Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin 5-luokkalaiseni ympäristöopin kirjaa ja siellä oli kokonainen kappale seksille. Tyttö on vasta 11

Vierailija
16.09.2021 |

jaa että näin. No onneksi kappale on vasta kirjan lopussa joten aikaa vielä on. Nyt meni oma opetusjärjestys sekaisin. Itse olisin vielä odottanut pari vuotta ) :

Kommentit (259)

Vierailija
1/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan se kannattaa puhua läpi ennen kuin alkaa ikä, jolloin seksin harrastaminen alkaa kiinnostaa.

Vierailija
2/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, kun nuo sisällöt käytiin läpi viidennellä luokalla vuonna 1988, joten kyllä tämä ajoitus on jo jonkin aikaa katsottu sopivaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Seta ollut konsultoimassa.

Vierailija
4/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa jo silloin, kun olin itse viidesluokkalainen 80-luvun lopulla. Siis biologian kirjassa oli ihmisen biologian osuus, jossa myös seksuaalisuuteen liittyvää asiaa. Mielestäni se tuli liian nuorille ja kaikki olivat todella nolostuneita sillä tunnilla.

Vierailija
5/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa alkaa useimpien lasten murrosikä, joten ihan oikea aika kertoa. Kaikille ei kerrota kotona, joten hyvä kun koulu valistaa.

Vierailija
6/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottahan se kannattaa puhua läpi ennen kuin alkaa ikä, jolloin seksin harrastaminen alkaa kiinnostaa.

No siihen ikään on vielä aika pitkä aika. Itse aloin kiinnostumaan seksistä vasta joskus kaksikymppisenä

ap

Vierailija
7/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin oli meillakin joskus ysärin loppupuolella. Ei se sitä tarkoita että nyt pitää alkaa seksiä harrastaa.

Vierailija
8/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ympäristöoppia se sellainene on.

Vierailija
9/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oli meilläkin 5- tai 6-luokalla seksivalistus. Mitä sitten. Siinä iässä on hyvä alkaa tietää asioita.

Vierailija
10/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin soloseksin ennen viidettä luokkaa. Ei kyllä ainakaan liian aikasta ole tuo opetus.

Vierailija
11/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa lapset olla lapsia.

Vierailija
12/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pitää tietää asiat etukäteen eikä vasta sitten, kun on jo ns löysät housuissa. Suomalaisten ei tarvitse googlata, aiheuttaako pussailu lapsia...

Kai opetat lapselle liikennesäännöt ennen kuin hän lähtee yksin pyöräilemään, ja kai opetat ruuanlaiton *ennen* kuin hän polttaa kätensä 21-vuotiaana ensikertalaisena omassa kodissa asuessaan? Ei se niin toimi. Lapsi kasvatetaan elämää varten, ei itseä ja omia haavekuvia varten.

Vierailija
13/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnosti jo 9-vuotiaana.

Vierailija
14/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihen ikään on vielä aika pitkä aika. Itse aloin kiinnostumaan seksistä vasta joskus kaksikymppisenä

ap

Tai miksei noin 60-vuotiaana, esimerkiksi varhaiseläkeanomuksen yhteydessä. Kun ei nykyään kukaan varhaiseläkkeellekään pääse, niin se olisi hyvä sauma valistaa.

Vierailija
15/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika pienenkin tulisi jollaan tasolla tietää, että tietää mikä on sopimatonta kohtelua ja osaa kertoa siitä turvalliselle aikuiselle, jos joutuu uhriksi. Samoin tieto auttaa että ei ole paine aloittaa liian nuorena edes oman ikäisten kanssa.

Vierailija
16/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidesluokkalaisena moni saa jo ehdotteluja aikuisilta. Valitettavasti.

Vierailija
17/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja joku kiinnostuu jo kutosluokalla ja harrastaa seksiä ekaa kertaa seiskalla.

Vierailija
18/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kasarilla oli 5-luokan biologiassa käsittelyssä ihmisen biologia, ja yhtenä aiheenä käsiteltiin lisääntymisasiat.

Vierailija
19/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tietää mitä seksi on, jotta osaa kieltäytyä setien ehdottamista leikeistä. Tietämättömät lapset ovat helpoimpia hyväksikäytettäviä!

Vierailija
20/259 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisipa lapset olla lapsia.

Millä tavalla seksivalistus mielestäsi estää lapsia olemasta lapsia? En minä ainakaan muuttunut vitosluokalla sen jälkeen aikuiseksi, vaan ihan samalla tavalla jatkoin lapsen juttujani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi