Pitääkö lapsi pakottaa olemaan vanhemman uuden kumppanin kanssa?
Varhaisteinit lapset eivät eron jälkeen hyväksy vanhemman uutta kumppania (ei asuta yhdessä) . He eivät suostu mihinkään yhteiseen tekemiseen. Eivät suostu esim vanhemman seurustelukumppanin kyytiin.
Kumppanini mielestä lapsella ei saa olla ko. valtaa vaan on sanottava kuinka asiat tehdään ja vaadittava mukaan. On vaikka kannettava kyytiin, sillä aikuisen tulee asettaa rajat. Minä ajattelen eri tavalla. Rajat kyllä, muttei voi pakottaa olemaan muiden kanssa kuin perheen saati voi väkisin vaatia vaikka kuljetuksiin. Olenko liian lepsu? Miten olisi oikein toimia?
Kommentit (78)
No en todellakaan pakottaisi omaa lastani olemaan jonkun vieraan ihmisen seurassa!!! Yäk.
Eihän kumppani ole lapsille vieras, on ystävällinen ja turvallinen yms. tekisi lasten eteen paljon jos he hyväksyisivät. Mutta kun eivät. Ja nyt mies sanoo, että minun tulee asettaa tiukat rajat. Kyytiin ja mukaan tullaan jne eivätkä voi päättää, minun pitää vaikka kantaa sillä aikuisen tulee olla rajojen asettaja tällaisissa.
Miten voit olla henkilön kanssa, jonka mielestä on ihan hyväksyttävää marssia toisten tahdon ylitse vaan koska voi. Tyyppi ei edes yritä tutustua lapsiisi ja voittaa heidän luottamus. Hänestä tehdään kuten hän haluaa tai alkaa nyrkki puhua. Lapsesi ovat tarkkanäköisempiä kuin sinä joka munan himossa annan polkea itseäsi.
Lasten äiti olen. Sanon, että asetan rahat koti elämässä tiukastikin mutten voi pakottaa tuohon mitä sanoo, puhua kyllä mutten voi pakottaa olemaan ja tulemaan. Miehen mielestä ei ole näin.
Ei. Häpeä jos laitat munatarpeesi lasten edelle. Älkää muuttaako samaan osoitteeseen.
Meillä on niin että puolisoni toinen lapsi ei hyväksy suhdettamme. Ei tulisi mieleenkään pakottaa. Seurustelen mieheni kanssa enkä hänen lasten. Toisen kanssa tulen hyvin toimeen, joten hän on välillä kanssamme. Kysymme aina molemmilta haluavatko mukaan vaikka syömään. Toinen ei halua. Enkä minä halua viettää aikaa sellaisen kanssa joka ei halua. Eikä siis asuta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kumppani ole lapsille vieras, on ystävällinen ja turvallinen yms. tekisi lasten eteen paljon jos he hyväksyisivät. Mutta kun eivät. Ja nyt mies sanoo, että minun tulee asettaa tiukat rajat. Kyytiin ja mukaan tullaan jne eivätkä voi päättää, minun pitää vaikka kantaa sillä aikuisen tulee olla rajojen asettaja tällaisissa.
Avaa nyt jo silmäsi. Kyseessä ei ole mikään ystävällinen ja turvallinen aikuinen. Jätkä on selvästi aggressiivinen ja välkivaltaan taipuvainen.
Olen samaa mieltä, että lapset eivät perheessä määrää. Mutta sinun vanhempana pitäisi puhua lastesi kanssa ja selvittää miksi eivät luota uuteen kumppaniin. Lapset on tarkkoja vaistoamaan kaikenlaista.
Lapset siis tuntevat hänet oikein hyvin ja ovat pitäneetkin hänestä, tehneet asioita yhdessä jne tunnettu jo ennen parisuhdettamme. Kesti aikaa ennen kuin me aloimme yhdessä seurustella, olin eron jälkeen ensin ilman ketään ja lasten kanssa vaan. Sittemmin kun aloimme seurustella, muuttui lasten käytös häntä kohtaan koska eivät hyväksy että perheeseen tulisi ketään. Ei siis johdu tästä miehestä. Mutta nyt hän on sitä mieltä, että minun on tässä asetettava rajat.
Lapsia ei saa pakottaa. Heidän ei tarvitse hyväksyä uutta kumppania, siihen voi olla päteviä syitä. Ei ole pakko asua vieraan ihmisen kanssa yhdessä tai mennä yhdessä. Tee pienet käynnit jossain erikseen kumppanin kanssa ja erikseen lasten jos siltä tuntuu. Teinillekin se olisi traumaattista, jos heidän tunteita ei kuunnella tarkasti, kunnioiteta ja itsemääräämisoikeutta. Toimit oikein kun kuuntelet kaikkien olotiloja.
Minusta tuo on lapsilta ihan normaalia käytöstä. Etenkin jos on poika kyseessä. Pitävät sinua epälojaalina omalle isälleen. Ja miksi eivät niin tekisi?
Avioerot, yheishuoltajuudet ja uusperheet voivat olla aikuisille kivoja juttuja. Lapsille ne eivät sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
ystävällinen ja turvallinen yms???
Ystävällinen ja turvallinen mies ei käske seurustelukumppaniaan käyttämään fyysistä väkivaltaa tämän omia lapsia kohtaan.
Jos nyt pakotat lapsesi olemaan tämän miehen kanssa vastoin lasten tahtoa, voit saman tien unohtaa toiveesi, että lapset kiintyisivät mieheen ja rupeaisivat vapaaehtoisesti viettämään aikaansa hänen kanssaan.
Etkö tajua, että myös lapsesi ovat kokeneet sinun ja miehesi avioeron ja tarvitsevat lisää toipumisaikaa? Mahdollisesti he ovat myös mustasukkaisia sinun vuoksesi, mikä on täysin ymmärrettävää.
Tee ukkelille selväksi, että jos hän ei lopeta näitä lapsille rajojen asettamis -puheitaan, sinä joudut asettamaan selkeät rajat tälle ukkelille.
Sinuna heittäisin mokoman aggressiivisen uhoojaukkelin pois elämästäni ihan itsesuojeluvaiston varoittamana. Jos kuitenkin SINÄ edelleen haluat pysyä tämän miehen kanssa, älä kuitenkaan vedä lapsiasi mukaan seurustelukuvioihisi.
Muutenkaan ei ole hyvä tuoda lasten eteen uusia kumppaniehdokkaita kovinkaan aikaisin.
Nopeasti ei tullut ja mukavan tekemisen kautta. Vaan eivät hyväksy suhdetta, että olisi muita kuin omat perheenjäsenet, ja näin ollen eivät halua olla missään tekemisissä.
Mies on sitä mieltä, että minä asetan rajat, sanelen miten toimitaan ja vaikka kannan autoon - että lapset eivät saisi käyttää väärällä tavalla valtaa tällaisissa.
Ap
Äiti yritti pakottaa minut kutsumaan väkivaltaista ja juopottelevaa poikaystäväänsä isäksi 🤮
Toisen miesystävän aikaan vietettiin kiusallisesti isänpäivää, vaikkei hällä ollut lapsia ollenkaan. Me lapset istuttiin hiljaa pöydän ääressä kun mies avasi lahjojaan; tuotteita teksteillä "I ❤️ dad" Mies oli yhtä kiusaantunut.
Ja juu, oli mahtava lapsuus
Up