttömyys korvausta. Vielä sen verran, että jos niin kateeksi käy niin ei muuta kuin tervetuloa työttömäksi.Ihan varmasti siihen sinunkin "paska" duuniisi on tulossa jonossa työntekijöitä.

[/quote]

Onko näin?

No, mä lasken ainoastaan asumismenon ilman sähkö, niin perheessäni jää 316 egee per nuppi, eli 50 egee vähemmän kuin ap:lla, joka saa hitosti tukia... Työssäkäyvänä mun saamat tuet kahdesta lapsesta tällä hetkellä on elarit 300, sekä lapsilisä 150.

t. kahden yh

[/quote]

Miksi et hae tt-tukea?

Vierailija
27/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:28"]

Onko näin?

no sitten olet oikeutettu toimeentulotukeen? vai onko sittenkin niin ,että asut liian kalliisti?lapsilisä 150 e kahdesta?

t. kahden yh

[/quote]

[/quote]

Toinen lapsi jo 17v

Vierailija
28/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:32"]

Muakin kiinnostaa missä toimeentulotuki lasketaan työansioiden mukaan :-D . Toki niin että jos ansioita on ollut yli minimitoimeentulon, yllijäämä vähennetään toimeentulotuesta. Sossu laskee paljonko olisi pitänyt työssäoloaikana jäädä sukanvarteen ja vähentää sen tuesta.

[/quote]

Toden näköisesti hän tarkoitti äitiys- ja työttömyyspäivärahaa. Tukia nekin on.

Vierailija
29/29 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:01"]

Kun ei ymmärretä sitä omaa kulutusta..lasketaan vaan sokeasti mitä jää viivan alle itsellä kun on maksettu sen oman kartanon lainat ja kulut ja autolainat yms. Jos kateelliset laskisi omat menonsa ihan sen minimin mukaan niin viivan alle taatusti jää enemmän kuin työttömällä. ja uskokaa huviksenne, että jos niitä työpaikkoja olisi kaikille niin kenellekään EI tässä maassa maksettaisi työttömyys korvausta. Vielä sen verran, että jos niin kateeksi käy niin ei muuta kuin tervetuloa työttömäksi.Ihan varmasti siihen sinunkin "paska" duuniisi on tulossa jonossa työntekijöitä.

[/quote]

Onko näin?

t. kahden yh

[/quote]

Miksi et hae tt-tukea?

[/quote]

En mä ole tajunnut, että olisin oikeutettu tt-tukeen... :) Kun palkkahan on ns kohtuullinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän